Nieuwe RC 1/10 On-road

Discussie in 'Electro auto's' gestart door GerwinGood, 12 okt 2008.

  1. GerwinGood

    GerwinGood

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    28
    Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe RC 1/10 On-road wagen. Maar nu heb ik een aantal modellen gezien waar mijn interesse opvielen. Alleen kan ik er geen duidelijkheid inkrijgen wat nou de grote verschillen zijn.

    Volgende modellen:
    X-Ray T2 008
    Hot Bodies Cyclone TC
    Corally RDX PHI

    Zijn er grote verschillen tussen deze 3 modellen? qua beschikbaarheid van reserve onderdelen (mocht het ooit fout gaan) of de kwaliteit.

    Alvast bedankt voor de reactie's
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    MOCHT het ooit foutgaan??
    zeg maar gerust ALS het foutgaat.

    ik denk dat voor Xray en Corally het makkelijkst onderdelen te krijgen zullen zijn..
    Maar als je een beetje goede LHS hebt zullen ze alles wel voor je kunnen regelen.

    kwalitatief denk ik niet veel verschil alleen staat bij mij Xray bovenaan.
     
  3. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Alle 3 de auto's zijn van prima kwaliteit al is de Corally de zwakste van de drie, Onderdelen zijn van de Corally en X-RAY het beste te krijgen. maar al je mij vraagt dan zou ik voor de T2'008 gaan.

    Rij er zelf mee en dit is echt een top auto.

    Succes met je keuze...
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  4. Vertel er ook even bij dat de andere 2 uit de doos goed rijden en dat je bij de PHI nog minimaal 300 euro aan extras mag kopen (ofwel MAGIC kuch kuch) om hem op niveau mee te laten rijden.
     
  5. novice

    novice Guest

    ik zou gaan voor de t2 008 heb hem zelf niet maar als ik nu een andere auto zou kopen dan zou het die worden..

    groeten

    john
     
  6. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    Vergeet de Schumacher Mission 3.5 niet.

    Technisch mooie auto en onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
     
  7. Koen92

    Koen92

    Lid geworden:
    17 aug 2007
    Berichten:
    169
    Locatie:
    Voorburg
    ook is het handig om een auto te kiezen waar meer mensen (van de club) meerijden zoals je setup kan uitwissellen, en niet tegen de problemen aan loopt waar ik bijvoorbeeld aan het begin van dit jaar had als enige cyclone rijder op t NK. Technisch gezien doen de Phi, de mission3 en de Cyclone met name zeker niet onder aan de '008 of een TRF416, alleen er rijden over het algemeen meer mensen met een '008 dan een Corally, dus om deze reden lijkt een tamiya of een xray een voor de hand liggende keus, afhankelijk van wat er op de club gereden wordt.
     
  8. GerwinGood

    GerwinGood

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    28
    Bedankt voor alle snelle reactie's,

    @koen92. Woon zelf in Putten (Gelderland).
    Apeldoorn/Deventer/Lelystad heeft zowieso een circuit dat ik weet.
    Binnenkort contact opnemen om wat informatie in te winnen.

    @
    Over de x-ray t2 008 heb ik al erg veel goede review's overgelezen.
    Zijn er misschien nog "Must Have" opties die echt aan te raden zijn?
     
  9. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Awel Stephane, Tamiya opzij gezet en voor Schumacher gaan rijden?:)
     
  10. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Bij een Xray T2 008 heb je geen Hop Up parts oid nodig.

    Wat wel handig is natuurlijk is wat verschillende demperolie en wat andere veren.
    Zoals de auto std geleverd wordt kun je hem zo neerzetten bij AMCA ( Apeldoorn ) of Lelystad of bij Hotwheels in Deventer en zal de auto goed rijden.
     
  11. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    T2 '008 Niks nodig standaard uit de doos al top, zelf nog geen extra opties nodig gehad of aangeschaft omdat dat beter zou zijn.
     
  12. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276

    They made me an offer I couldn't refuse. ;)

    Tamiya gaat wel niet weg.
     
  13. Rick Thomson

    Rick Thomson

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Den Haag
    Kies een Asso:p Doe ik gewoon hetzelfde als iedereen, lekker mijn eigen merk promoten. Maar wat Koen zegt klopt, het is inderdaad aan te raden om een auto te nemen die anderen ook veel rijden, dan blijven eigenlijk vooral de X-Ray en de Tamiya over.

    Dan komt de keuze tussen deze twee merken, maar het nadeel aan de Tamiya is dat je daar vaker onderdelen moet vervangen door slijtage dan bij de X-Ray. Dus is het dan de beste keuze om de X-Ray te nemen.

    Maar nog een tip, wacht nog even tot de nieuwe modellen voor 2009 uit zijn. Dan kun je kiezen tussen het nieuwe top-of-the-line model, of de 2009 versie met korting kopen.
     
  14. GerwinGood

    GerwinGood

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    28
    @ iedereen

    Gisteren bij onze plaatselijke rc shop geweest.

    De Hot Bodies Cyclone Moore Edition wordt daar vermoedelijk voor weinig geld weggedaan. Zit er zeker aan te twijfelen om die misschien te nemen, precieze prijs hoor ik nog.

    Opzich een leuk onderstel om begin even mee te oefenen voordat ik misschien een x-ray in de prak rij.

    Momenteel is het X-ray of een 2007 cyclone om beetje mee te leren rijden.
     
  15. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Xray for sure.
    De afwerking is subliem, de pasvorm is dat ook, de materialen zijn top, erg innovatief, nee voor mij de Xray....

    Oh ja zelfs als drifter doet hij het goed ;)
     
  16. Rick Thomson

    Rick Thomson

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Den Haag
    Ik raad je ook aan voor de X-ray te gaan. De X-Ray gaat uit de doos gelijk goed. Om de HB echt goed te krijgen moet je een hoop kleine dingetjes veranderen. En die kleine dingetjes bij elkaar kosten aan het einde van de rit alsnog een hoop geld.

    Buitendat een X-Ray rijd je niet zo snel in de prak, die zijn behoorlijk stevig ;)
     
  17. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Oh, ervaring met de HB Rick?? Wat voor dingetjes moet je volgens jou veranderen??

    De HB gaat direct ook de doos ook erg goed en er zijn door de vele jaren dat de auto uit is heel veel setups verkrijgbaar om zo je auto te optimaliseren voor elke conditie.

    Vooral de MooreSpeed is erg uitgebreid en voorzien van alle denkbare opties! Wat ik persoonlijk ook een bijkomend voordeel van HB vindt is dat alle onderdelen op de nieuwe modellen nog uitwisselbaar zijn met de "oudere" modellen.
     
  18. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Tja.....

    En dan hebben we ook nog een HotBodies spin-off die ook best lekker gaat ;-)

    groet,

    Eric
     
  19. Rick Thomson

    Rick Thomson

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Den Haag
    Wordt zo weer een lekker promote je eigen merk topic:p

    @ Vasco, nee heb er zelf geen ervaring mee.. maar dat hoorde ik zelf van mensen die met de HB rijden dat er in ieder geval bij de oudere modellen veel aan aangepast moest worden om hem goed te rijden.. dat de jouwe nu al goed gaat komt door je eigen rijkunsten Vas ;)
     
  20. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Dat het concept van de HB van 3 jaar geleden nog steeds het zelfde is als het laatste model zegt genoeg over hoeveel je aan de auto moet veranderen om hem goed te laten gaan.

    Standaard hoef je niks te vervangen of te veranderen om de auto goed te laten gaan, natuurlijk rijdt iedereen anders en heeft iedereen zo zijn voorkeuren maar ik ben er 100% zeker van dat de standaard HB uit de doos goed genoeg is om ( grote ) wedstrijden mee te winnen.

    Dat het een "promoot" je eigen merk topic wordt is niet meer dan logisch, het enigste waar je wat zinnigs over kan melden is over de auto waar je zelf mee rijdt. Hier heb je de meeste ervaring mee en kun je vaak precies aangeven wat de min en pluspunten zijn. Vaak is het ook verstandiger om iets vertellen over je eigen auto dan iets te speculeren over andere auto's omdat je van andere mensen ooit is wat gehoord hebt.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2008

Deel Deze Pagina