laser 2000

denk trouwens dat ik 1 van de hoogteroeren na ga bouwen als richtingsroer. de lengte is precies hetzelfde en ik heb een 3 zijden aanzicht gezien en het richtingsroer is bijna hetzelfde als het hoogteroer.
 
Tot mijn verrassing heb je nog gelijk ook. De hoogteroeren lopen aan de rompzijde alleen schuiner weg (voor de richtingsroeruitslag) en op het richtingsroer zit een tip. Ik zou het toch maar even nameten allemaal als je toch bezig bent. Ik heb nog wel een aardig 3 zijden aanzicht uit een modelbouwblad.Kan het wel opsturen als je het nodig hebt. Info over de originele Laser 200 vindt je wel met google.

groeten van Erik
 
ok! bedankt erik. denk niet dat ik dat 3 zijdenaanzicht nodig heb. maar in iedergeval bedankt!

ik heb trouwens besloten de laser toch nog even op zij te leggen en eerst wat meer ervaring opdoen.

stijn tip
 
Stuur maar een pb met je adres als je een 3 zijdenaanzicht nodig hebt. Als je het niet nodig hebt ook goed. Verstandig om die kist even opzij te leggen.

groeten van Erik
 
Ter inspiratie, hier nog wat foto's van mijn beide Lasers; (inmiddels verkocht)

L01.jpg


L02.jpg


L03.jpg

afb17955.jpg


afb17956.jpg


afb17957.jpg


afb17954.jpg


afb17958.jpg




afb17959.jpg


Grt.
 
laser200

iemand?

stijn tip

Hallo,
Ik zie net jou oproep mbt de laser 200
De bouwdoos komt bij mij weg .
Ik herkende het aan de blauwe roofmate ribben.
De bouwdozen zijn tussen 1984 en 1988 gemaakt.
Onderdelen zijn in principe leverbaar .
Een tekening kan ik afdrukken.
de mal voor een motorkap is aanwezig.
Het laser 200 had een spanwijdte van 1,8m
Hij werd geadviseerd voor een 15cc 2takt of 20 cc 4tact motor.
In die tijd maakte ik ook een uitvoering met een spanwijdte van 2.4 m en een met een spanwijdte van 3.6 m.
 
Laatst bewerkt:
ok! bedankt voor de informatie! ik heb misschien alleen een cockpitkap nodig.
ik heb nog een vraagje: zit er een tankdeksel op het vliegtuig, want bij mij ontbreekt er vanaf de motorkap een heel stuk.

stijn tip
 
ok! bedankt voor de informatie! ik heb misschien alleen een cockpitkap nodig.
ik heb nog een vraagje: zit er een tankdeksel op het vliegtuig, want bij mij ontbreekt er vanaf de motorkap een heel stuk.

stijn tip


De motorkap had oorsprokelijk geen tankdeksel .
 
als je de volgende keer folie verwijdert.
eerst met een feun het begin warm maken. lostrekken.
en dan op het punt waar je hem los gaat maken verwarmen met de feun.
dan blijft al dat rode en wite restjes die nu op je romp zitten en zo aan de folie zitten ,
en zo hoef je dus nooit niks te schuren. ik heb hier nooit problemen mee.
moet je maar eens proberen werk echt.

Grt.
 
als je de volgende keer folie verwijdert.
eerst met een feun het begin warm maken. lostrekken.
en dan op het punt waar je hem los gaat maken verwarmen met de feun.
dan blijft al dat rode en wite restjes die nu op je romp zitten en zo aan de folie zitten ,
en zo hoef je dus nooit niks te schuren. ik heb hier nooit problemen mee.
moet je maar eens proberen werk echt.

Grt.

Dat werkt dan ook alleen als de oude folie van goede qualiteit is .

Schlechte folie krijg je er nooit heel af .:mad:

Mvg Johan
 
Ik heb eventueel wel een cockpitkap van een Laser 200 als Michel er niet eentje kan leveren. Het is er een van EZ, de Laser van EZ had een spanwijdte van 2,1 meter.
Ik denk dat die kap wel gaat passen op jouw kist.

groeten van Erik
 
Ik heb voor de 2.5m Laser als cockpitkap de cockpit van de X-tra 2x2 verknipt, deze kun je nog kleiner uitknippen, dan past hij gegarandeerd ook op de kleinere laser....:)
 
ok, waarschijnlijk ga ik er binnenkort weer mee aan de gang. ik ben nog niet veel verder, ik heb een tankdeksel gemaakt.

@ michel knol, hoe vloog hij toen met die 15 cc 2-takt, genoeg vermogen voor oneindig verticaal of gewoon genoeg vermogen om leuk te kunnen vliegen?
en verder, hoe zwaar was het vliegklaar gewicht eigenlijk?

stijn
 
Back
Top