ik had een vraagje is er veel verschil qua wegligging en rijeigenschappen tussen een stadion truck,en een buggy en ga je met een buggy mischien minder rap overkop als je te snel stuurt in bochten graag een beetje raad aub,tis de bedoeling om op straat te rijden en af en toe off road. ik heb een week geleden een traxxas rustler gekocht.echt een leuke wagen,maar zoek nog een buggy is de baldre van tamya een goede keuze of niet
wegligging: bij een studium truck heb je een veel bredere auto, de wielen zijn verder naar de zijkanten gewerkt waardoor je stabieler rijd. een buggy is een stukje fragieler maar toch ook erg leuk. ik heb laatst ook een paar x met een stadium truck gereden en vind dit toch wat leuker rijden maar dat is persoonlijk. kga misschien vanavond nog een rustler vxl bestellen met 2 3s accu's. maarja de baldre is een db01 chassis en dat staat (volgens mij) wel goed bekent. ik heb geen baldre maar daar kunnen anderen vast veel meer van zeggen dan mij. genoeg gezegd
DB-01 (baldre of durga) is een super keuze! Heb hem nu een jaar en ben er super tevreden over. Hij kan ook erg veel vermogen hebben zo goed als stock. Ik heb nu alleen een slipper en rijd met een novak 6.5 turns brushless set en heb tot nu toe nog geen buitensporige slijtage kunnen vinden. Moet hier wel even bij zeggen dat er wel wat aan de dempers, stabi set e.d moet gebeuren voordat hij met dit vermogen lekker stuurt. ps. Als je een db-01 wilt halen haal dan wel de baldre, bij de durga heb ik heel veel moeite gehad om alle electronica netjes onder het kapje te krijgen en de ventilator van mn regelaar is net gesneufeld omdat hij tegen de binnenkant van de kap aan kwam 8O.
Een DB-01 zou ik niet nemen, voor 50€ meer heb je een mooie Losi. De DB-01 vind ik echt een probleemauto. Turnbuckles enz gaan erg snel los, en de dogbones gaan graag wandelen zonder de auto.Voor de rest is de auto met enkele hop-ups wel prima, de aandrijving kan sterke motoren aan. Alleen jammer dat je met de prijs van enkele hop-ups ook een Losi hebt.
bedankt allemaal dus als ik het allemaal goe begrijp is een team losi beter dan de tamya baldre.zijn er nog andere vergelijkbare modellen of moet ik voor team losi gaan en wat voor brushless motor en snelheidsregelaar kan ik best kopen.(het moet vooral snel gaan,maar ook nog controleerbaar en betaalbaar)
Qua 4WD elektro buggy's is er behoorlijk wat keuze. Associated (B44), Losi (XX4WE of XXX4, laatste is blijkbaar minder...), Kyosho (Lazer ZX-5, ZX-5 SP, ZX-5 FS, laatste is nieuw, met saddle packs ipv stick- of side-by-side packs), Tamiya (DB-01, TRF 501X), Academy (SBV2 sport/pro), Hot Bodies (D4, D4WCE, D4 sport-->nog in ontwikkeling), ... Kijk ook eens rond op oOple.com, daar staan veel reviews van vooral elektro buggy's (2WD en 4WD)
is 4x4 nodig voor op de straat te rijden,en gaat de batterij dan niet minder lang mee als je 4 wielen aandrijft ipv 2?? bedankt voor de site daar ga ik zeker eens informeren
ik zou kijken naar de Traxxas Bandit. gezien je al een Rustler hebt, en deze feitelijk dezelfde auto zijn, hab je veel dezelfde onderdelen. Gr. Tim
deze optie zou ik ook kunnen overwegen natuurlijk,en wat voor motor,regelaar,ontvanger en batterij raden jullie aan. ik heb voor men rustler een brushless dr speed motor 8t,een gm-geniussport 80r brushless speedcontroller,en een batterijpack van 4700 besteld.is deze combinatie goed? nu zit alles er nog standaard op. sorry voor de vele vragen maar daar dient dit forum toch voor he
ja, alleen heb je dan ook feitelijk twee dezelfde auto's... ST(=stadium truck) is stabieler, maar een buggy stuurt beter, en springt beter. en 2wd vs 4wd: ik zou voor 2wd gaan, is gewoon meer fun, wel wat moeilijker te besturen, maar dat heb je zo onder de knie :wink:
Jammer om te horen dat je veel problemen hebt. Je bent volgensmij de enige die ik ken met veel problemen bij de DB-01. En bedoel je de 2wd auto van Losi? Tjah voor 50E heb je idd een Losi, maar dat is bestwel duur als je bedenkt dat het een veel simpelere auto is en ook nog oud. Het is een race chassis, maarja wat zegt dat. Het is idd een goed platform, die zich heeft bewezen, maar om hem te kopen i.pv. een Durga met 50 euro meer... Maargoed dat is mijn mening
Je hebt idd ietsje minder verliezen, omdat er minder bewegende delen zijn... Maar of je dat merkt? Ik denk het niet, zeker niet met de huidige brushles setjes die er meestal inzitten.
valt wel mee vind ik,.. de Losi XXX-T BK2 en de XXX-T MF2 hebben hetzelfde gemeen als de Rustler en de Bandit. en deze rijden ook totaal anders als je ze met elkaar vergelijkt.
een stadium truck hoeft toch niet minder goed te springen. en ik weet niet wat je bedoelt met beter springen: hoger, verder, landing is beter. want kwa hoogte en lengte van de sprong licht aan de aanloop en kwa landing licht het gewoon aan hoe je de auto in de lucht plaatst. een stadiumtruck heeft een bredere wielbasis en is dus ook stabieler
ze zijn alleen maar rtr te koop. Voor fun rijden zal het toch niet zo veel uitmaken of je nou een ST hebt of een buggy mvg Bram