Yak 54e

Dag modelbouwers,

Na +/- 8 jaar niet meer met modelvliegen bezig te zijn geweest heb ik onlangs besloten weer te beginnen. Ook ben ik er achter gekomen dat er veel veranderd is. Electro heeft een enorme boost meegemaakt. Dit spreekt me opzich wel aan. (geen gerommel meer met benzine!) Daarom heb ik besloten om een electrokist aan te schaffen. :D

Ik heb geprobeerd wat vooronderzoek te doen maar het is mij niet helemaal duidelijk wat ik precies moet kopen aan motoren/accus en soort lader e.d.

Verder kon ik op dit forum niets vinden over de Yak 54e van extreme flights. Dat is de kist die ik wil kopen. Zie hier: Extreme Flight RC

Is er iemand die ervaring heeft met deze kist? Wat is een goede keus qua motor, accus en regelaar? Op de site van extremflight staan verschillende combinaties maar wat is wijsheid? En wat is nodig?

Alvast bedankt.
 
Je kunt nog wel vliegen of hoe moet ik dat zien.
met wat voor kisten vloog je eerst. want als je eerst met een charter vloog
en dan naar 8 jaar niks een extreme fight yak koopt weet ik niet of je daar we mee kunt vliegen en of dat een verstandige zet is.

Ik hoop dat je hier iets aan heb.
van het kistje weet ik verder niks behalve dat het GEEN beginnerskist is.

grt,
 
Je hebt al 8jaar niet meer gevlogen en wil met een Yak-54 beginnen?Ik ga je vliegtalenten niet onderschatten maar ik zou er dan wel een borstel bij de hand houden om het vuil op te ruimen!De Yak is een echte 3D-beest!

Ik zou je persoonlijk iets van multiplex aanraden,de Twinstar ofzo.Niet de easystar want ide is té easy voor iemand die vroeger gevlogen heeft.De Twinstar was mij rolroer-trainer en had redelijk goede acrobatie eigenschappen.De Twinstar is ook van elapor,elapor is een materiaal dat wel tegen een stootje(stoot) kan.

Als je echt een kunstvluchttoestel wilt,zou ik de Acromaster nemen of de Cap-232 van Ms Composit.

Of je kan natuurlijk iets bij HobbyCity kopen.Zei hebben daar ook 2Yaks staan(de 54).Ene uit foam en de andere uit hout.
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5257
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5347

De prijs is daar een PAK minder...

Verder heb je nog een zender nodig,als je er gene hebt.Ik zou je de MX-12 aanbevelen.Dit is de beste zender qua prijs/kwaliteit.Er zit al standaar een ontvager,servo,zender accu,... bij.

Ook zou je een lader moeten hebben.
Ik heb de ultramat 14 en ik ben daar tevreden van.Het enige minpunt dat hem heeft is dat hij geen PB-accus kan laden en geen ontlaad functie heeft.Een ontlaad functie is in principe niet nodig...het ontladen gebeurt bij mij door het vliegen ;-)

Verder heb je nog wat tools en een PB-accu nodig en een PB-lader dat pakweg 20euro kost.

mvg,

Gor
 
Alvast bedankt voor de eerste reacties.

Misschien ben ik niet helemaal volledig geweest. Ik heb zelf niets meer aan modelbouw gedaan maar ben afentoe nog wel even met mensen mee geweest en heb wel eens een zendertje in mn handen gehad. Zelf heb ik met diverse kisten gevlogen, ook 3d kisten. Een laser 3D en een swift s-1. Ik denk dat dat het qua vliegen nog wel moet lukken.

Een zender en lader daarvoor is het enige wat ik nog bewaard had, een Multiplex 2020 is het geloof ik. (zon grijze stoeptegel om te zien) :D

@ Gor: de weblinks die je geeft zijn goed, vooral de houtbouw Yak die er staat is een stuk goedkoper, is zeker het overwegen waard.

Iemand anders nog nuttige tips? Ben ook nog steeds benieuwd wat er voor de Yak van extreme flight geadviseerd wordt. Het lijkt mij een mooie, degelijke freestyle kist.
 
over welke spanwijdte heb je het, je hebt ze namelijk in verschrillende maten.

een clubgenoot heeft net de 1m70 yak op electro

de 2m20 weet ik ook op electro vliegen
 
Ik zou zeggen download eerst een simulator vlieg er eens mee en dan kan je zien of je het verleerd hebt of niet.Als je het niet verleerd hebt kan je naar ietsjes moeilijkere kisten kijken...
 
Op de website van extremflight staat 47.5 inches, dat zou neerkomen op 120.65 cm.

Er staat op de site ook iets van de motor maar welke dat nou precies is en wat voor accus en regelaar daar precies bij moeten e.d.? Of is er een betere optie?
 
gewoon mee vliegen, die dingskes vliegen als trainerkes :p
 
Alvast bedankt voor de eerste reacties.

@ Gor: de weblinks die je geeft zijn goed, vooral de houtbouw Yak die er staat is een stuk goedkoper, is zeker het overwegen waard.

Iemand anders nog nuttige tips? Ben ook nog steeds benieuwd wat er voor de Yak van extreme flight geadviseerd wordt. Het lijkt mij een mooie, degelijke freestyle kist.

als je de houtbouw van Hobbycity wilt nemen, ben je minimaal 40 dollar kwijt aan verzenkosten, wil je een "veilige" verzending hebben(genaamd EMS) zo'n 70 dollar. Als je pech hebt(en dat is bij zon grote doos best het geval) openen ze de doos, en schatten ze de waarde van de spullen(er zit geen bonnetje bij als iets verzonden word bij UH, teminste bij mij is dat het geval). Er komt dan 19% BTW op en nog 6% invoeringskosten.

Als je dit zo even allemaal omrekend ben je op het slechtse geval 170 dollar kwijt.. omgerekend is dit dan 107 euro. Ik zou dan voor een extreme flight kist gaan, heb je sneller in huis, de handleiding is denk ik veel duidelijker dan die van een hongkong kistje, en je kan altijd naar de winkel als je even iets niet begrijpt.

Je kan natuurlijk die "hobbycity" yak nemen, ziet er niet slecht uit, alleen wijs ik je even op de problemen/moeilijkheden, die je kan krijgen bij het verzenden van zon groot pakket.

Daarbij ken ik de kwaliteit van die hongkong vliegtuigen niet. Extreme Flight is een van de betere merken op 3d-gebied.
 
Misschien maak ik een verkeerde vergelijking, maar als ik op de site van een (niet nader te noemen) webwinkel kijk, is de prijs van de EF yak €159. De Sebart katana s30 is dan €179. Dat is toch weer een stukkie duurder. Formaat is bijna even groot

Lijkt me dat in dit formaat de EF nog een klein beetje goedkoper is.

Zit ik fout, leg het mij dan even uit
 
Heren,

Bedankt voor de vele reacties in korte tijd. Ik moet zeggen dat ik de kistjes van EF er mooier uit vind zien dan die van Sebart. (ik heb het dan voornamelijk over kleurstelling) Is er in kwaliteit veel verschil of is het goed vergelijkbaar?

Ik moet sowieso een aardige investering doen om weer helemaal te beginnen met vliegen, 160 of 180 euro maakt me dan op het totaalbedrag van ik gok +/- 600 niet heel veel uit. Toch?

Ik ga komende week overigens ook weer even langs bij mijn oude modelbouwclub en zal de simulator en mijn duimen daar weer eens op de proef stellen! :D Was overigenswel wel van plan een ervaren vlieger dit kistje in te laten vliegen en daarna zelf over te nemen. Dan merk je snel genoeg hoe het is/was en gaat!

@ Bennie: Bedankt voor de weblinks! Jammer dat het Duits is, dat is niet mn sterkste kant! :-(
 
ik heb de mijne maandag ingevlogen... met de kleinste prop en ik had veeeeel minder vermogen verwacht. voorlopig blijft hij zo, hij gaat als een speer omhoog. korte vlucht gedaan, was heel veel wind.

vliegt zeer goed greetz
 
@ eclipse86, wat heb jij er motorisch precies in zitten:

-motor?
-regelaar?
-cellen?
-prop?

Eindeloos recht omhoog?
 
veel heb ik nog niet kunnen testen door de wind

servo's hitec hs65
onvanger, jeti rex 5
lipo 2200mah 25c 3cellen
regelaar 40amp met 3a bec
en de motor komt van united hobbies en die doet het goed.

props aangegeven vanaf 12x6 tot 14x7 ideaal is de 13x6,5denk ik maar die heb ik niet.
de 14x7 wel maar de amps nog niet kunnen meten, maar ik denk dat je dan wel aan de limiet zit van alles. voorlopig vliegt ie met de 12x6 en vliegt zeer goed. een 13x6,5 zou beter zijn denk ik of de 12x6 op 4cellen kan ook.... maar dan ga je zwaarder

vlieggewicht net geen 1200gram
lichter kan maar dan moet je ander landingsgestel op zetten..

groeten
 
fabian je zit zeker verkeerd, de EF bakken zijn echt veel duurder dan sebart, nu niet zeer veel, maar neem eens de vanquish en de sukhoi (ik heb de sukhoi en jvdo de vanquish) en de vanquish die bovendien kleiner is kost gewoonweg meer dan men sukhoi :)
nuja dat wil wel niet zeggen dat sebart modellen slecht vliegen, ze zijn gewoon super! :p
 
haha, dat klopt

echter als je kijkt naar de katana en de EF yak, is de katana weer goedkoper. wisselt denk ik gewoon per vliegtuig heel erg.
 
Back
Top