beschrijving multiplex cockpit mm

Wie weet waar ik een nederlandse beschrijving kan vinden van een Multiplex Cockpit MM zender
Ik ben hem met de verhuizing kwijt geraakt

Tom
 
Volgens mij is er geen Nederlandse handleiding.
Mocht dit wel het geval zijn dan heb ik daar ook interesse naar.

Gr. Jan
 
Mijn probleem is dat de linker knuppel van boven naar beneden bediend deze de servo de andere richting door geeft bij mijn oude zender even de zender open maken en het stekkertje omdraaien maar volgens mij gaat dat niet bij de mm zender
En dat is mij probleem.waar ik mee zit

Tom
 
Mijn probleem is dat de linker knuppel van boven naar beneden bediend deze de servo de andere richting door geeft bij mijn oude zender even de zender open maken en het stekkertje omdraaien maar volgens mij gaat dat niet bij de mm zender
En dat is mij probleem.waar ik mee zit

Tom

op de pag 2 van de pdf staat dat de zender elektronisch kanalen kan ompolen!

even zoeken op het woord 'reverse' in de pdf geeft dus paragraaf 8.3.1
de titel van paragraaf 8.3 is trouwens ook erg duidelijk "Adjusting servos (direction of rotation, pulse format, centre and travels)"

(ik ga ervanuit de de pdf iig bij de genoemde zender hoort)

staat er dus duidelijk in :)

sjors
 
Ik zal m'n zender er is bij pakken en de stappen opschrijven om ze om te schakelen.

1 - Zet de zender aan:lol:
2 - Draai met de 3D knop 1 stap tegen de klok in, en druk.
3 - Je ziet nu "info" staan, je bent in het menu
4 - Draai nu 1 stap met de klok mee zodat je "servo" ziet staan, en druk de 3D knop in.
5 - Nu zie je "servo 1" staan, dat is de servo die eventueel in kanaal 1 van je ontvanger zit. Als het goed is moet jij "servo 2" hebben want dat is de linkse knuppel up/down.
6 - Draai nu 8 stapjes met de klok mee met de 3D knop zodat je dit ziet: SERVO2.
Als je een ander servo moet hebben dan draai je daar naar toe, maar let op je krijgt eerst 7 andere servo's. Je moet daar voorbij totdat het tellen weer opnieuw begint, en er geen percentages onder de servo nummers staan maar "UN" of "UR".
7 - Druk op de 3D knop zodat het pijltje naar onder springt.
8 - Nu kan je met de klok mee draaien zodat er "UR" komt te staan.
9 - Druk nu nog een keer en draai tegen de klok in totdat er "exit" staat
10 - Druk op de 3D knop.
11 - draai tegen de klok in totdat er info staat
12 - Druk
13 - Zet de zender uit
14- Pak eventueele zenderkoffer
15 - Berg de zender op
16 - Dankuwel voor uw aandacht

zelfs iemand uit groep 5 kan het begrijpen volgens mij:D:lol:
 
Beste Mensen
Ik ben er uitgekomen ik heb een beschrijving gekregen en een tek uitleg er bij uit Duitsland
Wat Freek schrijft ben ik helemaal uitgekomen ik zat te ver in het menu
Dus Heren als het goed gaat zal ik aan jullie denken

Tom
 
Hey, ik heb ook de multiplex cockpit MM en ik had een vraagje daar over. Ik weet niet of ik het op deze manier goed maar dat zie ik wel. Nou ik vroeg mij af (heb de pdf gelezen) of het nou een 3 of 4 kanaals zender is. Want ik wil graag aan vliegtuigen beginnen met rolroeren en ik weet niet precies of dat kan want daar heb je 4 kanalen voor nodig wat ik er van heb begrepen. Ik begreep niet zo veel van die pdf maar dit zijn de 3 belangrijkste dingen denk ik maar kan er zelf geen wijs uit maken.
7 channels, PPM transmission

Programmable servo reverse, centre, and end-points (both directions) for all 7
channels (3-point curve)


Expo for 3 channels

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
 
PPM is de naam voor de wijze waarop je signaal naar de ontvanger wordt gestuurd. Staat elders op het forum uitgelegd (ik weet het niet van buiten)

Programmableblablabla...:
Je kunt met de zender deze drie items zelf programeren:
reverse: de servo draait in de tegengestelde richting
centre: hiermee pas je de stand van de servo aan terwijl je sticks in het midden staan, ofwel het middelpunt van je servohevel.
endpoints: zelfde als hiervoor maar dan voor de "eindpunten" van de servohevel, ofwel hoe ver je wil dat de servohevel uitslaat.

Sluit een servo aan op je ontvanger en probeer het uit. Dat is voor mij de simpelste manier om te ontdekken wat wat doet.

expo for... zegt me niets.
 
Exponential is een soort dual rate waarbij je toch de maximale uitslag kunt halen. Dan reageert je model rustig rond de middenstanden van je sticks maar wordt feller naarmate je meer uitstuurt.
 
Uit de doos is de Cockpitt MM (in de eenvoudigste uitvoering) uitgerust met de 'bediening' voor vier besturings-kanalen ... alleen de twee joysticks ... tegen betaling van de nodige pecunia kan je er een draai en schuifregelaar bij kopen voor besturings-kanaal 5 en 6 en voor kanaal nummer 7 is standaard een drie-standenschakelaar bedoelt .... en dan kan er nog een aantal schakelaars bijkopen op om snel tussen instellingen te wisselen (zie handboek)
 
Back
Top