koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. Rogier

    Rogier Guest

  2. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    verplaatst naar formule 1 draadje
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  3. Paul.

    Paul. Guest

    enige tijd geleden, heb ik een RC12L4 aangeschaft. Deze rij klaar gemaakt, en de eerste rondjes mee gereden. Dit beviel me zeer goed, alleen de afstel-mogelijkheden nog onder de knie zien te krijgen.

    Begin van de week (vorig jaar dus nog :p), liep ik tegen een aanbieding van een corally CCT. Na wat onderhandelen, heb ik deze vrij goedkoop kunnen krijgen. De auto is inclusief reserve onderdelen. Waar je bijna een 2e aandrijving van kan maken. En ook heeft de auto diverse sets banden erbij, waarvan er diverse nog van goede kwaliteit zijn.

    Alleen nu heb ik op dit forum en google het e.e.a. proberen te zoeken over de CCT. Maar krijg niet veel gevonden. Ik ben niet specifiek op zoek naar iets speciaals van de CCT. Maar wil gewoon wat verhalen lezen over de CCT. Weet iemand hier toevallig waar diverse info te vinden over de CCT?
     
  4. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    oei,gaat lastig worden denk ik?.

    De cct is nooit echt in wedstrijden gebruikt ivm het niet aanslaan van deze klasse.Je kunt nog ff op moosi-masters zoeken op cct.Voor de link moet je maar ff op mijn site kijken staat bij de links.
     
  5. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Info over cct is inderdaad matig. Zet er pro10 banden en een gt of lm kap op en je hebt een 200mm auto (ipv origineel 190mm) die best wel goed te rijden is (gelezen op andere forums).
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  6. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    We hebben t/m 2007 op de MACH een CCT klasse gehad in de ZAC wedstrijden... Het zijn zeker leuke auto's maar helaas is het nagenoeg onmogelijk om er een brushless motor in te hangen dus voor de wedstrijden van vandaagdedag lijkt me de CCT niet meer zo erg handig. Alles is om te bouwen natuurlijk en aan te passen maar ja, of dat het waard is...

    Voor de rest is er eigenlijk vrij weinig bekend hierover omdat wat kramxel al zei, deze chassis niet echt veel in wedstrijdverband gereden zijn...

    Joost.
     
  7. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Joost, was het niet zo dat je wat van de achterpod moest wegdremelen om een brushless motor erin te doen? Ik heb verder geen cct maar heb gelezen dat dat opzich best makkelijk te doen was. op moosimaster is vast wel het een en ander hierover te lezen.
     
  8. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    wil je wel een brushless motor gebruiken?,dan kun je voor een mamba max gaan .Deze motoren(cms36) passen wel(op ong 1mm).Deze 1mm ruimte is wel tevinden in de motorpod door de dremel terhand tenemen.Er is nog een manier,maar als je dat wil weten post hier dan nog maar een keer!.bij interesse!.
     
  9. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    kees, ik heb opzich wel intresse om je geheimpje te weten :). Ik heb nog een oude corally f1 met dezelfde motorpod nml
     
  10. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    ik zal ff mijn gm brushless opmeten,ik weet niet of mijn oplossing ook voor de gm en andere brushless motoren opgaat in combi met de oude pod van corally.

    ik heb 2 jaar met een mamba in de oude pod gereden zonder dat je kon zien dat er wat aan veranderd was :).
     
  11. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    de gm en ik denk ook de andere merken zijn 5,3cm lang +/- ,de mamba(cms36) is 5cm.De ruimte in de oude pod is ook ongeveer 5cm.
    Om de cms36 motor in de pod tekrijgen,kun je het(van voren gezien) rechter gedeelte van de pod los weken in b.v. aceton.Dan weer alles monteren in en op de auto inc motor.Omdat je de rechterzijde los om de tube hebt staan kun je hem iets draaien.Die kant zet je als het ware een beetje scheef zodoende past de cms36 motor er goed tussen.Als je alles zo gemonteerd hebt lijm je de tube weer vast aan de rechterkant vast.

    Ik denk voor alle andere motoren er iets meer werk nodig is,je mist immers ongeveer 3mm.Dit houd in dat je de linkerzijde en/of de rechterzijde van de pod moet losweken in de aceton en daarna bewerken in de freesmachine of vlakbank.Dit gaat uiteraard tenkoste van de stevigheid.En ik weet niet uit mijn hoofd of je wel 1,5m van beide zijde's kunt weghalen

    Nog een manier is beide kanten losweken in de bv de aceton.daarna de boel weer inelkaar lijmen met iets meer ruimte tussen de beide delen (5,3cm).Nadeel is wel dat de frictie demper niet meer past en het plaatje onder de pod ook niet.Wel kun je de onderste zelf maken net als de een vervanging voor de frictiedemper van corally,bv voor een ombouw naar tubes of de asso frictie demper(oude uitvoering).Maar dan kun je haast beter een nwe pod kopen.Dit ook ivm dat de pod wel recht en haaks moet blijven (voornamelijk de linkerkant).
     
  12. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    uh ja dat wordt wel een lastige exersitie :-/

    Nieuw onderplaat maken en een oplossing verzinnen voor de demper is nog wel te doen. Ik kan me voorstellen om een lange strip te maken en op de nieuwe aluminium pod te schroeven en daar de frictie demper op monteren bijvoorbeeld, maar de pod zal in ieder geval vervangen moeten worden. Dat is wel balen.

    Ik ga wel mijn oude brushed motoren oprijden in mijn f1 :)
     
  13. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Bij de Belgische FBA is er een voorstel om een extra (promo) klasse met pro10 (brushless 10.5T) te rijden naast het BK stock en efra.
    Zijn er hier mensen die daarin zullen of zouden meerijden?
     
  14. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    @2wd ,die budget brushless van corally past ook in een oude pod meende ik???.net als de mamba ongesensord.
    en op markplaats staat een complete f1ng achterkant tekoop as,pod,etc
     
  15. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Volgens mij was is het probleem bij de CCT dat de zg. Tbar in de achterpod zit en daardoor geen ruimte is... Dan zou je dus een compleet nieuwe achterpod moeten maken...

    Joost.
     
  16. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    De oude corallies hebben geen t-bar maar een pod die zijdelings vrij kan bewegen en die bevestigd is aan een bladveer. Nadeel vindt ik persoonlijk dat je geen weerstand heb van de zijdelingse bewegingen behalve dan van de wrijvingsdemper. Net alsof je met een t-bar auto rijd zonder tweakscrews. Je zou de onderplaat (waar de pod op bevestigd is) en de bovenplaat ( die aan de bladveer bevestigd is) moeten verbreden met de nieuwe corally achterpod waar wel brushless motoren in kunnen.

    edit: uhmmm of bedoelde je dat ook joost?

    De corally brushless motoren zijn helaas alleen sensorloos ( die rode)
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  17. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb wel intresse maar ligt eraan wanneer de wedstrijden zijn en op welke banen. Als ze buiten de RC -lemans series vallen (inclusief de 3 wedstrijden van NK) heb ik wel intresse om een paar keer een race mee te rijden in belgie. Maar ik neem aan dat dit pas voor volgend jaar is?

    Mischien een idee om als promotie volgend jaar een RC-Lemans wedstrijd in belgie te organiseren? :) (als er intresse voor is)

    Poeh naast de competitie op de MACH wordt het straks nog kiezen welke races ik wel of niet ga rijden hehe wat een luxe.
     
  18. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    je kunt ook nog bij de evmc meerijden!!!!!

    ik zit op ong 20 races waar ik aan mee kan doen!!.toch maar ff een selectie maken denk ik.
     
  19. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    EVMC wedstrijden zijn toch niet open of wel?
     
  20. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
    zoals ik van enkele leden op een ander forum heb begrepenZijn de clubraces open voor de proten iig.
     

Deel Deze Pagina