F4U Corsair in bestelling

Vandaag weer twee accu's gevlogen

Zo vandaag van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer eens twee accu's te vliegen...
Ging weer als een speer.
Echter bij de tweede launch raakte het staart wieltje mijn hand... niets bijzonders... gewoon een tik ... de kist trok verder mooi op en heb gewoon 10m gevlogen.. vlieg nu al achtjes.. prachtig en lo level fly by's.
Goed na 10m de kist aan de grond gezet, dat ging fantastisch maar bij het oprapen tikte ik tegen het staartwieltje en deze brak spontaan af.
Het metaal is zo hart en bros dat deze gewoon is geknapt.
Omdat ik voorlopig toch buik landingen blijf maken is dat wiel niet echt belangrijk... ik compenseer het gewicht wel met een stukje soldeertin. maar wil de orginele constructie wel weer herstellen.

tailwheel_1.jpg


Waar het rode balletje zit is de constructie gebroken.

Frans
 
krimpkousje errond en laten krimpen, zorg wel dat het ijzer sterk tegeneen is gedrukt, normaal moet het dan terug redelijk sterk zijn, ofwel buig je gewoon nieuw staal ;)
 
krimpkousje errond en laten krimpen, zorg wel dat het ijzer sterk tegeneen is gedrukt, normaal moet het dan terug redelijk sterk zijn, ofwel buig je gewoon nieuw staal ;)

Krimpkousje gaat niet lukken, dat blijft niet zitten.
Nieuwe buigen van staal was ook mijn optie zij het dat dit een mee sturend wiel is en de constuctie vast gelijmd is in de romp.
Ik zal het er dus uit moeten snijden... Ben met iemand op het RC forum aan het comminiceren, hij heeft een total los exemplaar... en kan voor mij kijken hoe het in elkaar zit.

Bedankt voor de input.

Frans
 
Hoi Frans,

leuk dat ie zo goed vliegt.

Wat betreft het staartwiel, als je zelf wat gaat buigen kan je het beste verenstaal gebruiken, te koop bij elke vliegtuig-modelbouwzaak. Dit zal veerkrachtig genoeg zijn om heel te blijven.

Grtz,
Menno
 
Hoi Frans,

leuk dat ie zo goed vliegt.

Wat betreft het staartwiel, als je zelf wat gaat buigen kan je het beste verenstaal gebruiken, te koop bij elke vliegtuig-modelbouwzaak. Dit zal veerkrachtig genoeg zijn om heel te blijven.

Grtz,
Menno
Hoi Menno,
Zelf buigen zit er niet in.. REDEN... het oude meganiek is zonder dat je de kist sloopt er niet uit te krijgen.. Maar ben niet voor een gat te vangen... :lol:

Wat betreft het vliegen... geweldig dat ding stuurt als een scheermes en moet bekennen dat ik alleen op ailerons en elevator vlieg.. zelfs het binnen vliegen op de ailerons gaat als een speer.
Wil nog een poging wagen (op wat hoogte) om te kijken hoe ze reageert op 10% flaprons..
Nogmaals bedankt voor die tip met de EXPO... that pull the trick...


En zie de foto's van de tailwheel reparatie..

tailwheel_2.jpg

Eerst het oude wiel weer buigen... staal roodheet getsookt en vervolgens gebogen.
Het chroom met een vijltje verwijderd.

tailwheel_3.jpg

Het stukje wat nog uit de kist stak... schoon gemaakt en ook het chroom weg gehaald.

tailwheel_4.jpg

Vervolgens met een koperdraadje de twee losse einden bij elkaar gewrapped.

tailwheel_5.jpg

Het geheel op 400 graden gesoldeerd.. de hitte was nodig om de verbinding kort maar heftig te laten vloeien.
Ik moet zeggen.. ziet er goed uit heb er wel weer vertrouwen in...

Frans
 
Laatst bewerkt:
Yesss heb vanavond gevlogen met de corsair... wat een uitdaging.
Op zich vliegt dat ding als een tierelier.... wel erg zenuwachtig.
Ik heb inmiddels de alerons van 100% naar 75% gezet. Maar moet misschien de elevator ook wat temperen.
Ik heb twee accu's gevlogen met zweet in mijn handen.
Het launchen is geen probleem dat gaat als een speer.. het landen opzich een makkie maar mis gewoon de ervaring.
Goed dat heeft dan ook geresulteerd een en barst in de romp.. niet te ernstig en reparabel maar wel balen... verder geen schade...
Ik heb op het RC forum gevraagt hoe dit soort barsten het beste kunt repareren..
Ik heb langzaam hardende epoxy lijm.. maar wacht even de commentaren af... misschien dat iemand hier ervaring heeft met foam reparaties.
Bijgaand de foto... dat wilde ik jullie niet onthouden :lol:

crack_1.jpg


Groeten,

Frans


Ik heb mijn schuim vliegtuig (skycat) al een paar keer gelijmd...(een keer dwars door midden net achter de vleugel)
Orgineel moet je dat ding met je hete lijm pistool in elkaar lijmen...
Reparaties gaan makelijker met bruis lijm van de histor (die gele lijm) maar daar moet je wel spaarzaam mee omgaan anders krijg je vreselijke gele vlekken. Eventuele overtollige duppels kun je zo weer wegsnijden. (zoals je ziet ben ik eerst met schuim aan het vliegen geweest en zit ik nu in de heli's...)

Succes
Benno
 
Uitbalanceren LIPO

IK merkte dat er erg veel verschil zat tussen de 1300mA stock LIPO en de extra 1300mA Zippy LIPO.
Dus ze beiden maar eens op de weegschaal gelegd... zit dus bijna 30gr verschil tussen de twee accu's... de volgende oplossing gevonden....

lipo-balance.jpg


Waar soldeertin niet handig voor is.... Stock lipo nu +25 gr...


Frans...
 
Frans, YOU HAVE COMPANY ...:banana::pim:

QUOTE]


Hey Guy, mooi man.. klasse zo te zien is ze heel over gekomen.
Zat bij jou de counterweight nog los??? Veel plezier met deze kist, ze vliegt als een speer.
Ik bestuur de mijn met een MX12 op 5 Ch... ik heb de aileron servo's gescheiden.

Ben benieuwd naar je maiden flight... Ik heb maandag nog gevlogen met mijn kist... toppie.

groeten,

Frans
 
heel wel ja, maar toch ... de aandachtige kijkbuiskinderen onder jullie hebben vast gezien dat ik al direct 1 servo moeste vervangen ( was helemaal gaar af fabriek ) .. de draadjes van de towerpro heb ik ondertussen mooi weggestoken....+ de tailfin is niet echt 90 graden maar lukt wel ...

ivm die weight : ik versta het niet goed, die zit er toch voor de uitbalancering ... ik zie dat iedereen ze eruithaald , maar waar ik vlieg staat er meestal redelijk wat wind .. mss dat ik eerst probeer met hoor ...

taxiën doet ie alvast zalig :D
 
heel wel ja, maar toch ... de aandachtige kijkbuiskinderen onder jullie hebben vast gezien dat ik al direct 1 servo moeste vervangen ( was helemaal gaar af fabriek ) .. de draadjes van de towerpro heb ik ondertussen mooi weggestoken....+ de tailfin is niet echt 90 graden maar lukt wel ...

ivm die weight : ik versta het niet goed, die zit er toch voor de uitbalancering ... ik zie dat iedereen ze eruithaald , maar waar ik vlieg staat er meestal redelijk wat wind .. mss dat ik eerst probeer met hoor ...

taxiën doet ie alvast zalig :D

Mooie foto's Guy... ben benieuwd naar je maiden flight. Ik heb afgelopen week nog een keer gevlogen met de F4U... wat een geweldige kist man.
Wat was er nu precies mis met de servo???? Tandwielen defect?

Wat betreft de weight... bij mij was ze al losgebroken door het transport dus heb ik haar niet meer geplaatst. Verder heb ik mijn ESC voor in de motor mount geplaatst waardoor ik de CG weer redelijk okay heb.
Orgineel zwemt de ESC gewoon los in het frame.. ook niet handig.
Op de stock accu kun je ongeveer 10 min vliegen, maar dan niet te veel 100% throtle, ik vlieg gemiddeld 4 a 5 loops en verder cruisen... low pass fly by's ed.
Ben de laatste tijd landings aan het oefenen... Ben benieuwd naar je eerste filmpjes.

Frans.
 
Laatst bewerkt:
hey frans,

als ik zie dat jij je gewicht van je esc naar voor legt + je batts verzwaart, denk ik toch dat ik effe de weight erin laat .. Ze hebben blijkbaar niet gejongleerd met mijn doos want hij zit er oervast in ...

Ik probeer eerst eens mét boven mijn weide met erg lang gras ...;) ...

is hij te neuslastig zal het er gauw uitgebonjourd worden ...

Ben ook al eens te rade gegaan bij onze VS-vrienden met de 87 pagina's ... door de boycot van AT aan hobbycity ben ik waarschijnlijk één van de laatste gelukkigen aan die superprijs ! :p
 
hey frans,

als ik zie dat jij je gewicht van je esc naar voor legt + je batts verzwaart, denk ik toch dat ik effe de weight erin laat .. Ze hebben blijkbaar niet gejongleerd met mijn doos want hij zit er oervast in ...

Ik probeer eerst eens mét boven mijn weide met erg lang gras ...;) ...

is hij te neuslastig zal het er gauw uitgebonjourd worden ...

Ben ook al eens te rade gegaan bij onze VS-vrienden met de 87 pagina's ... door de boycot van AT aan hobbycity ben ik waarschijnlijk één van de laatste gelukkigen aan die superprijs ! :p

Wat is er aan de hand tussen Art Tech en HC????

Frans

PS.
Het CG punt voor de Corsair zit ter hoogte van de servo kabels in de wing... Bij mij is ongeveer 5 mm gemeten vanaf de servo draden naar de neus toe, ben dus iets neus lastig... maar vliegt als een speer zonder trim!!!!
 
Laatst bewerkt:
Aha, nog niks over gehoord ?

oké, komt ie :

Eén of meerdere amerikaanse modelbouwwinkels ( waaronder ZEKER hobby-lobby ) hebben Art-tech voor een ultimatum geplaatst : OF AT stopt met leveren aan hobbycity , OF de amerikanen cancellen al hun orders bij art-tech ....

Reden is natuurlijk dat die planes bij HC als ARF verkocht worden aan pak'm beet 100 dollar , en dat Hobby-Lobby in amerika de lucratievere RTF's wil slijten aan 200 dollar ... maar omdat niemand NOG een brolzender nodig heeft EN omdat de arfs goedkoop naar de VS werden verzonden door HC, verloren de amerikaanse webshops massa's klanten ... snappie ?

maar dat betekent ook voor ons geen cheapo arf-foampies meer van art-tech via hobbycity ..:(
 
Back
Top