johnson 540 56.6W 12283 rpm 76.3 % 85.2N mabuchi 540 58.3 W 13200 rpm 78.9 % 77.6N mabuchi 540 sport tuned 66.3 W 16915 rpm 73 % 60.8 N lightly tuned 74.2 W 13.235 rpm 81 % 92.7N superstock RZ 99 W 22.182 rpm 75 % 49.6 N GT tuned 76.6 W 13.678 rpm 79.1 % 87.6 N technituned 58.3W 17.488 rpm 72.1 % 63.6N acto power F1 21.672 rpm 92.1 W 67.8 % 41 N technigold 18.265 rpm 98 W 81 % 63.5 N dynatech 01r 23.830 rpm 115.7 W 84.7% 47.1 N rs 540 sd black sprint motor 17.868 rpm 72.3 w 73.9 % 59.9 N
Zou je ook is een Johnson en Mabuchi 540 kunnen testen waarbij de tanden van de koolborstels zijn versleten? Ben erg benieuwd wat deze doen. Zal wat minder koppel hebben denk maar wel een stuk meer toeren. Op verschillende circuits gezien dat deze heel erg snel zijn op het rechte stuk.
W is het wattage N is het koppel , ik dat het N per mm is ? zijn allemaal getest op de robitronic pro master
Ik heb een oude mabuchi motor (zo'n grijze) die meer als een jaar wekelijks in een tt-01 heeft gereden. Als iemand me uitlegt hoe ik dat test wil ik het gerust doen
hee thomas, welke motor kroon je tot: "beste koop" als je de prijzen erbij zet kunnen beginners het mooi bekijken.. groeten
de motors onder de GT tuned motor zijn oude tamiya motoren , en vind je haast niet meer in de winkel , soms wel op ebay enz . als je als beginner een motor zoekt die niet zoveel kost is de super stock motor RZ , TZ , BZ wel een goeie keuze , voordeel is dta je ze kan openhalen omte kuisen , wat bij een standaard motor of sporttuned al wat moeilijker is andere merken zullen ook goeie standaard motoren hebben , maar ik had alleen tamiya motoren om te testen
Dat is jammer. Ben namelijk wel erg benieuwd wat de verschillen zijn met je huidige meeting van de Mabuchi en de Johnson.
hoi, met wat voor accu-pack behaal je deze resultaten? ik verwacht wel dat je "gewoon" de 7.2Volt gebruik om te testen? hier staat ook veel op, maar dan getest voor de 14.4 Volt e-savage Monsters of Torque [revised], part#C: a chart of possible choices - E-Savage.com Forums
de robitronic stond op 6.0 volt ingesteld mss wel wat laag maar de verhoudingen blijven wel hetzelfde . de dyno hangt aan een auto batterij