Allez mennekes... Ge zijt seffens retour uit de'n Belgique en ge hebt ALWEER goesting in bier??:celebrate: Da's niet plezant hé...
hallo allemaal, onze neptune is ook binnen.... en na een avondje werk is hij toch al voor de helft af. ik heb ook nog een vraagje aan roel: heb jij nog iets in die pomp vastgelijmd of iets dergelijks want het ziet er niet al te stevig uit.....:help: mvg ruben bosman
Na 14 uur werken hebben we vandaag onze eerste proefvaart achter de rug. hij deed het super, pompen (die het doet....) varen, sturen en duiken:rolling: Al met al heeft hij toch een dik uur gevaren, en we hebben hem net zolang opgeladen. alleen toen mijn vader iets te enthousiast was dook hij onder, en konden we hem niet weer vinden, (hij kwam ook niet meer naar boven) dus wij in het water en dreggen. uiteindelijk kwam hij van onder een steiger vandaan wat heel knap was want hij voer de andere kant op..... al met al zeer geslaagd, een super model!!!! en dat in 14 uur
Interessant, een boemerang-sub ... Maar gefeliditeerd met je aanwinst Gerben! Het gaat daar plotseling toch druk onderwater worden bij de VGF.
Hé Ruben. Nee, niets vastgelijmd. Na mijn eerste problemen doet de pomp het bij mij prima. Nu nog een nieuwe "zak"... (duiktank geploft)
hallo roel tja das terug gewoon worden he die nederlandse fluitjes hier krijg je tenminste een stevige pint waar je eens goed aan kan door drinken hahahahaha en we hebben heeeeeeeeeeeel veel verschillende mischien iets voor volgend jaar alle belgische biersoorten proberen maar of er dan meer gevaren gaat worden ????? wat die ontplofte duikzak betreft ik, dacht dat het niet kon omdat er een schakelaartje ergens in of tussen zat ???? groetjes raf
Heren, Kort gezegd, een leuk varende duikboot die erg snel in elkaar te zetten is! Toen ik het duiken tot op de bodem ging uitproberen kwam ik er achter dat dit bij VGF niet te doen was.... Je zit daar "zo" vast. Gelukkig kwam de boot weer los nadat de waterzak geheel leeg gepompt was en de boot op volle kracht in z'n achteruit stond, maar je schrikt je KAPOT! Hij verscheen weer bij de stijgers, achterwaarts onder de stijger doorgevaren voordat hij zichtbaar werd.... Echt iets om in een zwembad uit te proberen dus.... Roel, Ik ga op zoek naar geschikte "Ziekenhuiszakken". Er lopen er genoeg, maar of ze ook geschikt zijn? Groet, Gerben
Roel, gewoon even bij een ziekenhuis binnenlopen en wat infuuszakken vragen (In mijn U-47 gebruik ik nog steeds de eerste zak). Anders heb ik er nog wel liggen hoor! Hoeveel ml inhoud heeft de geplofte "zak" ?
Volgens mij is een scheurende zak niet te voorkomen met een schakelaartje ofzo.... Tenzij je het over overdruk (in de zak) hebt...
hallo jan ik dacht dat er aan de bovenkant van het compartiment waar de zak inzit een schakelaar gemonteerd was als de zak opgepomt wordt dan komt hij als hij vol is tegen de schakelaar aan stopt de pomp met pompen blijkbaar zit die er niet dus groetjes raf
er zitten verschillende beveiligingen in zoals: lekbeveiliging = zak leegpompen signaalverlies = zak leegpompen batterij leeg = zak leegpompen maar er zit totaal geen beveiliging in zodat de zak niet knapt.....:bad-words: dit moet dus op gevoel. ruben bosman
Ik dacht dat een zaktank altijd in een geperforeerde doos gemonteerd werd om a) het volume altijd gelijk te houden doordat je geen last meer hebt van rek van de zak en b) om te voorkomen dat de zak kan knappen.
Heren De sub is voorzien van 4 beveiligingen: Accu bijna leeg: leegpompen Water in de WTC: leegpompen Zwak of geen zendsignaal: leegpompen Maximaal ingestelde druk in de tank bereikt: stopt met volpompen. En ja, ik heb al stiekum aan een mede-subschipper een paar infuuszakken gevraagd. Het ding wat er in zit heeft een inhoud van 200 CC. Overigens, die methode om 'm in een doos te doen en te voorzien van een microswitch om té volpompen te voorkomen, is geen gek ideem! Daar ga ik eens op broeden...
Je fietsband zit toch ook in een buitenband Waar zouden ze dat dan toch voor hebben gedaan he Roel mvg Frederik
volgens is zit er een buitenband om zodat je minder snel een gaatje erin krijgt..... T is tenslotte maar een rubbertje.... (en er zijn kinderen om minder geboren)
Als je de binnenband net zo hard oppomp als dat hij er inzit Dan klapt hij echt wel hoor mvg Frederik ps En anders probeer het maar eens
Frederik: er zït een veiligheid in het model: een druksensor die de pomp laat stoppen als de duikzak (ballasttank) vol is. Alleen... die deed dus niet zijn werk, iets waar je wel op vertrouwd en wat voorafgaande aan de laatste vaart door mij getest was! Waar ik nu aan zit te denken om bovenin de WTC een microswitch te plaatsen met een diode er overheen. Als je de zak volpompt drukt deze op een gegeven moment de microswitch dicht: pomp stopt met pompen. Leegpompen gaat dan nog wel, aangezien de diode de stroom slechts één richting uit blokkeert. Moet ik eens even uitproberen...