Ik meen dat de SUL baan niet groot genoeg was voor stunt met maximale lijnlengte (21 meter) en dat er geen grasveld is voor combat.
Max. is 21m50. Toen de SUL banen aan de Florida dreef werden geopend was de stuntbaan in prima conditie en uitstekend bruikbaar, een enorme verbetering t.o.v. de tot dan gebruikte rolschaatsbaan naast een school aan de Ina Boudier Bakkerlaan. Die lag (in de stad!) ingesloten tussen de bebouwing.
Maar aan de pret kwam snel een eind... De eerste tekenen van wanbeheer werden zichtbaar toen er iemand op het onzalige idee kwam (en dat tot overmaat van ramp liet uitvoeren) om de stuntbaan te misbruiken voor RC autootjes. In eerste instantie werd alleen de horizon verpest door een soort van kombocht, waardoor je aan die kant van de cirkel geen grondreferentie meer had. Vooral erg lekker als je daar de pullout van de wingover hebt....
Daarna kwam er een houten keet op minder dan 2 m naast de buitenrand.
Kwam je tijdens de landing op 50cm hoogte langszweven, het volgende ogenblik merkte je ineens dat de kist met kromme poten op de baan stond/lag. Turbulentie no end....
We hebben de toenmalige beheerder, een zekere Borra, wel eens duidelijk gemaakt dat die keet de stuntbaan onbruikbaar maakte voor serieus vliegwerk. Nou, dat leek hem echt niets te kunnen schelen, zolang er maar teamrace en speed gevlogen konden worden leek hij het allemaal wel best te vinden...
Op de vraag of die keet nog eens wegging kregen we het verbazingwekkende antwoord: "volgend jaar". En dat klopte. De houten keet was weg en.... er stond een betonnen versie.
Uiteindelijk groeide het struikgewas langs de baan uit tot echte bomen en was het helemaal afgelopen met de baan waar in 1976 nog een WK werd gevlogen. Tijdens het EK van 1983 was de baan eigenlijk al te slecht, maar organisatiecomit[FONT=Arial, sans-serif][FONT=Arial, sans-serif]és van EK's en WK's lijken de bruikbaarheid van het terrein voor F2B verdacht vaak als sluitpost van hun begroting te gebruiken... Zo ook hier.[/FONT][/FONT]