TT39 afstellen

Dacht ik zelf van dat blokkie af te zijn ;)

Een vliegmaatje vliegt met een Rap 30 met een TT39 motor erin. Spontaan begon de motor veel meer toeren te maken vorige week, en arm te klinken dus Kees zet zijn heli neer en de uitlaat bleek los te zitten. Aangezien het slangenwerk er ook al een jaar of 2 op zat, raadde ik hem aan de uitlaat met epoxy te monteren, en de slangen te vervangen. Zo gezegd zo gedaan, maar de volgende keer op het veld identieke problemen. Dus wij de motor nagelopen, naalden leken goed te staan (Hoofd 3 slagen, lage naald 2,5) maar helaas. Op een gegeven moment zelfs de lage naald zover opengezet dat de stationairgasinstelling 10% omhoog moest, en de hoofdnaald 6 (!) slagen opgengezet maar geen effect. Het enige merkbare effect was een duidelijk rijker middengebied, maar in hoover weer overtoeren en arm klinken.

Iemand nog ideeen waarom deze motor te arm loopt? De rubber ring op de naald lijkt OK dus dat is ook soort van uitgesloten...

Alvast bedankt,

Ton.
 
Ohohoh , tonnieboy , je blijft eigewijs hè !!
Gewoon een OS 50 erin knallen en hup start en go , hoe vaak hebben we jouw TT niet afgesteld ???
Niks van geleert zeker ??
Owjaaa , kom zondag lekker vliegen op t bekende plekkie !!
 
Hee Pik, Kees gaat vast wel ombouwen maar nu nog ff niet ;) Die TT moet toch goed kunnen lopen, kom op....
 
We kunnen zaken noemen wat we willen , TT vind dit warme weer gewoon niks !!
Je zou een extra koppakkingkie ertussen kunnen leggen dat wil wel s helpen .
Met koudere temperaturen is die best af te stellen , dus wachten op de winter tonnieboy .
 
Ton,

Ton als je de naalden zover kan verdraaien zonder merkbaar verschil dan zit er misschien
vuil bij de hoofdsproeier. Daar bij de nippel waar je de slang op zet of in de carb, daar waar
de punt van de naald het gat afsluit.


Gr Frans.
 
Heren, bedankt voor de raad (Jij ook Ed ;))

Op aangeven van Frans maar even het carbje uit elkaar laten halen, en de O-ringen op de stationairnaald lijken een plat kantje te hebben... Verder zat er ook wat aangekoekte meuk op. De carb krijgt een revisiesetje (O-ringetjes en twee nieuwe naalden) en word schoongemaakt. Bedankt voor de tips!

Groetjes,

Ton.
 
Zonde van de centen joh .
Kom ie nou nog ff lngs zondag kwibus , of mag je weer s niet en moet je oppas spelen ??
 
Maandagavond ben ik er wel , moederdag doe ik nie aan , t is iedere dag moederdag voor de mijne duhhh !!
 
Kudt, ik denk niet dat s'avonds wat word Ed. Ik denk dat ik er (Als je het ouwe weilandje bedoeld ;)) maandagochtend ff ga kijken...
 
HET weilandje ja , ik denk dat t in de ochtend een probleem zou kunnen worden omdat de boer het hooi binnen gaat halen !!
Vandaar dat wij sàvonds gaan snappie , ruzie met de boer krijgen betekent niet meer kunnen vliegen daar , dus houd daar wel rekening mee hè .
 
Dan ook maar een berichtje van de eigenaar van de Heli. Bleek dus achteraf een gaatje in mijn tank te zitten. Hoe dat kan zal ik maar niet vertellen. Iets met steeds lomp eruit halen van mijn tank. Maar goed. Ben vandaag weer effe wezen proberen. Moment van overgaan , dus effe voor half gas , slaat ie af. Heel iri en ik krijg het niet goed voor elkaar. Iemand nog een linkje naar die afstel pdf die op het forum ergens rond gaat ????? En alvast een tegen reactie , nee Ed ik ga nog geen nieuwe kopen. (of jij moet nog een 90 weg doen voor een prikkie).
 
Back
Top