Ok, Ok, ik kon niet wachten tot het weekeinde
Heb de hoogteroeruitslag met 50% verminderd
Heb het zwaartepunt nog eens nauwkeurig uitgemeten en gemarkeerd
Heb de neus volgepropt met flink wat lood en een gewone ontvanger accu
Ben naar een veldje vlakbij getogen
En wat blijkt....
Er is dus helemaal niks mis met mijn RaceRat!
In de hand voelde hij al beter aan dan eerst, wel wat zwaar, maar ook met rennen tegen de wind in voelde het gewoon goed aan.
Ik heb hem een normale worp gegeven en wat denk je, hij vloog doodleuk, alsof hij nog nooit anders had gevlogen het hele veld uit... +/- 90 meter :turn-l:
Ik kon het haast niet geloven. Nóg een worp gedaan en wéér hetzelfde. Ik moest hem zelfs neerzetten op niet in het prikkeldraad te belanden...
Niet te geloven! En dat lag dus al zo'n slordige 18 jaar op de plank stof te vangen... Ik heb hem zelfs een paar keer in de handen gehad met het idee weg er mee, gewoon opnieuw beginnen.
Ik denk dat met name het zwaartepunt al die tijd verkeerd heeft gelegen. Hoe ik zo
$#%$%&# heb kunnen zijn weet ik niet, maar in ieder geval dank aan allen vooor het meedenken en alle adviezen
Nu die neus er weer af, brushless motor en LiPo's er in en branden met dat ding!
Ik kwam ook nog een extra setje kortere vleugels tegen die ik destijds gelijk mee heb gemaakt, hoeven alleen nog maar te worden geschuurd en aan elkaar gezet, dus binnenkort ga ik denk ik ook voor de originele kleine spanwijdte
Helaas is het ontwerp wel voor oude (=zware) techniek gedacht, want ik ben bang dat de neus zó kort is dat ik met een Brushless en LiPo's nog wel het nodige aan lood er bij in moet proppen, maar ja, het zal zéker beter vliegen dan met die Dino power.
Update volgt na geslaagde gemotoriseerde vlucht
