King II erge afwijking naar links

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door eXtreMe_L, 2 nov 2008.

  1. eXtreMe_L

    eXtreMe_L Guest

    Bedankt, begrijp het nu! Ga dalijk proberen met kleine stapjes de servo te verzetten, ik zeg het dan wel of het lukt of niet.
     
  2. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    En Extreme L is het probleem nu opgelost?
     
  3. eXtreMe_L

    eXtreMe_L Guest

    Weet ik nog niet, ik heb namelijk nog niet kunnen vliegen door alle weersomstandigheden (wind, regen..). Zodra ik de kans heb, ga ik het meteen proberen. Ik zal jullie dan ook op de hoogte houden.
     
  4. eXtreMe_L

    eXtreMe_L Guest

    Ik heb net de servo's verplaatst in mijn tuin, hij gaat nu weer helemaal recht hoor! Heb alleen nog niet de kans gehad om te vliegen, omdat er op het grasveldje nog te veel wind staat :(
     
  5. AVS

    AVS Guest

    Waar heb je de servo's nou geplaatst dan in je tuin, in een vierkant ofzo ? ;)
     
  6. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Mijn vrouw plant de servo'tjes altijd in geometrische driehoekjes..
    In het late voorjaar oogst ik dan de zaadjes en heb dan weer voldoende voorraad voor het hele vlieg seizoen..

    Benno
     
  7. AVS

    AVS Guest

    Goeie tip !
     
  8. eXtreMe_L

    eXtreMe_L Guest

    Haha xD. Nee ik bedoelde dat ik in mijn tuin ging proberen te hoveren en naar aanleiding daarvan heb ik de servos naar de goede plek OP DE TAIL DUS NIET IN DE TUIN :p verplaatst zodat de heli niet draait.
     
  9. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Hey

    Ik ben ook trotse bezitter van een king 2.
    Spijtig genoeg heeft dit de laatste tijd alleen maar voor frustratie gezorgd.

    Ik heb sinds kort de borstelloze motor (en controller) van esky gemonteerd.
    Na enkele testen en herhaaldelijk afstellen bleef ie rond zen as draaien telkens als ik meer gas gaf. Zelfs volledige uitslag op de zender naar rechts kan hem niet belleten rond te tollen. De staartservo verschuiven is geen optie meer want die zit al op zen maximum.

    Nu las ik op aerotronic.nl dat men dit probleem kon verhelpen door de upgrade van een 43T poelie.(Het tandwiel dat de belt aandrijft heeft nu meer tandjes waardoor de ratio verhoogt naar iets meer dan 4 op 1)

    Dit gedaan en tot mijn grote frustratie heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

    Waar zit de fout?
     
  10. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    De fout kan weer op verschillende vlakken liggen.

    Ja de 43T poelie zal de staart sneller maken, netzo als een HH gyro, andere bladen, een alu upgrade, carbon body en nog zoveel anders moois maar ook zonder zul je prima de zaak stabiel kunnen krijgen..

    Ik stuur je even een linkje waar je een aantal controlle punten kunt vinden.

    Ga dus niet verder met upgraden maar gebruik je setup en los het echte probleem op..

    Benno
     
  11. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Bedankt voor de tips!

    In de handleiding staat blijkbaar de foute manier om de belt te monteren.
    Hierdoor had ik ook mijn staartrotorbladen verkeerd gemonteerd.
    Op het bladje bij de 43T poelie stond de juiste manier.

    Nu vliegt die weer stabiel.
    Alleen heeft de gyro het vaak moeilijk om te locken, waardoor het vaak even duurt voor je kunt gaan vliegen, of soms zelfs helemaal niet kunt vliegen.
     
  12. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    hoe hard draait je heli naar links? niet te controleren en bijna als een tol dan zit je riem verkeerd je rotor hoort rechtsom te draaien en je staart linksom er staat een fout in je manual.
     
  13. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem

    Volgens mij is de oplossing heel simpel. Je belt zit gedraaid waardoor de staart rotor nu de verkeerde kant op draaid. Ga zijdelings voor de king zitten. Neus rechts staart links. Rotor moet nu linksom draaien.

    gr,
    Frans
     
  14. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    ik heb zelf ook een 43 poelie en dat is echt wel een goeie update genoeg power van de staart bij lage toeren met de borstelose motor werkt hij perfekt welke motor heb je aangeschaft
     
  15. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    voor het locken van je giro moet je voor het aansluiten van je lipo je trim van de staart in het midden zetten anders instualiseert hij niet goed en doet hij met niet
     
  16. eXtreMe_L

    eXtreMe_L Guest

    Ik heb net met mijn King gevlogen en hij vliegt echt geweldig!! Ik kon hem wel 10 seconden in de lucht houden nu (dat is veel voor mij, ben een beginner :p).

    Nu nog een andere vraag:
    Ik heb net een extra Li-Po binnengekregen en ik wil er graag 2 tegelijk opladen. Ik heb alleen maar 1 balancer en 1 adapter, maar ik vroeg me af of ik elke adapter hiervoor kan gebruiken, zodat ik alleen een extra balancer hoef te kopen.

    Nog bedankt voor de hulp met de afwijking! Hij doet het echt perfect.
     
  17. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Nog eens bedankt voor de vele tips.
    Ook het probleem met de gyro is nu opgelost, het was inderdaad de trim van de staart die niet in het midden stond.

    Ik heb er een 3100 KV motor met 25A regelaar (beide van esky) inzitten.
    Aangezien ik alleen nog maar wat rond hover dacht ik dat 3100 KV ruim moest volstaan.

    Ook het trainingsonderstel is een echte aanrader voor beginners (vanzelfsprekend natuurlijk)
     
  18. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Dat gaat de goede kant op..

    Wat die lipo's laden betrefd..
    Er zijn laders waar je 6S mee kunt laden en dus theoreties 2x 3S lipo's in serie en er zijn ook speciale kabels te koop waarmee je dan de balans stekkers kunt inpluggen..
    Ik heb beide liggen en dacht dit ook te gaan doen echter..
    In praktijk wil je nooit 2 accu's tegelijk opladen..
    Op het veld vlieg je eerst 1 accu leeg en die gooi je dan aan de lader en begin je aan de 2e accu. als die dan leeg is dan is de eerste al weer een eind vol (zeker op snelladen). Thuis heb je helemaal de tijd om rustig accu voor accu gebalanceerd op te laden. Dus ik heb wel de mogelijkheid maar gebruik het nooit. Daar komt nog bij dat je nooit de accu's gelijk leeg trekt en dan samen opladen gaat in iedergebal tenkoste van de laadsnelheid en mogelijk ook nog tenkoste van de volste accu..
    Dus tenzij je net zo eigenwijs bent als ik stuur me dan een pbtje voor de link van de kabel anders gewoon niet aan beginnen..

    Benno
     
  19. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja de 3100 doet het best goed. ik hoor hier en dar wat problemen met de aansluit draden in de motor maar verder heeft dat ding vemogen genoeg.. Ik weet niet wat voor een tandwiel je er op hebt.. 10 tanden is voldoende maar voor de toekomst wil je toch naar 11 tanden..

    Suc6

    Benno
     
  20. eXtreMe_L

    eXtreMe_L Guest

    Ja, dat dacht ik in het begin ook, maar omdat ik niet veel plek voor de deur heb wil ik ook wel eens op een ander veldje gaan vliegen. Daar kan ik natuurlijk niet de Li-Po ineens op gaan halen.

    Stuur maar die link :)
     

Deel Deze Pagina