Algemeen Electro Drift Topic

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Mattijn, 21 jun 2006.

  1. Vosseke

    Vosseke Guest

    Er komt hier erg veel informatie voorbij over driften, maar helaas is het voor een leek als ik zoeken naar een speld in een hooiberg :/ Vooral ook omdat er vele verschillende threads zijn met informatie.

    Kan iemand misschien een leuk onderwerpje/sticky/tutorial maken met hoe een auto om te toveren door een crabwalking racemonster? Banden, veringsetup, welke andere instellingen? Gewicht? Welk model auto is het beste?

    Waar een beginner alle info lekker bij elkaar kan vinden.

    Bijv. heb ik met mijn TL-01 als drifter een miskoop gedaan? Iedereen schijnt met de TT-01 te driften...? EN PE, PET, etc zie ik voorbijkomen, maar is PVC ook geschikt?

    Halp plz :)

    ~Vosseke
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Pvc is te hard. PE is het beste, en de hpi drifts zijn ook erg goed, lijkt veel op PE.
     
  3. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    TL-01 driften er ook veel mee ;)

    Is alleen ouder model.
    Maar je hebt geen miskoop gedaan joh, gooi er PE of Hpi T drifts onder en gaan ;)
     
  4. pandaboy

    pandaboy

    Lid geworden:
    25 mrt 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Barneveld
    en verder kwa demping/vering ect. das gewoon een kwestie van uitproberen.

    vuistregel kwa vering is wel achter hard, voor zacht(er)

    succes!
     
  5. Vosseke

    Vosseke Guest

    Thnx Pandaboy en Stefan :) Blij om te weten dat ik wel een goed wagentje ervoor heb (mijn Tamiya kevertje wou echt niet :D ) en die vering, das nou net zo'n puntje waar ik over twijfelde. Kan ik de vering steviger maken door bijvoorbeeld een spacer ringetje ertussen te stoppen? Er zitten nog de standaard veerpoten en veren onder, een setje olieschokbrekers staat nog op de wenslijst. Binnenkort krijg ik wel een nieuw setje chroomvelgen en een stabilisatorset binnen dus nog wel wat te doen. Ik ga de PVC bandjes wel proberen, het is idd best hard maar is het is toch de bedoeling zo min mogelijk grip te hebben? Ik had die tip van een Japans gesproken youtube video, ik dacht tenminste dat ze het over PVC hadden als de beste goedkope oplossing. Ik zal het niet proberen met mijn nieuwe velgen, dan ;) als het niet werkt toch maar idd duurder doen en driftbandjes gaan kopen.
     
  6. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Wat is zou nemen is PE of Hpi T drifts, je hebt net genoeg grip om te driften en om hem onder controle te houden ;) Me pvc kan je de wagen bijna niet onder controle houden
    sommige mensen verkopen PE op drift forum, heb je even PB gestuurd met het adress, want je mag dat hier niet zo wegzetten.

    Groeten stefan
     
  7. kristof1979

    kristof1979

    Lid geworden:
    28 mei 2008
    Berichten:
    250
    hoi
    heb ier ook een wagentje staan
    wat heb ik gedaan de achterste diff gelockt
    gladde bandjes
    maar toch lukt het me niet om te driten
    soms breekt em te snel uit achteraan en staat de wagen direct gedraaid
    en kan ik er geen controle over houden
    al gebrobeerd met bandjes met iets meer grip en dan slpept em bijna niet meer
    iemand meer tips en uitleg kwqa sturen en gas geven in de bochten
    want wil me maar niet lukken om een mooie gecontoleerde drift te maken
    groeten
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Stap 1 in de driftwereld:
    Een 4wd,(liefst electro) en PE, of de hpi drifts.

    Stap 2: dif achter locken.
     
  9. Japie22

    Japie22

    Lid geworden:
    1 jul 2008
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Texel
    hallo ik zit wat rond te kijken en driften ziet er toch wel leuk uit,
    veel informatie heb ik op deze site gevonden:
    RC-Junkies.com

    nog een paar vraagjes had ik:
    wat is een goed chassis, niet duur want het is puur FUN ;)
    ik dacht aan een tt-01d vanwege het instelbare camber toespoor en hydraulische schokdempers, wat zijn nog alternatieven?

    daarnaast had ik nog een vraagje over de ondergrond:
    kan het gewoon op asfalt?

    groetjes..
    p.s. als ik ga beginnen hiermee neem ik denk PE of HPI t-drift bandjes, dat schijnt het beste te zijn.
    ik hoop op fijne reacties..
     
  10. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    @ Kristof 1979,

    Probeer wat me gas en sturen te spelen, dus als je de bocht ingaat beetje met gas en sturen spelen, zo kreeg ik het onder de knie.

    Succes !


    @ jappie22

    Nou Tamiya tt-01D is goede optie, heb hem zelf ook.
    Ik heb hem ook voor de fun.
    Je kan gewoon op astfalt driften. Pe of HPI t drifts zeker doen.

    Groeten
     
  11. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    hoeft niet, je moet zelf kijken of je dat lekkerder vind.
    voor mij was het locken juist niet handig, iedereen heeft zijn eigen style.

    Gr: amateur
     
  12. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Jah daar heb je gelijk in, ik had me achter diff ook gelockt maar vond het na een tijdje niet zo fijn. dus maar weer unlockt :)
     
  13. kristof1979

    kristof1979

    Lid geworden:
    28 mei 2008
    Berichten:
    250
    zal dit eens proberen en eens pe bandjes maken
    maar eerst mag ik de ganse wagen poetsen want em is in de hond zen hok beland en daar lag er nog iets :confused:
    groeten
     

Deel Deze Pagina