Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    moet er misschien ook een speciale gloeistarter in de Savage X ?
    Want misschien heb ik de verkeerde want hij start wat moeilijk (kan ook aan instellingen liggen) Maar kan het ook aan de gloeistarter liggen?
    Kan het misschien ook liggen aan de Rotostart? want ik gebruik nou een schroefmachine want de accu van de rotostart is nog niet binnen.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2009
  2. niels danenberg

    niels danenberg

    Lid geworden:
    21 mrt 2008
    Berichten:
    337
    Locatie:
    Hoogwoud
    Het maakt niet uit wat voor gloeistarter je heb, maar de boormachine moet wel genoeg toeren maken om hem aan te slingeren.
     
  3. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Dan denk ik dat het aan de boormachine ligt (schroefmachine) :D
     
  4. da master22

    da master22

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Rosmalen

    heb even een vraagje heb je de savage bij Toemen in Den Bosch gehaalt?

    En dan een tweede vraagje voor iedereen die het antwoordt heeft met welke % kan je het beste inrijden en welke % daarna verder gaan.Want er wordt veel verschillende dingen genoemd.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  5. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    ik zal even reageren want nitrocar is in parijs : de savage komt van toemen en volgensmij is hier al gezegt dat je met 16% inkan rijden en met 25% gewoon rijden
     
  6. Daffyeend

    Daffyeend Guest

    25% gewoon rijden is wel heeeel vettig.. ik denk dat ie dan niet meer goed zal lopen...
     
  7. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    met 25% nitro, geen 25% olie :rolleyes:
     
  8. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    hier had ik het vandaan
     
  9. da master22

    da master22

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Rosmalen
    Dat had ik ook gezien maar ik vind het raar dat je er eerst 16% en daarna 25%

    Als ik het niet wist dan had ik andersom gedaan daarom vroeg ik het en daarom is het een forum om dingen te kunnen vragen
     
  10. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    die percentages gaan over het nitro gehalte, niet over de hoeveelheid olie :!: In elke autobrandstof zit ongeveer 10% olie (soms iets meer, soms iets minder).

    je kan inrijden met 25% nitro, maar die brandstof is duurder, en tijdens het inrijden heb je toch geen profijt van het hogere nitro gehalte. Dus kan je net zo goed inrijden met de goedkopere 16% nitro brandstof.
     
  11. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    maakt het dan zoveel uit ?
    als je met 16% bezig bent dan blijf je daar toch bij (als je hem dan goed vind rijden?)
     
  12. da master22

    da master22

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Rosmalen
    Kijk dat is nou duidelijke taal , dankjewel
     
  13. nicksavagex

    nicksavagex

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    935
    Locatie:
    belgie wenduine
    wat is hiervoor de beste motor? want mij f4.6 heeft zijn tijd gehad vrees ik :) groetjes
     
  14. RuudE

    RuudE

    Lid geworden:
    14 aug 2008
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Eindhoven
    Hallo Savage gebruikers,

    Een klein driekwart jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met de HPI Savage en was er dik van onder de indruk.
    Toch besloot ik op dat moment om te gaan vliegen :rolleyes: Achteraf gezien was het hem toch niet en uiteindelijk ben ik er dan ook mee gestopt.

    Eerst heb ik het even laten bezinken maar toch bleef die Savage met regelmaat door mijn gedachte schieten.
    Mijn keuze was duidelijk, als ik voor een Savage zou kiezen (of welke rc auto dan ook) dan moest het een kit versie worden gezien het feit dat ik zo'n auto toch eerst in elkaar wilde bouwen voordat ik er mee mag gaan "spelen" :D

    Vorige week zondag was het dan toch zover en heb ik via E-bay in Duitsland een HPI Savage XSS besteld en daarbij een LRP Z.30 spec 1 motor besteld :cool:
    Helaas werkt PayPal niet echt mee aan de betaling waardoor ik nog steeds niet over de wagen beschik, maar ik heb goede hoop (en geduld) en verwacht hem deze week toch te ontvangen.

    In de tussenliggende tijd heb ik via Marktplaats een mooie goed uitziende en vooral goed werkende Hitech Agressor CRX zender op te kop weten te tikken. Bij dezelfde persoon heb ik meteen ook nog een 1 jaar oude Graupner Ultramat 10 lader kunnen kopen voor een zeer mooi prijsje.

    Inmiddels heb ik ook al wat klein materiaal gekocht (stuurservo, humppack etc.) en alles ligt startklaar als mijn pakketje uit Duitsland aankomt. Al met al, ik zit in de startblokken klaar om te beginnen aan mijn nieuw "speeltje" :D

    Toch heb ik al meteen een vraag. Ik heb bij de modelbouwwinkel een gloeiplug gekocht die op een loodaccu aangesloten moet worden. Helaas kan/mag ik de loodaccu niet op de Ultramat 10 opladen en is dit niet de oplossing die ik zoek.
    Wie heeft er van jullie ervaringen met welke gloeiplug ik het beste kan gebruiken en die ik als het even kan ook kan opladen met de Ultramat 10?
    Ik ben namelijk iemand die het liefste met 1 lader al zijn accu's wilt opladen :roll:

    Zijn er overigens nog mensen die in de omgeving Eindhoven rijden met Savages? Ik zou graag met hun in contact komen.

    Greetzzz Ruud
     
  15. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Pff. geen idee, maar je kan proberen om hem in te stellen op manual dus gewoon constante stroom, geen bewaking, en dan op 2 cellen instellen, en volt meter erbij, en om het uur ff meten, als de spanning op de loodaccu tegen de 2.35 aanloopt, isdie vol..
     
  16. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Ik zit weer met een probleem.
    Mijn savage X start goed maar de cabrateurschuif kan ik niet instellen op 1mm dus ik moet gas geven als ik hem wil starten maar dat lukt goed, maar als ik gas los laat slaat hij meteen af (logisch natuurlijk want hij krijgt geen lucht) maar ik kan hem niet instellen op 1mm dus weet iemand wat ik hiermee kan doen.
    Het liefst natuurlijk niet naar de winkel gaan want dat gaat wel wat kosten, maar als er niks anders op zit zal ik dat maar moeten doen maar het liefst maak ik het zelf.
    Dus tips Alsjeblieft.
     
  17. Evert:-)

    Evert:-)

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Hoofddorp
    Kun je het schroefje wel indraaien?
     
  18. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Ik kan wel gewoon aan het schroefje draaien maar er gebeurt niks en als het schroefje er helemaal in zit kan de cabrateur ook niet meer open (klem)
    Nog ff iets :D Voorheen en nu nog steeds eigenlijk gaat dat schuifje ook niet helemaal open.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2009
  19. hey hallo

    ik wil mij registreren op het HPISvageforum.com

    maar er staat een tabel met Can you spell?

    daarin staat dit:
    Can you spell?
    Enter the first character of the word "HPI Savage Forum"
    B.....

    ik snap hier geen bal van.
    kan iemand mij helpen.

    alvast bedankt
     
  20. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Eerste letter van het woord Hpi Savage forum wat is dat: de letter H dus.
     

Deel Deze Pagina