Traxxas e-maxx brushless

Hallo allemaal,

Heb net dit topic gestart om eens te kijken of er meer mensen zijn die hun traxxas e-maxx (16,8V) brushless hebben omgebouwd of van plan zijn dit om te doen.

Ik zit er aan te twijfelen en met name waarmee ik hem eventuel ga ombouwen. Met een of twee motoren en welk merk ed.

Zou graag reactie ontvangen over hoe en wat.


groet m
 
Laatst bewerkt:
Ik ga 2 700 HO motors erin bouwen,de verkoper zegt dat het hetzelfde effekt heeft als Brushless,voor minder dan de helft van het geld!..daarna ga ik sparen voor de Mamba Monster,wat over een paar weken uitkomt..
 
Voor het grotere werk heeft Novak nu de zgn. HV motoren uitgebracht, wel een duur setje maar zeker een bruut setje voor dergelijke auto's
 
kijk is op het traxxas forum, genoeg mensen met brushless e-maxx. veel gebruikt wordt nu de mmm met neu motoren, iets goedkoper de mm + feigao xl, en ook wordt veel de v-twin gedaan, (velion brushless in twin)

Freek.
 
ik heb net even op de site van kershaw gekeken maar dat ziet er erg interressant uit en het is inderdaad niet te duur. Ik vraag me alleen af hoe lang je met je batterijen doet? ik heb nu een setje van 8,4 V 4500 mAh en een setje 8,4 V 3000mAh.

Waar in nederland ga je dit kopen?

groet m
 
ik heb net even op de site van kershaw gekeken maar dat ziet er erg interressant uit en het is inderdaad niet te duur. Ik vraag me alleen af hoe lang je met je batterijen doet? ik heb nu een setje van 8,4 V 4500 mAh en een setje 8,4 V 3000mAh.

Waar in nederland ga je dit kopen?

groet m
Besteld bij Meneer Kerskaw zelf ;)..of je moet een paar weken wachten,dan verkoop ik het waarschijnlijk toch weer,om Brushless erin te proppen:p,het setje on 1 motor te monteren heb ik gisteren al binnen gekregen dusss..
(net als vele andere onderdelen,dus als iemand nog wat zoekt voor de E-Maxx voor weinig,misschien heb ik het wel dubbel:D)
Hoelang je rijden kunt weet ik niet,het is altijd te kort,maakt niet uit hoe zware accu je ook hebt..
 
V-twin moet je niet doen, bij veel mensen gaat eht fout:

2 regelaars zijn nooit hetzelfde qua reactietijd enzo. En je gebruikt een splitter dus dat werkt ook niet mee, oftewel wel 2 motoren die elkaar tegenwerken en uiteindelijk in de vernieling helpen...;)

Kershaw setjes zijn ideaal als je veel power en snelheid wilt maar niet al teveel geld hebt.
Ik ga zelf een E-revo kopen en daar de MMM in zetten met Feiago motor op 6s lipo.

Greetz,
Joram
 
Laatst bewerkt:
Voor het grotere werk heeft Novak nu de zgn. HV motoren uitgebracht, wel een duur setje maar zeker een bruut setje voor dergelijke auto's

Een novak HV maxx setje is zeker mooi, omdat deze regelaar precies dezelfde afmetingen heeft als de EVX2 kan je hem zo inbouwen. Nadeel is wel dat je de 5mm sintered rotor upgrade eigenlijk erbij moet nemen, omdat de 3mm assen nogal vaak breken.

Zelf zou ik wachten op de Mamba Monster met fabrieks Neu motor ipv een handgemaakte Neu, scheelt je 200$ en heb je een zeer snel setje;)
 
ik heb vandaag maar eerst 4 nieuwe motoren besteld bij towerhobbies.

Gisteren hield hij er ineens mee op en rook het een beetje vreemd?? Na wat kijken en schudden kwam er een stuk koper uit een motor. En nader blik vandaag heeft dit bevestigd dat van beide motoren de koolborstels helemaal weg waren en de collector is totaal weggebrand, dit is misschien ook wel de oorzaak waarom hij de laatste dagen al niet meer zo hard trok.

Dus we blijven rustig kijken naar een brushless setje, was vandaag bij een winkel en die man had gebel dmet traxxas nl en die zei dat er niks geschik was voor de emaxx zelf hun eigen setje niet want je zou alles zo slopen??? Dus ben zeer benieuwd?

groet m
 
Als je de nieuwe Emaxx hebt zou ik me niet zo'n zorgen maken, deze is brushless ready.
De oude Emaxx heeft wel een aantal zwakke punten die snel naar voor komen met een brushless set: de standaard aandrijfassen kunnen dit niet lang aan, als ze het al volhouden. Ook de voor en achterdiffs zullen snel de geest geven.
Zou je dit vervangen dan heb je de twee zwakste punten eruit. Verder zou ik nog een idlergear bestellen bij RCmonster, die verkopen een sterkere versie.

Met de setup zoals ik hierboven heb beschreven rijdt een maatje van mij nu al best een tijdtje rond zonder problemen:D
 
Motoren besteld bij tower`s??,wil je een hele poos niet rijden ofzo?..ik had vorige maand een setje HPI E-Savage motors besteld(die lagen wel op voorraad) bij PK-Racing,en kon de volgende dag weer rijden (voor die 25 euro hoef je het niet te laten dacht ik).
Gisteren van Meneer Kerskaw de motoren binnen gekregen,en vanmiddag maar ff erop sleutelen,er zitten alleen allemaal losse ?weerstandjes? erbij wat je er zelf tussen moet solderen,dat moet ik nog ff goed bestuderen,want op de tekening staat dat je die ook tussen de plus en de min moet solderen,tegen storen..vind dat een beetje vreemd,op de orginele motors zit dat ?weerstandje? ook alleen maar op het huis gesoldeert dus?? wie het weet,mag het zeggen :-)
 
Normaal moet je de weerstanden op de huls van de motor solderen ja....
Mail anders Kershaw eens;) die weet het vast wel:p

Greetz,
Joram
 
Ten eerste zijn het geen weerstanden daar ga je namelijk ook niet harder van ;) Het zijn Condensatoren.

Deze worden inderdaad gebruikt om de motor te ontstoren. Er zijn diverse manier om dit te doen en ook een beetje afhankelijk hoeveel erbij geleverd worden of hoeveel je er zelf wilt plaatsen.

- Als er 1 bij zit dan is van de plus naar min de manier.
- Als er 2 bij zitten dan is het vaak van de plus naar de motor huls en van de min naar de motor huls.
- Als er 3 bij zitten dan is het van de plus naar de motor huls, van de min naar de motor huls en als laatste van de plus naar de min.

Er zijn ook wel diverse topics te vinden op het forum waar dit nog verder in beschreven wordt.
 
Oke dan!hier heb ik wat aan!!!,er zitten er 6 bij,dus 3 per motor..ik vond het zo vreemd dat je van de plus naar de min ook een condensator moet solderen dan,maar zal dus wel kloppen..bedankt.
 
Hier nog even een fotootje voor de duidelijk met 3 condensatoren.

ontstoor-3c.JPG
 
heb gisteren de motoren besteld en ze zijn vandaag met de post mee gegaan dus als de douane even een oogje dicht knipt heb ik ze denk ik vrijdag dus dan kan ik weer rijden moet toch nog tot vrijdag werken dus das niet zon probleem
 
Hier nog even een fotootje voor de duidelijk met 3 condensatoren.

ontstoor-3c.JPG

Mooi duidelijk fotootje;)..alleen bij die motors van Kershaw komt er een flex draad uit de motor,beetje lastig om de condensators flexvrij aan te solderen:(,maar met wat MS-kit moet het wel stevig blijven zitten..
Vanmiddag ff een set accu`s leeggetrokken,en hij is echt snel en sterk geworden,en de rijtijd verschild niets met orgineel:rolleyes:..
En die motors uit USA hoop ik voor je dat die er echt met een week zijn,mijn ervaring is toch 2 weken met spul daarvandaan..
 
Zag vanavond dat mamba met een setje komt voor 1/8 en ook geschikt voor de emaxx heet de mamba monster. Zal wel wat gaan kosten maar eens kijken of er wat reviews van te vinden zijn.
 
Regelaar is er al een tijdje maar er waren BEC problemen mee... Er komt een v2 versie die helemaal verbeterd is en er komt een setje met een NEU motor. Kost 270 dollar;)

Greetz,
Joram
 
Ikzelf wil voor de Novak gaan,dus als iemand die 2 retesnelle stofzuigermotors van Kershaw wil overnemen,laat maar horen..(werkend te zien,2 accu`s jong)
imgp4250rk7.jpg
 
Back
Top