E-Sky Belt-CP

Esky Belt-CP

Tjaaaa, ik heb me naar aanleiding van het draadje van de Belt-cp laten verleiden er eentje aan te schaffen...Maar ja, nu zit ik met een heli, die ik niet kan vliegen...
Nou ja, ik vlieg al vanaf 1972 modelvliegtuigen van allerlei soorten en maten...heb echt alles wel gezien en gevloegen wat er op dat gebied te doen is...maar heli heb ik nog nooit gevlogen, uitgezonderd de uurtjes achter de simulator !!!
En dat gaat na een paar stuntelige uren nu wel aardig...
Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een helivlieger om me een klein handje toe te steken...want ik denk niet dat ik dit ding alleen ga vliegen...ennnnnnn...nog ff een kruisje halen met van die oranje ballen...zal ook wel helpen denk ik...
Ik laat jullie nog wel weten of deze heli nono dit ook onder de knie krijgt...groetjesssssss
 
Esky Belt-CP

Nu heb ik de accu opgeladen...batterijen in de zender en kijken wat er gebeurd als we em aan zetten???
Nou gas dicht natuurlijk...de zender aan...de heli aan de accu gezet...en....er knippert een rood ledje op de giro...
even wachten....en het knipperlicht gaat over in een constant rood brandend ledje...
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr.... ik dacht toch echt...dat de gebruiksaanwijzing zei...GROEN LICHTJE ????
Nou je kan wachten tot je een ons weegt maar geen groen ledje...
Wie kan me zeggen wat ik fout doe???
heleppppppppppppppppp
 
Update...
Nou een echte helivlieger op de kop getikt om mij eens wat verder te helpen..
Even binnen alles bekijken en controleren...
gas dicht...zender aan...heli accu aangesloten...even wachten...rood brand constant..(nog bedankt Moelie)...
wat stuur bewegingen geprobeerd..niet aan de gasknuppel komen binnen..we kennen de risico's...
bleven er nog een paar switches over...eerst maar even kijken bij de switch links boven op de zender...even om zetten...HOLA!!!!!! DE MOTOR BGINT VOL GAS OP TE TOEREN...DE ROTOR SLAAT TEGEN EEN ARM...EN NA ONMIDDLEIJK DE ZAAK STOP GEZET TE HEBBEN, BLEEK HET TANDWIEL TER ZIELE...
Geen leuk begin!!!!

De helivlieger dacht dat die switch voor de heading lock was...????

ER was geen gebruiksaanwijzing voor de zender bij geleverd, en na enig zoekwerk op het internet is dat inmiddels gevonden..
de switch blijkt voor idle up te zijn...of 3d vliegen...

Maaaaaaaarrrrr... als je heli met gas dicht op de grond staat...dan mag hij toch niet zomaar optoeren bij het gebruik van een switch...dat lijkt me niet normaal...
kijk als je vliegt en je wil denk ik zo 3d vliegen en je gebruikt die switch...dan lijkt het me normaal dat ie zoiets doet...maar niet met gas dicht op de grond???

kan iemand hierover uitsluitsel geven?
 
Je kunt voor de zekerheid in het begin beter je idle up schakelaar met een plakbandje naar
achteren vastzetten, om te voorkomen dat je deze per ongelijk omschakeld.

Zeker als je nog in het hooverstadium bent.

Gr, Moelie.
 
Zaterdag nog even lekker gehooverd, en gisteren nog maar eens geprobeerd.
Op een gegeven moment de trotle te snel dichtgetrokken omdat de heli eigenlijk al te ver van
mij verwijderd was, en ik niet meer goed zag wat ik precies deed.

Schade was best wel groot, en alle delen die vernieuwd moesten worden maar eens opgeteld.
Toch maar besloten om een nieuwe te bestellen.(barebone versie)
Nu maar hopen dat alle electronica nog goed is, en het spul overbouwen.
Helaas geen foto's van gemaakt,

Gr, Moelie.
 
hoi wie kan me afstelinformatie geven van de esky belt cp
ik heb hem rtf gekocht maar draait rondjes als ik opstijg
 
hoi wie kan me afstelinformatie geven van de esky belt cp
ik heb hem rtf gekocht maar draait rondjes als ik opstijg

Ik vermoed dat je bedoelt dat ie om z'n vertikale as draait ?

Dat had ik dus ook toen ik m'n Belt CP oob probeerde te vliegen, de oplossing was heel eenvoudig om de servo-link van de staartrotor in het buitenste gaatje van de servo-arm te plaatsen, zo krijgen de bladen van de staartrotor een grotere uitslag.
Vliegt nu best stabiel zonder HH gyro.
Check ook even of je gyro op "Reversed" staat, dat hoort zo bij deze heli-tjes.
 
Na m'n flinke crash van een aantal weken geleden, een barebone versie besteld en deze ondertussen weer volledig opgebouwd met de electronica van m'n eerste belt.

En deze vandaag effe in de tuin uitgeprobeerd, vliegt weer als vanouds.

zie COpErAchSu0[/media] - My E-Sky Belt Cp

Gr, Moelie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb hier wel wat gelezen over een gyro die niet helemaal 100% is altijd welke gyro raden jullie mij anders aan voor niet veel meer dan 60 euro? (budged is niet hoog:D

bedankt alvast
 
Dat is inderdaad heel goedkoop! Die carbon is zelfs goedkoper dan de standaard in Nederland!:rolleyes:
 
klopt heb de site ook al gezienen stuite op de 3dx 450, wat een beest zeg.

maar is de 3dx 450 eigenlijk wel beter, hij is nameijk wel goedkoper dan de cp (upgrade). Ik hoor het allenmaal wel op dit forum dat er niks verkeert is met de cp (behalve de afstelling dan maar dat is geen probleem genoeg over te vinden) en er is zelf iemand eerste bij een wedstrijd geworden met een stock cp, er is niet veel over de 3dx 450 te vinden alleen dat het een ''nepversie'' van de trex 450 se is.

Nep of egt als het maar goed vliegt graag jullie mening hierover:D

Robin
 
ik zelf niet heb wel iemand op het forum gezien die zij dat hij zijn king v2 binnen had van john hobby maar weet zo niet welk topic dit is, je kunt altijd zoeken;)

Robin.
 
john hobby

Hoi,

Ik heb niet zo lang geleden een belt cp aangeschaft. Shenzen!! 145euro thuis op de mat. Alles dik in orde. En niks invoer rechten betaald. Vervolgens heb ik een hele hoop onderdeeltjes bij John Hobby besteld en alles was zoals het moest. Een paar spulletjes moet ik nog krijgen in back order maar voor de rest alles binnen de week geleverd.
Dus voor mij, john hobby. Als je die prijzen vergelijkt met eender welke shop in belgie(duurste) of webshops van nederland of belgie(pak goedkoper) dan gaat john hobby er nog een pak onder.

Is wel niet zo goed voor "onze" economie natuurlijk:)

Robin
 
Back
Top