Dacht ik zelf van dat blokkie af te zijn 
Een vliegmaatje vliegt met een Rap 30 met een TT39 motor erin. Spontaan begon de motor veel meer toeren te maken vorige week, en arm te klinken dus Kees zet zijn heli neer en de uitlaat bleek los te zitten. Aangezien het slangenwerk er ook al een jaar of 2 op zat, raadde ik hem aan de uitlaat met epoxy te monteren, en de slangen te vervangen. Zo gezegd zo gedaan, maar de volgende keer op het veld identieke problemen. Dus wij de motor nagelopen, naalden leken goed te staan (Hoofd 3 slagen, lage naald 2,5) maar helaas. Op een gegeven moment zelfs de lage naald zover opengezet dat de stationairgasinstelling 10% omhoog moest, en de hoofdnaald 6 (!) slagen opgengezet maar geen effect. Het enige merkbare effect was een duidelijk rijker middengebied, maar in hoover weer overtoeren en arm klinken.
Iemand nog ideeen waarom deze motor te arm loopt? De rubber ring op de naald lijkt OK dus dat is ook soort van uitgesloten...
Alvast bedankt,
Ton.

Een vliegmaatje vliegt met een Rap 30 met een TT39 motor erin. Spontaan begon de motor veel meer toeren te maken vorige week, en arm te klinken dus Kees zet zijn heli neer en de uitlaat bleek los te zitten. Aangezien het slangenwerk er ook al een jaar of 2 op zat, raadde ik hem aan de uitlaat met epoxy te monteren, en de slangen te vervangen. Zo gezegd zo gedaan, maar de volgende keer op het veld identieke problemen. Dus wij de motor nagelopen, naalden leken goed te staan (Hoofd 3 slagen, lage naald 2,5) maar helaas. Op een gegeven moment zelfs de lage naald zover opengezet dat de stationairgasinstelling 10% omhoog moest, en de hoofdnaald 6 (!) slagen opgengezet maar geen effect. Het enige merkbare effect was een duidelijk rijker middengebied, maar in hoover weer overtoeren en arm klinken.
Iemand nog ideeen waarom deze motor te arm loopt? De rubber ring op de naald lijkt OK dus dat is ook soort van uitgesloten...
Alvast bedankt,
Ton.