Aeromodelling in India

Dat testen van de motor vondt ik ook al een beetje vreemd + zo errug mooi liep het motortje nou ook niet vondt ik persoonlijk.

En ja die approaches zagen er niet uit, net of iemand aan het leren vliegen is met een Calmato en die uiteindelijke "landing" was helemaal vreemd.
Wat Richard zegt is helemaal een geluk geweest, als de kist over 1 vleugel weg was gevallen dan was er nog minder van over gebleven.

Maar blijkbaar hebben ze daar een hele andere gedachte over het "modelvliegen in het algemeen" :roll:
 
Tja ze lopen hier op veel vlakken achter maar zien al die filmpjes uit Europa en US waardoor ze qua materiaal wel meewillen met de tijd maar met de kennis wat achterblijven. Er is bijvoorbeeld niet eens een echt Indiaas Modelbouw forum waar men informatie kan delen zoals ons forum.

Maarrrrr Er komt een drie daagse meet aan in Mumbai eind maart en we gaan er definitief naar toe! :proost:

Wings India


Er is een lokaal vliegveldje afgehuurd en er zijn deelnemers vanuit alle uithoeken van de wereld. Ik kijk er enorm naar uit en ik hou jullie op de hoogte. We gaan met een mannetje of 6.
 
Mooi verslag met leuk filmpje, jammer van de crash, maar zo te zien valt de schade mee.

Je nieuwe aanwinst is binnen, nu heerlijk aan het lezen en in elkaar zetten. Heb vorig jaar op de beurs in Dortmund een Laser200 gekocht en ben die ook op mijn gemakje in elkaar aan het zetten, en lees en leer veel van anderen op het forum.

Eind van de maand ga je naar een Show, zal wel leuk zijn en veel te zien, we lezen je verslag wel. Jaren geleden toen ik nog in Duitsland woonde, ben ik naar een Show in Sinsheim geweest, dat was een paar dagen feest met de mooiste modellen en de beste piloten.

Misschien ga ik daar nog nog eens kijken, weet alleen niet of dat elk jaar is.

Nu graag tot volgende week, met vrgr Rido
 
Jammer dat hij hem zo liet vallen, hij kwam zoieso slecht uit met de hoogte.

Prachtige Mustang heb je daar ! Ik heb er eentje met een spanwijdte van 175 cm en ik vind hem fijner vliegen dan de Calmato Sports. Hij is gewoon goedmoedig in zijn gedrag.
Welliswaar heeft hij ook re-tracks en moeten de landingen gewoon altijd goed zijn.

Succes ermee !
 
jpjedi waar ongeveer is jouw vliegplaats daar, heb je daar een beschrijving van oid dan wil ik op google earth eens kijken hoe het eruit ziet daar waar jij vliegt. of mischien heb je de coordinaten van de vliegplek op google earth. kan niets vinden als ik jaikur airfield intyp. gr rene
 
Zoek ff op "Jakkur flying school" en dat ligt net iets ten zuiden van Yelahanka Airforce base. Het ligt net ten oosten van de NH7 snelweg (national highway 7) richting Hyderabad in het noorden.

Je volgt Bellary road die over gaat in de NH7 en dan aan de rechterkant een vierkant vlak..kan niet missen.

coördinaten krijg ik zo niet uit mijn iphone.
 
Nou ben ondertussen aan mijn Trex aan het bouwen geweest en hij is nu zo goed als af. Deze week met Adarsh de setup doorlopen en dan eens kijken of ik hem kan maidenen dit weekend. :cool:

Verder nog veel van hetzelfde op de club. Wat wel leuk om te vermelden dat ik een voorstel heb gelanceerd voor een forum zoals dit forum. Er is nu alleen een Yahoo group en dat is eigenlijk ongebruiksvriendelijk en hoogdrempelig. Er is ook niet echt een secretaris of centraal punt zodat er ook niet echt een uniforme identiteit te ontdekken valt.

Uiteraard leek me dit eens mooi om het aan te slingeren nadat ik met een aantal jongens al had gesproken over dit onderwerp. Ze waren stuk voor stuk erg enthousiast. Misschien wordt het niets maar we zullen zien.

Ik wacht ook nog op de Saito voor de mustang om daar mee verder te gaan. Wel heb ik 2 8711 servo`tjes voor de flaps binnen en heb ik bijna alle 6945mg servo`tjes vor de rest van de functies. Ik wacht enkel nog op de retract servo`s.
 
Geen paniek, niets aan de hand maar gewoon druk met werk en de honden. Zaterdagnacht in het dieren ziekenhuis gezeten met onze st Bernhard (Indy) omdat ze ineens gewoon omviel en niet meer kon lopen. Echt vreselijk om aan te zien dus ik maar zelf gereden omdat onze chauffeur er niet was natuurlijk. Daar aangekomen viel ze zowat uit de auto het arme beestje.

Echter 2 uur na constatering leek het weer beter te gaan maar ze heeft toch nog een infuusje gehad omdat dit toch weer met haar diabetes aandoening te maken heeft. Haar glucose niveau fluctueert te veel waardoor ze soms van haar stokje gaat en soms hyper wordt. Goed in de gaten houden was het enige goede wat we kunnen doen helaas. :(

Maar goed.. Ik heb dus een trex 600N gebouwd maar dan begint het spel pas echt. Adarsh kwam langs en later die avond Aditya ook nog en we hebben fijn geknutseld. Servo`s, throttle etc. allemaal nagekeken en in orde gemaakt. Echter bij bladhoekmeting bleken er redelije verschillen tussen de bladen te zitten. :confused: Ik heb toch echt alle linkjes perfect gemeten met de schuifmaat. Erg lastig uit te vogelen welk linkje de problemen geeft dus ik ga nu maar de kop eruit halen en de linkjes een voor een nameten.

Verder ontdekte ik op de maishaft ook nog corrosie :(. Het lijkt op zuur van mijn vingerafdrukken. Dat pak ik gelijk maar aan waarna ik het in een filmlaagje vet ga zetten om dit te voorkomen.

Adarsh komt nog langs om hem tip top te maken en te laten testdraaien.. Ik leer echt veel van deze ervaren rot! Gelukkig kan ik ook wat terug doen.. Hij heeft een X9303 zender ontvangen uit Amerika maar de Douane was zo vriendelijk de antenne eruit te trekken waardoor een miniem coax draadje gebroken is. De zender gaat nu met DHL terug naar Amerika voor reparatie en hij gaat op het Mumbai flying event mijn radio gebruiken.

Mijn asia-pacific director is nu over voor de board meeting en ik moet mijn budget presentatie 08-09 (financieel jaar loopt in India van 1 april tot 31 maart) nog afwerken dus daar ga ik maar snel aan beginnen!

Groeten uit een warm India. :cool:
 
hier nog even een plaatje van het 'heli team' :cool:

vlnr: Adarsh, JP, Aditya

DSC_3342.jpg
 
Beste Jp

Ik heb vanavond met grote interesse je verhalen over het modelvliegen bijna aan de andere kant van de wereld gelezen. Wat jij beschrijft over de armoede daar, heb ik ook meegemaakt toen ik een klein tijdje in Indonesie heb rondgelopen.
Je wilt de mensen helpen maar het is te massaal om er iets aan te doen.
Wat jij beschrijft over de verschillende kasten trof je ook aan in Indonesie.
Het verkeer, een mierenest twee baanswegen werden door de locals als vier baans gebruikt, zolang de spiegels langs elkaar konden was het okee en met ruim 80 Km per uur. En toeteren was ook daar een nationale sport.
Het weg onderhoud werd gedaan door mannen in oranje overals en het verkeer raasde gewoon op 50 cm van hen vandaan maar door.
Komen we in Nederland aan met de CROW 96 B norm !!
Scooters en brommers daar barste het van, allemaal tweetakt met een flinke blauwe pluim uit de uitlaat.
Wij reden een keer vanuit bergen Jakarta binnen en je moest gewoon door een blauwe rookwalm heen.
Ik heb op Java en Bali ook gezocht naar modelvliegers maar ik ben niets tegen gekomen.
Ik heb het ook gevraagd aan de locals op Bali maar die keken me aan of ze water zagen branden.
Onze nederlands sprekende gids vond dit zo wie zo al een vreemde vraag.
Wat jij nu meemaakt is een ervaring die je de rest van je leven bij blijft en je zal vormen geniet van dit moment, blijf ons voeden met je verhalen over het modelvliegen en het leven daar. Ik kijk uit naar je volgende modelvlieg verhaal.

Met vriendelijke groet

Ko
 
JAAAAAAAAAAA :banana:

Trex vloog geweldig al heb ik er alleen maar naar gekeken. 2 tankjes leeg gedurende testen en zonder problemen alles doorlopen. Nog even de gyro finetunen, boutjes en moertjes nalopen. Ook is er na het eerste tankje een rammeltje hoorbaar geworden en ik vermoed dat het lagertje in de tailboom meedraait. Dus die gaat nog even uit elkaar om het op te lossen.

In het begin schoot de batterij los! gelukkig stond hij nog op de grond maar hij bleef draaien! Dus ik al tijgerend naar de heli gekropen en onder de rotorbladen door, de uitlaat dichtgeknepen! Wat een belevenis.

Maar zeker niet ontevreden!

En Cor: MVVS doet het geweldig. :cool:
 
Laatst bewerkt:
Tja rustig hier in RC land. Calmato is klaar voor gebruik en ik had nog een nemesis 7.7 besteld om mee te raggen. Lawaai in de parkeer kelder werd niet gewaardeerd dus die ook maar mee zondagochtend.

De TREX moet ik nog fixen, nog geen tijd voor gehad. Ik heb zelfs geen tijd gehad om naar het vliegveld te gaan afgelopen zondag omdat mijn baas hier was voor het weekend en die wilde op Safari. Op zich leuk maar dus weer geen tijger gezien en had ik beter kunnen gaan vliegen!

Zondag gaat de buurman mee aangezien hij ook wat leden van de vliegclub kent! Dat wordt weer ouderwets gezellig daar op zondagochtend.

MAAR!! Morgen vertrek ik naar Mumbai voor het vliegevenement. Ik zal foto`s poste hier om jullie een indruk te geven. Ik kijk er erg naar uit en de line-up is veel belovend.

Ik hou jullie op de hoogte als er weer nieuws is uit het aardig warm wordende India!

:zon:
 
Kun je niet wat aardig warm weer opsturen naar NL?:D (en vooral dróóg weer)

Grt.

LOL :p

Tot Juni gaat het hier oplopen tot het echt niet meer leuk is zonder een spat regen. Ik kan je vertellen, je gaat regen waarderen op zijn tijd!

In Mumbai is er ooj nog een luchtvochtigheid van boven de 90% en temperaturen tegen de 40... Nee dat is echt niets voor een NL-er kan ik je vertellen.

Oftewel jullie mogen het hebben van me!!

Ik ga lekker naar bed.
 
Tot Juni gaat het hier oplopen tot het echt niet meer leuk is zonder een spat regen. Ik kan je vertellen, je gaat regen waarderen op zijn tijd!

Nou.............toch ben ik jaloers:cool:

Anyway, we zien jouw foto's wel tegemoet:D

Grt.
 
Ik heb de hele topic doorgelezen én de videos bekeken.Ik moet zeggen dat het me heeeel erg intereseerd vooral niet stoppen met filmpjes,foto's en teksten posten!Maar ik vind dat ze bij jullie toch wel veel(heel veel zelfs) crashen...
Het gene wat jullie op 2maanden hebben gecrashed,gebeurd bij ons op 2jaar.Ook verbaast het me dat jullie zeer goede materiaal hebben.Ik had nooit verwacht dat ze daar ginder een T-rex of Raptors of...hebben.
 
Ik heb de hele topic doorgelezen én de videos bekeken.Ik moet zeggen dat het me heeeel erg intereseerd vooral niet stoppen met filmpjes,foto's en teksten posten!Maar ik vind dat ze bij jullie toch wel veel(heel veel zelfs) crashen...
Het gene wat jullie op 2maanden hebben gecrashed,gebeurd bij ons op 2jaar.Ook verbaast het me dat jullie zeer goede materiaal hebben.Ik had nooit verwacht dat ze daar ginder een T-rex of Raptors of...hebben.

Leuk te horen dat mensen enthousiast zijn over dit topic. Ik hoop regelmatig wat te schrijven.

Mumbai is niet doorgegaan vanwege wat gezondheidsproblemen van mijn vrouw. Op zich ENORM balen maar dat is life. Nu dus 2 dagen vrij en dus prutsen aan de heli en de nemesis en een plekkie zoeken om beide eens goed uit te laten. :cool:

Schade tja. Het zijn vaak onhandige harries en de RC-scene hier is niet van het niveau zoals wij dat hebben in NL. Er zijn een 2 tal mensen die veel mensen in Nederland wat zouden kunnen leren maar er zijn ook ERG veel prutsers. De reden is dat er gewoon geen basiskennis is zoals wij dat hebben door onze algemene kennis en opleiding. Aan de andere kant heb je misschien een wat vertekend beeld aangezien de vermeldenswaardige momenten hier door mij in beeld worden gebracht en daarbij is het percentage 'aktie' wat hoger dan het algemene beeld dat je zou krijgen als je hier zou rondlopen. Er zijn ook weekends dat er niets gebeurd.

Echter de spullen zijn allemaal beschikbaar. Net zoals in NL kan je hier gewoon in de US bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat doen de mensen bij jullie op de club voor de kost?En wat is hun loon?
Want ik denk dat het redelijk rijke mensen zijn voor india,anders zouden ze deze dure hobby niet uitoefenen??
 
Back
Top