Drijfstang in 2en gespleten!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door lordluud2, 29 dec 2008.

  1. blackie

    blackie Guest

    abc

    abc betekenkent gewoon ALUMINIUM BRONS CHROOM
    DE HARD CHROMEN LAAG VAN EEN AUTOMOTOR zonder zuigerveer
    inrijden op de WOT methode is toch het beste
    viertakken mogen ze wel bij inlopen
    slechts half gas lees half gas
    volgas gaat ook niet omdat hij rijk staat [fabrieksinstelling] zal hij ook afslaan
    na drie tanken draai je steeds 1/8 verder in niet meer
    dat je ongeveer uitkomt bij 7 tankjes dat hij dan bijna goedstaat
    de automotoren hebben geen zuigerveer en halen toerentallen die een os max vliegtuigmotor 18.000 a 20.000 nooi niet halen
    viertakken mag kan geen kwaad met half gas
    wel met volgas daar hij dan verzuipt en de zuiger god gruwelijk op zijn donder krijgt
    en meestal betekend einde drijfstang
    NA DE INRIJDPERIODE DAN PAS MAG VOLGAS GEREDEN WORDEN

    de WOT methode is het beste met kap erop daar dat hij dan op temperatuur blijft
    inrijden op ongeveer 80 graden beslist niet lager dan opschroeven naar 120 graden
    in de zomer maak je extra koelgaten in je body voor de te hoge temperaturen
    bij trucks o.a savage is dit niet indirect nodig amdat hij vrij hoog staat en wind van onder krijgt door de openingen van de wielkast

    zoals ik op de foto zie is de motor verkeerd ingereden en beslisd geen gietfout
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2009
  2. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Toch knap dat je dat zomaar kunt zien en meteen een oordeel velt ;)
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik denk dat dit de enige in de lengte gespleten drijfstang is op het hele internet; ik heb het nog nooit gezien terwijl ik dagelijks vele, vele RC-car gerelateerde websites en forums bezoek, meer dan 60 nitro auto's (en even zoveel motoren) bezit en bijna dagelijks met RC-Cars bezig ben.

    Dan vind ik het knap dat mensen die soms rijden en al helemaal weinig motoren hebben én hebben ingereden kunnen vertellen aan de hand van een paar foto's wat er gebeurd is. Ik herhaal dat dit werkelijk de enige in de lengte gespleten drijftstang is die ik ooit gezien heb! Ik heb veel foto's van kapotte motortjes gezien, ik heb er zelf ook wel een paar mishandeld en gesloopt; maar dit is werkelijk uniek.

    Als de winkelier geen garantie wil geven, dan zou ik het eens opnemen met de distributeur of fabrikant; aangezien dit een 'unieke' motorschade is zullen die waarschijnlijk wel dit motortje terug willen hebben voor hun verzameling 'kneusjes' en ze zullen ook wel geïnteresseerd zijn in de metaal toestand van dit motortje!

    Er kan altijd een maandag-morgen exemplaar in de productie hebben gezeten, en het kan gerust zo zijn dat jij die net gekregen hebt....
     
  4. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Kan mij ook niet voorstellen dat de winkel deze niet gaat terug nemen dan wel vergoeden. Lijkt mij dat dit niet bij hoge toeren is gebeurt omdat er ook vrijwel niets aan het motorhuis is te zien. Heb ook vastlopers gezien op hoge toeren waar de drijfstang door het motorhuis was geslagen. Ik weet niets moet, maar deze drijfstang heeft verder ook geen schade en is ook nog mooi recht.Ik gooi het ook op een productie kneusje, alleen hoop ik voor luud dat de verkoper er ook zo over denkt
     
  5. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Om te beoordelen of het een productiefout is of niet, zal de drijfstang door kundige personen onder de loep genomen moeten worden :yes:

    Ik ben er 99,9% zeker van dat de persoon in de winkel dit zelf niet kan beoordelen.

    Volgens mij is de juiste omgang met dit probleem terug naar de winkel, waarbij de persoon in de winkel hopelijk dezelfde conclusie zal trekken en de onderdelen ter beoordeling naar de leverancier zal sturen. Niet het snelste proces misschien, maar wel de juiste weg ;)
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Lees nu zelf eens wat je er neer zet, want je gebruikt tegenstrijdige zinnen.
    Je zegt dat de WOT-methode het beste is maar, je mag niet vol gas geven. Dat klopt niet helemaal. Volgens mij ken je het principe van de WOT niet helemaal. Daar laat je de motor door hem rijk te zetten juist vol gas lopen.

    M.v.g. Mark
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Inderdaad want de meeste beschadigingen die je nu kunt zien komen door de vastloper zelf. Ik heb ook veel verkeerd ingelopen en afgestelde motoren gezien maar geen van allen hadden een gespleten drijfstang.
     
  8. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    aan de topicstarter: als je volgende motor terug de traxxas motor is, gewoon je handleiding nauwgezet volgen.

    Lekker duidelijk, en op youtube zijn er wel filmpjes van traxxas zelf te vinden waarin die methode heel goed uitgelegd wordt. Hij is anders dan de WOT methode, maar deze methode zal ook goed werken, anders zetten ze die niet in hun handleiding.
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Zoals Mark al zegt:

    W.O.T. = WIDE OPEN THROTTLE - of te wel VOL GAS.......
     
  10. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Roland,

    Waar maak je uit op dat ik geen kritiek kan verdragen, goed je zal het ergens uit opgemaakt hebben dat weet ik niet.

    Ik geef aan wat mijn beste ervaring is met 2 takt motoren en heb inderdaad geen ervaring met auto motoren. Belangrijk is dat LORD een goed advies krijgt om ervoor te zorgen dat hij niet nog eens zo'n schade krijgt.

    Het zou kunnen dat de automotoren door de hogere toerentallen ondanks het 4-takten wel warm/heet genoeg, daar heb ik geen ervaring in. Voor ABC is het belangrijk dat de motor op bedrijfstemperatuur komt.

    Als ik LORD was zou ik me vervoegen bij iemand die hier het meeste ervaring in heeft en met he eens afspreken om hem te helpen.

    Ik wens LORD veel succes met zijn hernieuwde poging.

    Alex
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Alex; sorry voor mijn botte posten eerder, maar de strekking is overgekomen. Vandaag had ik de posten anders geformuleerd (zal wel oud-en-nieuw stress zijn geweest) ;-)
     
  12. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ik waardeer jullie hulp enorm! Bedankt al voor de vele reacties.

    Maar ik heb de foto's naar de verkoper gestuurd, en die heeft mijn vader aan de telefoon gesproken (aangezien ik die dag niet thuis was), en zegt dat ie contact heeft opgenomen met de leverancier. Ik kan dus een nieuw motortje krijgen voor de helft van de prijs, dus alsnog 130 euro. Met andere woorden, gewoon dat Traxxas Engine lifetime replacement plan.
     
  13. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    @ Bart: geen probleem. Dat is het nadeel van getypte zinnen, het kan soms zo anders overkomen.

    @ Lord: beetje een pleister op de wond

    Succes.
    Alex
     
  14. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
     
  15. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Roland toch begrijp ik het niet helemaal, bovenstaand leg ik duidelijk de onderbouwing van mijn eerder beschreven methode uit. Duidelijker kan ik het niet omschijven. Dat deze methode kennelijk niet voldoet voor de automotoren kan ik best accepteren echter een uitleg van de methode en de onderbouwing is er wel degelijk.

    Het gaat mij hier niet om mijn gelijk te halen, dat vind ik totaal niet belangrijk, echter welk om juiste beeldvorming.

    Alex
     
  16. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Oké ik moet toegeven dat ik deze uitleg vergeten was Alex omdat deze nogal in het begin gepost was. En aangezien je nu toegeeft dat dit een uitleg is die jullie hanteren voor de vliegtuigmotoren kan ik daar vrede mee hebben. Dit omdat ik het in begin niet goed begreep dat je het over vliegtuig motoren had. Wat mij betreft zand over deze hele toestand.
    Groetjes
     
  17. Evert:-)

    Evert:-)

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Hoofddorp
    En dat is pas echt slecht voor je motortje.
     
  18. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    ff een dual stage luchtfiltertje gebruiken hé:p :p
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ik moet zeggen dat de winkelier zich er wel erg makkelijk af maakt. Dit moet gewoon beoordeeld worden door de leverancier. zoals ik ook al eerder zei, ik heb dit nog nooit gezien en het lijkt mij ook een materiaalfout. De winkelier zou het goed doen door de motor in te nemen en deze naar Traxxas te sturen. Dan laten beoordelen.

    Helemaal goed doet hij het als hij je de motor pas laat betalen (mocht het eigen schuld zijn) als er echt uitsluitsel over de oorzaak is. Zomaar afgaan op een forum met 1001 meningen en zonder de motor te hebben onderzocht kan hij dit nooit beoordelen.

    Nick, ik zou er toch mee terug gaan en aangeven dat hij moet bewijzen dat het jouw fout is geweest. De leverancier moet nl bewijzen dat het jouw fout is geweest. Ik heb het idee dat hij zich er wat makkelijk af wil maken door maar te zeggen dat het geen garantie is.
     
  20. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Dat lijkt mij zelf ook wel een goed idee. Ik heb nog niets betaald, aangezien het motortje nog moet worden besteld, maar ik zal eens vragen of ze het motortje naar de leverancier kunnen opsturen.

    Als het mijn fout is, oké, dan betaal ik gewoon, volgende keer beter, maar is het toch een productie fout, dan ben ik voor niets 130 euro armer.
     

Deel Deze Pagina