RC rallycup voor rallyauto's, Monstertrucks, Stadium trucks

Discussie in 'Electro auto's' gestart door drift-junkie, 16 sep 2006.

  1. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    [​IMG]
    de traxxas slash.
    bij welke klasse behoort deze?
     
  2. mikky32

    mikky32 Guest

    Gewicht lijkt mij in de regen een voordeel.
    Grip is minder dan bij tourwagens maar dat maakt het ook leuker.
    Heb er weer zin in om weer eens buiten te rijden. de 17de de baan in Eindhoven mee in orde maken en dan de 18de weer racen.
     
  3. mikky32

    mikky32 Guest

    Volgens mij bij de unlimited klasse. dus motor en zo vrij.

    Maar vraagje. Zijn lipo's toe gestaan?
     
  4. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Ik zit er over te denken om herintreder te worden na mijn jammerlijk mislukte experiment met nitro auto's (ik heb nooit een motortje aan de praat gekregen laat staan lekker laten lopen).

    Ik zie het wel zitten om een Tamiya rally auto te kopen en daarmee voor de lol mee te doen aan de cup, gewoon met de standaard auto. Eerst maar eens leren om foutloos rond te karren en dan evt de auto wat opwaarderen.

    Ik heb alleen het idee dat het hele gebeuren een beetje op zijn gat ligt. Bijv. als ik de agenda bekijk van 2008/2009 dan zie ik de agenda van vorig jaar verschijnen.

    Ik hoop dat ik er naast zit en dat het nog leeft. Wanneer en waar is bijvoorbeeld de eerst volgende wedstrijd?

    mvg

    Leo
     
  5. mikky32

    mikky32 Guest

    In Eindhoven is de eerst volgende race. De 18de.
    Wij hebben bij ERCE 3x per jaar een rallycup. 2x georganiseerd door de club zelf als opening en sluiting van het rc jaar. 1x per jaar komt de rallycup bij ons.
    Ik denk dat de rallycup nog wel populair is. Alleen krijgt het meer concurentie van al die indoor banen.
    Maar in Eindhoven is het altijd wel gezellig. :)
     
  6. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Als ik kan (ziet er naar uit) zal ik de 18e gaan kijken.

    Jammer dat hier in de buurt (Tilburg) niets gedaan wordt met rc auto's voor zover ik weet. Ik heb gehoord dat de gemeente hier er op tegen is waardoor er al enkele initiatieven op stukgelopen zijn maar da's via via info.
     
  7. mikky32

    mikky32 Guest

    waarschijnlijk omdat ze met nitro wilde rijden.
    Met Electro kun je meestal op meer plekken terecht.
     
  8. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @jurre corally cct, TRAXXAS Slash behoort tot de Unlimited klasse [31857] rc-rallycup-voor-rallyautos-monstertrucks-stadium-trucks-14

    @rcbuggy, op deze site is de juiste agenda te vinden RC WebMagazine - Welkom , ter herinnering plaats ik hem hier nog maar eens een keer.

    1. 16 november 2008 HFCC Den Haag
    2. *14 december 2008 MVB Bergschenhoek (is verplaatst naar 15 mrt 2009 )
    3. 18 januari 2009 de ERCE Eindhoven
    4. 15 februari 2009 Sluis Gouda
    5. *15 Maart 2009 HFCC Den Haag (is gehouden op 14 dec 2008 )

    (*reden voor de verplaatsing zie vorige pagina)

    @mikky32, LiPo is slecht enkel en alleen toegestaan in de Unlimited klasse (accu vrij, zie reglement 1ste pagina) bij de overige klasse; “6 Sub-C cellen, 7.2Volt”. Vorig seizoen werd er al in de Unlimited klasse met LiPo’s gereden, het geeft net iets minder punch, maar daarnaast wel een gewicht voordeel (geen minimum gewicht limit bij de Unlimited klasse). 3 jaar of misschien wel 4 jaar geleden, werd er al met Brushless motoren gereden in deze klasse.

    Gewicht (voordeel): Ik ben op het ogenblik de zwaarste in mijn klasse (+/- 2200gr), en reed met de lichtste/langzaamste motor van iedereen tijdens de eerste wedstrijd, nochtans was ik verreweg het snelste op de natte baan. Je zal “eerst grip en tractie moeten hebben” om het gewicht/motor/accu voordeel überhaupt te kunnen benutten, in een situatie met (veel)grip is het een ander verhaal. Helaas is het tijdens de (winter) rallycup vaak koud, hierdoor hard het bandrubber uit, olie dikte (viscositeit) veranderd (afhankelijk van de omgeving temperatuur, weg goede set-up), waardoor je verminderd grip heb, ook de ondergrond is regelmatig vochtig, vuil of bevroren, daarnaast is het onderling gewichtverschil nu ook weer niet zo dramatisch veel bij de rallyauto’s. Rallyauto’s ergens tussen de 1500gr (reglementair minimaal gewicht) en ongeveer 1650gr, bij de Unlimited trucks zijn de verschillen aanzienlijker, soms 500gr of meer, en bij de Mod-Clods tot 1000gr of meer, geloof ik.

    PS: inschrijven is inmiddels mogelijk Inschrijvingen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  9. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Foto's

    Hey rallymannen zijn er nog ergens foto's te zien van de 2de wedstrijd op HFCC ?
     
  10. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    foto's

    Nee volgens mij niet van de tweede rally, wel de eerste.
    Ik had ook wel even een action-pic van mijn hpietje willen zien.
    Misschien de 18e...
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Zie vorige pagina!!!

    Er is wel gefilmd, maar of dat ook voor onze ogen (algemeen/publiekelijk) gevisualiseerd gaat worden, is nog even afwachten. On-board actie beelden liggen ook in de planning, maar ook hiervoor geldt hetzelfde. In het (verre) verleden werden deze beelden gebruikt om een DVD samen te stellen, die dan aan het eind van het seizoen te bestellen was, dit was om de organisatiekosten een beetje te drukken.

    De Tussenstand Rallycup 2008/2009 staat inmiddels al een tijdje op de site!
     
  12. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Ben hier toch heel benieuwd naar! Dat rallyspul heeft met altijd sterk getrokken... en nu tamiya met die leuke DF03 in rallyuitvoering komt begint het erg te kriebelen!

    Als ik tijd heb kom ik de 18e wel even kijken in eindhoven. Zal dan mijn camera ook meenemen, wat fototjes schieten...
     
  13. mikky32

    mikky32 Guest

    Zal mijn haar onder mijn petje kammen Erik :)
     
  14. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Volgende week (18 jan 2009) is het weer zover op het circuit van Eindhoven, wat nog al eens de laatste jaren met veel water gepaard ging, het lijkt nu (als ik de verwachtingen mag geloven zover vooruit), dat het "droog" en “net boven” het vriespunt zal wezen, zowel s’nachts als op de dag. Ik heb het weer niet zo druk gevolg ter hoogte van Eindhoven, ik dacht dat men daar nog wel sneeuw gezien heeft tot in tegenstelling met het westen (omgeving Den Haag), waar het alleen gevroren heeft de laatste tijd. Hoe ligt het circuit er op het ogenblik bij?? De eerste 2 rallycup wedstrijden zijn niet echt “winters” geweest, de eerste aanvankelijk met een “natte baan” begonnen en daarna in de finales droog, en de tweede de gehele dag een “kurkdroge baan” de gehele dag door, een “ijspiste” ter afwisseling lijk mij wel weer leuk, maar niet iedereen deelt die vreugde van mijn “wishful thinking”, ben ik bang voor.

    Voor de rijders die “actief willen gokken” op of het glad gaat worden of niet, nog maar eens de link naar het Inschrijfformulier “de kans” dat je hier meer plezier aan beleeft, is groter dan het winnen van de staatsloterij :p

    En dat allemaal “zonder je pet af te zetten”, daar moeten we zeker een foto van nemen, Emiel!! ;)

    @Erik, hopelijk wil je ons het resultaat van je foto’s delen, ik weet dat er in het verleden genoeg geschoten en gefilmd is, maar veelal niet voor het grote publiek ter ogen is gekomen, jammer genoeg.

    Wie nog oud/recent foto/film materiaal van de rallycup thuis heeft liggen en dit niet om 1 of andere reden wil/kan plaatsen, of een link heeft naar bijvoorbeeld een online album/youtube oid, kan mij altijd mailen onebhp@hotmail.com zodat hier een oplossing voor bedacht kan worden, bvd.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2009
  15. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    sneeuw !

    Inschrijving weer geregeld, dus nu maar hopen op een sneeuwlaag ?
    Zal hele mooie plaatjes opleveren denk ik.

    Maar mocht het circuit bedekt zijn met een laag(je) sneeuw, welk rubber heeft dan de voorkeur?
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2009
  16. mikky32

    mikky32 Guest

    De sneeuw licht er en dan niet een klein laagje. Het is best een pak sneeuw.
    Ik ben er afgelopen woensdag geweest en de baan is 1 grote witte vlakte.
    Al denk ik dat dat zondag weg zal zijn. Het gaat nemelijk dooien en dan blijft er denk ik niets van over.
    Zaterdag gaan we de baan rijklaar maken.
    Ik ga dan tevens de rally wagen die ik van Randall heb geleend, testen en de baan weer eens verkennen. Beetje trainen ;)
    Wil natuurlijk wel winnen op mijn thuis baan:)

    Nee ik doe eerst mijn petje af en dan kam ik ze. Daarna weer petje op:)

    O Randall, anker heb ik afgedraait en banden zijn geregeld. Van de rest is de auto er nu helemaal klaar voor. Zaterdag ga ik hem verder afstellen.
    Maar de motor draait super!!
     
  17. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @Bouke. Eigenlijk is de basisregel bij (verse) sneeuw een zachte band (compound) met zeer open profiel zoals de HPI rally tire, overigens wordt deze band jammer genoeg keihard in de koude. De Tamiya rallyblock doet het veelal ook goed, en als de sneeuw eenmaal tot “pap” is gereden, dan is de HPI Pirelli ook een goede keuze (mits asfalt als ondergrond), de HPI rally tire verliest dan zeer snel zijn voordeel. Feitelijk werkt geen enkele 66mm doorsnee band (1:10 formaat) in een flinke laag sneeuw, het blijft een beetje behelpen aangezien je door de weinige bodemvrijheid/speling onder de auto, je de auto “ophangt” (sneeuw plakt onderaan de bodemplaat vast) en je hierdoor z’n banden van de grond af tilt, met als resultaat “nul grip”.

    Op gesomd: het duurt soms even tot in de finale’s, om je kansen daadwerkelijk op zijn waarde te schatten. Ik heb menig keer tijdens de quali’s gedacht dat ik beter naar huis kon gaan, uiteindelijk in de finale’s terecht gekomen, had ik uitzicht op het hoogste podium, terwijl sommige (eerst snellere) andere, ineens voor de laatste plaatsen de strijd moesten aangaan.

    Veel belangrijker in de sneeuw is (net zoals op ijs/modder/stof en regen), dat je elektronica water/stof dicht moet zijn, anders heb je bij voorbaat al weinig kans op het podium, het schavot maakt dan eerder z’n opwachting.

    Van een Duitstalig rallyforum pikten ik deze foto’s van zelfgemaakte rallybanden (niet toegestaan bij ons), het geeft wel een hele andere dimensie aan de beeldspraak “sloffen” (banden), aangezien ze uit “schoenzolen” zijn vervaardigd. :roll:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Dat gaat geen probleem worden, hostingruimte genoeg ;)

    En het mag best regenen of sneeuwen, alleen maar leuk voor de actie (alhoewel ik me kan voorstellen dat de auto's, en diegenen die ze besturen het minder prettig vinden op de open rijdersstelling ;) )
     
  19. mikky32

    mikky32 Guest

    Geen sneeuw zondag maar wel regen. De baan is dan lekker glad.
    Word driften:)
     
  20. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Zondag word heel wat regen voorspeld

    (wat is ongeveer het dagschema, heb dat nog niet kunnen terugvinden... of ik heb gewoon op de verkeerde plek gezocht ;) )
     

Deel Deze Pagina