E-Sky Belt-CP

E-sky Belt-CP Probleem

Hallo en goede morgen,

Ik denk dat ik een probleem heb. Als ik mijn zender aan zet en daarna mijn heli aansluit op de accu dan moet hij 3x piepen. Bij mij is dat 6x ??? (biepbiep, biepbiep, biepbiep). Is dit door een probleem met het aanzetten van de heli? Verkeerde instellingen van de afstandsbediening? In het begin deed hij het wel goed.

Wat doet hij als hij voor het eerst aanging en nu:

Eerst: Motor piept 3x, ik geef half gas, gooi het gas dicht, motor blijft nog even na draaien.

Nu: Motor piept 6x, ik geef half gas, gooi het gas dicht, motor staat gelijk stil.

Ik vind zelf het tweede nu beter :P (Als ik dan crash is mijn motor nog heel ;)) maar ik weet niet of dit ook goed is voor de heli.

Mijn vraag: Heeft iemand dit al eerder gehad en heeft hij/zij ervaring met dit probleem. Of zou ik gewoon zo kunnen vliegen (De rest werkt namelijk heel goed, geen storingen enz).

Mvg,

Danny.
 
Hallo en goede morgen,

Ik denk dat ik een probleem heb. Als ik mijn zender aan zet en daarna mijn heli aansluit op de accu dan moet hij 3x piepen. Bij mij is dat 6x ??? (biepbiep, biepbiep, biepbiep). Is dit door een probleem met het aanzetten van de heli? Verkeerde instellingen van de afstandsbediening? In het begin deed hij het wel goed.

Wat doet hij als hij voor het eerst aanging en nu:

Eerst: Motor piept 3x, ik geef half gas, gooi het gas dicht, motor blijft nog even na draaien.

Nu: Motor piept 6x, ik geef half gas, gooi het gas dicht, motor staat gelijk stil.

Ik vind zelf het tweede nu beter :P (Als ik dan crash is mijn motor nog heel ;)) maar ik weet niet of dit ook goed is voor de heli.

Mijn vraag: Heeft iemand dit al eerder gehad en heeft hij/zij ervaring met dit probleem. Of zou ik gewoon zo kunnen vliegen (De rest werkt namelijk heel goed, geen storingen enz).

Mvg,

Danny.

Ik denk dat je perongeluk je ESC hebt ingesteld op Brake..
Die ESC kun je vrij makkelijk ontregelen door je gas stick hoog te zetten tijdens het inpluggen van de accu..
Je komt dan in een programmeer modus waarin je dan dit soort dingen kunt afstellen..
Misschien even de handleiding van je ESC downloaden en uitzoeken hoe je dit doet..
Verder moet je even zelf bepalen of je dit wilt..
Kan gunstig zijn maar dat weet ik.
Heb zelf een gulang esc op mijn belt zitten dus niet helemaal vergelijkbaar op dit vlak..

Benno
 
Wauw

Ik denk dat je perongeluk je ESC hebt ingesteld op Brake..
Die ESC kun je vrij makkelijk ontregelen door je gas stick hoog te zetten tijdens het inpluggen van de accu..
Je komt dan in een programmeer modus waarin je dan dit soort dingen kunt afstellen..
Misschien even de handleiding van je ESC downloaden en uitzoeken hoe je dit doet..
Verder moet je even zelf bepalen of je dit wilt..
Kan gunstig zijn maar dat weet ik.
Heb zelf een gulang esc op mijn belt zitten dus niet helemaal vergelijkbaar op dit vlak..

Benno

Hallo Benno,

Ontzettend bedankt voor deze informatie. Had al een tijdje geleden iets gezien op het internet over het programeren van een andere stand ofzo, maar had echt geen idee dat dit er dus voor was. Zelf vind ik dit handiger. Tijdens een crash is mijn gearset hopelijk nog heel :P. En men motortje krijgt ook niet zoveel meer te verduren :P. Bedankt.

Groeten,

Danny
 
Heey,
Tijdje geleden men controller van men heli veranderd. Kon het gewoon niet laten :P Heb er een tweede throttle-reverse opgemaakt. Dit had een rede voor mij: Ik wil als ik zonder IDLE vlieg gewoon hebben dat throttleknuppel omhoog drukken omhoog gaan is. Maar met IDLE dat als ik mijn knuppel naar beneden doe dat hij dan omhoog gaat. Het werkt prima. Alleen jammer dat ik deze controller moest kalibreren (Of hoe schrijf je dat) van binnen. Namelijk: Als ik gas in het midden had en throttle-reverse omschakelde was het gas niet gelijk aan elkaar. Normaal als je net zoals pitch ook heeft, zou het gas het zelfde moeten zijn (0 % tot +100 %). Mijne had ongeveer -5 tot +95. Als je deze zou omschakelen zou hij dus zijn +5 tot +105 :O. En dan zou het gas (Ook al staat hij helemaal bovenaan) nog draaien... Dat heb ik weggehaald (Snapt men het nog?? Denk het niet. :P). Het midden van deze twee standen was dus verschillend van de throttle, nu niet meer.

Kortom: Ben weer een middagje druk bezig geweest en alles is nu naar mijn wens :P.

Groeten,

Danny
 
Bericht is inmiddels verplaatst naar het Te Koop deel. Maar daar stond hetzelfde bericht al dus wordt nu gewist.
 
Echt een goed apparaat voor het geld.

Protech Zoom 450 inmiddels gestript van onderdelen omdat deze drie keer zo goedkope eSky Belt CP twee keer zo goed vliegt als de Protech. Iets minder pit maar ik kan altijd de motor overzetten.

Ik ben er erg blij mee! En bij een crash koop je gewoon een barebone voor € 60,-; mechanisch onderdelen overzetten en klaar.

Topper deze!
 
Gaaf gevlogen!!
Ik geloof alleen niet dat het je 6e vlucht ever met een CP heli was.

Dank voor je compliment Wilbert.
Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met vliegen (honeybee FP) en heb sinds een maand mijn eerste CP (de Belt). Ik heb met de FP heli alle oriëntaties geleerd met ondersteuning van de SIM (realflight G3.5). Ik moet zeggen dat wanneer je dat één keer kunt dat je dat vrij snel vertaald naar echt vliegen en de Belt vliegt eenvoudiger dan een FP heli naar mijn mening.

Hier is een filmpje van mijn vlieg kunsten van 8 maanden geleden, nog niet echt perfect zoals je zult zien, een hoop pendelen en zwabberen. YouTube - Freestyle FP Honey Bee.

-Hans
 
Ik zal blij zijn als ik ook zo kan vliegen met mijn Belt.
Ik vlieg nu sinds 1/2 mei en heb vorige week mijn training gear pas verwijderd en voor het eerst een volledige lipo lading gehoverd. Nu rustig aan site in aan het oefenen.
Vandaag 2 Lipo's op een groot veld gehoverd en ook wat verder weg laten driften. Blijkt voor mij erg lastig om dan nog goed de afstand en hoogte te schatten op een vlak veld. (Ik kijk effectief maar met een oog) Wordt dus nog een lange weg voor ik zo kan vliegen als jij. Maar ik zet door!!

Groeten, Wilbert
 
Dat is wel de mentaliteit die je moet hebben denk ik om het te leren, de oriëntaties leren is volgens mij echt super belangrijk omdat je dan wanneer je gaat vliegen niet schrikt en weet wat je moet doen als de heli op je af komt dat moet dan al automatisch gaan.

Succes dan maar komend weekend het beloofd goed vlieg weer te worden!
 
Dat is wel de mentaliteit die je moet hebben denk ik om het te leren, de oriëntaties leren is volgens mij echt super belangrijk omdat je dan wanneer je gaat vliegen niet schrikt en weet wat je moet doen als de heli op je af komt dat moet dan al automatisch gaan.

Succes dan maar komend weekend het beloofd goed vlieg weer te worden!

Lees dat jij een honeybee FP hebt/had...
Heb gisteren ook iemand geholpen met zo'n ding..
instellingen waren vrij duidelijk en de balans na afregeling was goed maar toch kregen we dat ding niet omhoog..
accu was goed vol. spanning rond de 8 volt.
geen schade meer te zien.
toch trok hij op de weegschaal maar 300 gram (krap voldoende om eigen gewicht 305 gram omhoog te krijgen). Hij nam op die 8 volt ruim 5,5 Ampere dus 44 watt vermogen met full throttle.
Verder zag ik ruim 1 cm bladspoor maar die wist ik niet weg te regelen..
Tenslotte zag ik op tekening een paar collars tussen de kunstof boven stuk en de rotor bladen die hier niet op zaten.
Heb jij nog pointers...

Benno
 
Bijna "had" staat te koop, <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
…met zo'n ding… hmm niet te negatief he met de juiste spullen erin is het een prachtige heli die prima vliegt :-)

Voor wat betreft je vraag, de hoge stroom kan komen van een te kleine speling tussen hoofd tandwiel en motor pinion, maar ook de bladen die niet tracken zijn slecht voor het vermogen.

De 1 cm bladspoor is niet normaal, er moet ergens in de kop nog iets niet goed zitten, het zij een gebroken link naar de rotorblad houder, of in de swash een scheur bij één van de armen, scheur in de blad houder zelf, zoiets moet het zijn.

Wat je schrijft over de kunststof collars kan ik niet helemaal thuis brengen.

Pointers, ja genoeg maar als eerste een lipo 2s accu want die nimh accu's zijn echt waardeloos naar mijn mening. De as zal na een flinke crash ook wel behoorlijk krom zijn, dit zal enorm veel vibratie geven en vermogen kosten.

Kortom je vriend moet zijn heli nog maar eens flink onder de loep nemen.

-Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het "ding" zelf goed onder de loop genomen.
Zag geen schade gevalletjes..
De as was nog goed recht... de trilling viel ook wel mee afgezien van de bladspoor en de daarbij behorende trillingen..
Die stroom opname van 5 ampere vond ik wel mee vallen..
zou zelfs wel hoger mogen wezen..
Had nog wel de orginele motor.. en electronica..

Denk ook wel dat de accu beter een lipo kan wezen en een BL motor maar dat ding moet zo ook kunnen vliegen dus zoeken wel rustig verder..
Ik had ook gelezen ergens dat je de bladen moet twisten voor meer lift en bladspoor problemen..

Affijn ga er binnen kort wel verder mee..
Thanks..
 
Dat ding vliegt dan niet lang met 650 mAh bij 5,5 Amperé!

Ach als je simpel rekend...
0,65 mah x 8,4V = 5,5 watt =328 watt / minuut...
het gewicht van 300gr x 0,15 (hover factor) = 45Watt..
328 watt/min : 45 watt = 7,3 minuut..

Lijkt me vrij normaal...
Dus die 5,5 ampere is 45 watt/8 volt..
Klopt allemaal heen en weer..

Benno
 
Knap uitgerekend Benno, helaas zijn theorie en praktijk vaak niet hetzelfde.
Maar goed laten we het bij de Belt houden in dit draadje.

Heb jij ook een video on-line waar jij met je Belt vliegt?
 
Back
Top