Lb Club Utrecht

LB club SUL utrecht gaat binnen kort weer open

dit info is van sul zelf bevestigd en van flybywire websight


er kunnen wel lb gevlogen worden vanaf mei



:cool:
 
Ik ben benieuwd, maar eerlijk gezegd heb ik al heel vaak gehoord dat de SUL baan weer open zou gaan en dan gebeurde het toch weer niet. Ik heb ook even op de site van Fly-by-wire gekeken en daar kon ik niets vinden over de SUL baan. Ik heb er ook van niemand anders iets over gehoord, dus als je op het internet iets gevonden hebt, laat even weten waar of maak even een linkje.

Als het waar is zou dat geweldig zijn. Er is echt behoefte aan een centraal gelegen asfaltbaan, met name voor speed en teamrace. Ik meen dat de SUL baan niet groot genoeg was voor stunt met maximale lijnlengte (21 meter) en dat er geen grasveld is voor combat.
 
volgens mij is hier al een jaar of 5 sprake van ,maar er gebeurt niets
Zou het toejuigen dat het gebeurt,maar zelf geloof ik er niet meer zo in dat de banen weer geopend worden
 
dan moet jij even de sul bellen net als ik het gedaan heb

mei gaat hij echt open


en jij kan dit ook aan de webmaster van flyby wire

even bellen en jij weet het

het veld is echt weer goedgekeurd en er is een geluids barrier gemaakkt .
 
Ik meen dat de SUL baan niet groot genoeg was voor stunt met maximale lijnlengte (21 meter) en dat er geen grasveld is voor combat.
Max. is 21m50. Toen de SUL banen aan de Florida dreef werden geopend was de stuntbaan in prima conditie en uitstekend bruikbaar, een enorme verbetering t.o.v. de tot dan gebruikte rolschaatsbaan naast een school aan de Ina Boudier Bakkerlaan. Die lag (in de stad!) ingesloten tussen de bebouwing.
Maar aan de pret kwam snel een eind... De eerste tekenen van wanbeheer werden zichtbaar toen er iemand op het onzalige idee kwam (en dat tot overmaat van ramp liet uitvoeren) om de stuntbaan te misbruiken voor RC autootjes. In eerste instantie werd alleen de horizon verpest door een soort van kombocht, waardoor je aan die kant van de cirkel geen grondreferentie meer had. Vooral erg lekker als je daar de pullout van de wingover hebt....
Daarna kwam er een houten keet op minder dan 2 m naast de buitenrand.
Kwam je tijdens de landing op 50cm hoogte langszweven, het volgende ogenblik merkte je ineens dat de kist met kromme poten op de baan stond/lag. Turbulentie no end....
We hebben de toenmalige beheerder, een zekere Borra, wel eens duidelijk gemaakt dat die keet de stuntbaan onbruikbaar maakte voor serieus vliegwerk. Nou, dat leek hem echt niets te kunnen schelen, zolang er maar teamrace en speed gevlogen konden worden leek hij het allemaal wel best te vinden...
Op de vraag of die keet nog eens wegging kregen we het verbazingwekkende antwoord: "volgend jaar". En dat klopte. De houten keet was weg en.... er stond een betonnen versie.
Uiteindelijk groeide het struikgewas langs de baan uit tot echte bomen en was het helemaal afgelopen met de baan waar in 1976 nog een WK werd gevlogen. Tijdens het EK van 1983 was de baan eigenlijk al te slecht, maar organisatiecomit[FONT=Arial, sans-serif][FONT=Arial, sans-serif]és van EK's en WK's lijken de bruikbaarheid van het terrein voor F2B verdacht vaak als sluitpost van hun begroting te gebruiken... Zo ook hier.[/FONT][/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was de laatste indoorvliegdag in Utrecht, vrij dicht bij de SUL baan, dus op de terugweg ben ik er nog eens langsgereden. Het was gesloten en maakte een nog vervallener indruk dan de laatste keer dat ik er geweest ben.

Ik kan overigens je frustratie begrijpen Bruno, maar toch zou ik het geweldig voor teamrace en speed vinden als de baan weer open zou gaan.

Simon: ik heb niet gebeld met Bruinsma, ik ga er van uit dat als de baan weer open gaat, dat aan lijnbesturend Nederland bekend gemaakt zal worden, dus dan horen we er wel van. Een aantal mensen uit onze kringen zijn als ik het goed heb betrokken bij de pogingen de baan weer open te krijgen, waaronder Rob Metkemeijer.
 
sul

ik had net gebeld met die vent van flyby wire

mei gaat het van start by utrecht

dus ik gaa lekker vleigen met mijn nieuw ( oud ) veron colt

mijn eerste trainer toen ik 13 was lol 1,5 cc diesel op

en we zullen het zien of ik het nog kan (* heb niet gevlogen voor 32 jaar met lijn besturing oops )
 
Hoi Simon,

Ik weet van een kameraadje van mij een Veron Colt had met een 0,8cc cox er op. Wel een Medaillon, maar toch een 0,8cc. Met een 1,5 diesel zal dat wel hard gaan! Zorg dat je niet te korte lijnen hebt! Ook zou ik als ik jou was niet meteen boven asfalt gaan vliegen, liever boven gras, liefst zelfs boven lang gras. Als je kunt wachten tot eind mei hebben we op Almere trainers waar je de ervaring weer mee mag ophalen. We kunnen dan ook meelopen in de cirkel, zodat we het kunnen overnemen als je duizelig mocht worden.
 
De eerste cirkel, waar teamrace gevlogen werd, is nu gras. Ik herinnerde me dat van de laatste keer dat ik er was en volgens Google Earth is dat nog steeds zo. :)
 
Ik weet niet waar jullie de informatie vandaan halen dat op de SUL eind mei weer gevlogen kan worden want dan staat de benodigde geluidswal er nog niet. We hopen dit jaar open te gaan.

Ik geloof nooit dat Rob Bruinsma heeft geroepen dat er eind mei weer gevlogen kan worden.

Hoe ik die weet: kijk even op Raco2000
 
Laatst bewerkt:
Veron Colt

Veron colt with a DC saber fast lol :hammer:

dont really think so especially with 50 foot lines ( 15 meter ) lots of drag

and if i revs to fast well i have a compression screw that makes the engine slower if i turn it back a bit
or the old trick of reversing the propellor

if i get dizzy i hope not im a pilot

still its going to be fun trying
:p


as for fast
My FAI Stinger pylon racer is fast 200 kph +
My pulse jet is fast 400 kph +
My 8,5 cc powered magnum is fast 200 mph
 
Hallo lui,
Ik heb inmiddels ook buiten het forum om met Simon gemaild. Hij is Engelsman en in de jaren '70 daar bezig geweest met combat en teamrace, maar heeft sindsdien meer dan 20 jaar radio gevlogen. Hij is dus geen 'verse' beginner, maar is zich er wel van bewust dat hij weer opnieuw moet beginnen. Ik ben blij hem in onze kringen te kunnen verwelkomen.
PP
 
"want dan staat de benodigde geluidswal er nog niet."
Benodigd? Als er dus iets is dat men juist NIET kan gebruiken bij een LB terrein dan is het wel een (meer dan) manshoog obstakel. :nooo:
Hoe men daar dus ooit nog een serieus LB terrein van zou willen maken is mij (nu helemaal) een raadsel. :confused:
Ik heb ook nooit van de nederlandse deskundigen op dat gebied gehoord dat zij waren benaderd om advies. Dus dat verklaart op zich wel weer een hoop...
 
Back
Top