Nieuwe Spitfire op de markt ?

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Sandy Groen, 30 mei 2009.

  1. Sandy Groen

    Sandy Groen

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik was een beetje aan het snuffelen en kwam deze website tegen: Flying Legends

    Verder zoeken hierop levert niet echt veel op, het meeste wat je tegenkomt zijn schuimvliegtuigen die onder bijna dezelfde naam op de markt gebracht worden of de echte kisten uit Duxford.
    Nou ben ik nieuwsgierig of iemand hier dez fabrikant kent of er misschien ergens iets over gelezen heeft. Gaat het hier om een echt nieuwe kist of het zoveelste project wat een stille dood is gestorven. Ben er echt wel benieuwd naar want de aanwezige foto's laten een hele mooie afwerking zien. Beetje het niveau van fiberclassics op het eerste gezicht.
     
  2. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    ziet er goed uit maar zoals je kunt zien in het filmpje wordt er binnenkort meer informatie gegeven en als je daar niet op kunt wachten staat er zelfs een email adres waar je meer info kunt aanvragen... al geprobeerd?
     
  3. Sandy Groen

    Sandy Groen

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik heb er al een mailtje aan gewaagd maar verwacht eigenlijk geen bericht terug tot na het weekend. Vandaar deze oproep of iemand iets meer wist.
     
  4. Ruben Jansen

    Ruben Jansen

    Lid geworden:
    21 dec 2006
    Berichten:
    668
    Alweer een spitfire, waarom zou deze beter zijn dan al die andere die nu al op de markt zijn?
     
  5. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik heb de nieuwe kyosho spitfire kompleet met raitraks ,en dat ziet er zeer shiek uit moet ik zeggen .,ik heb wel de ep verzie omdat bij mij bijna alles elektro is., hij zit nog wel in de doos eerst andere projekte afmaken en dan is de spit aan de beurt.

    mvgr johan snijders
     
  6. Sandy Groen

    Sandy Groen

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik ga er vanuit dat je met de nieuwe versie bedoeld de versie met flaps?
    Dit is echt een vooruitgang, de oude versie zonder flaps heb ik zelf maar zonder flaps bij windstilte komt ie vaak te snel binnen,deze heeft ook dankzij de wat te ver naar achteren geplaatste retracts nogal snel de neiging op z'n neus te gaan staan. De nieuwe heb ik gezien en ziet er goed uit allemaal, een eitje om te bouwen.
     
  7. Sandy Groen

    Sandy Groen

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Noord-Holland
    Dat is nu juist de reden dat ik dit oproepje plaats, 1/4 kits genoeg, maar dit ziet er uit als een arf en als die dan ook nog goed schaal is vind ik het een hele goede optie, bouwen ok maar ga geen jaren bouwen op 1 kist,heb er de tijd niet voor, wil ook nog vliegen:D
     
  8. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    wat mij erg opvalt is dat ook deeze spit een mark 9 is
    dat er meerdere fabricanten een spit in de schaal 1/4 leveren is nog tot daar aan toe maar ook nog is alemaal de mark 9
    alsof dat vde enige spit is die er bestaat
    denk dat ik de tekeningen van yke,s mark 1 tm 5 maar is ga digitaliceren en uitwerken
    naar kit
    dan heb je teminste keus
    ook de mark 14 t/m 19 van yke is daar geschikt voor aleen is die 1/4,5
    maar dat kan aangepast worden
     
  9. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    klopt het is de versie met flaps splitflaps welteverstaan .


    mvgr johan snijders
     
  10. Sandy Groen

    Sandy Groen

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Noord-Holland
    Wat voor motor ga je er opzetten, brandstof of elektro.
    Indien je voor brandstof gaat hoef je er niet meer dan een .56 viertakt op te zetten, op de mijne staat een os fl 70 en da's echt meer dan genoeg. Deze wat oudere motor levert hetzelfde vermogen als de nieuwere kleinere.56. Voordeel van dit kleine blokje is het lagere gewicht en hij is lekker zuinig, 10 minuten vliegen is geen enkel probleem
     
  11. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Het is jammer dat ze zeggen dat het de eerste goed gekeurde spit is door vliegers zelf. Als de kist nog niet eens volledig schaal is. Als je goed kijkt naar de prop dan is de spinner een grote afwijking voor een Mk IX, geen vierblad. Waar zijn de kanonnen, druppels van de kanonnen. Drupples van de wielen. ect.

    [​IMG]
    [​IMG]

    En de nieuwe kisten van Kyosho vliegen perfect. Ik heb zelfd de Focke Wulf 50 met een saito .56 en dit is meer als genoeg voor de kist. Met full flaps zeer langzaam te vliegen.

    Groetjes Rob
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2009
  12. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    alstu :D
     
  13. Voodoo

    Voodoo

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Boerdonk
    Volgens mij lijkt het modeltoch vrij goed op het origineel,
    hieronder een tweetal foto's van een MK IX, zoals die afgelopen zondag 1 juni, op de Oostwold Airshow te zien was.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  14. snapman

    snapman

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Kontich, Belgie
    Voor zulk model prefereer ik ook een 2-blad ipv een 4-blad prop. Met de 2-blad prop benader je de schaaldiameter en dat is mooier met draainde motor. Een 4-blad is een pak minder efficient en oogt veel te klein.
    De afgebeelde versie is een MK PR11, een foto-verkenner, afgeleid van de Mk 9, deze waren onbewapend en hadden dusdanig geen kanonnen en desbetreffende bulbs

    Niet vergeten dat dit om een 2.70m schaaltoestel gaat voor een 70 tot 100cc motor, kan je eigenlijk moeilijk vergelijken met het spitfire look-a-like "sport"modelletje van kyosho
     
  15. snapman

    snapman

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Kontich, Belgie
    Is de echte PR Mk11, ik geloof zelf dat dit de enige luchtwaadige PR Mk XI ter wereld is
     
  16. snapman

    snapman

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Kontich, Belgie
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Als (en ik zeg ALS :() ik ooit een grote schaal warbird bouw en vlieg, dan gaat daar een vertraagde 4-blad prop op. :yes:

    Een joekel van een prop! :p

    Minder efficient? :?

    Komt goed uit; veel van die scale warbirds vliegen toch ongeveer twee keer te hard (maandag op Oostwold nog even gecheckt!): wat minder lijkt me prima. :p


    :offtopic:

    YIvHmiFFLEA[/media] - 1/3 scale Spitfire

    M'n kop eraf als dit niet dezelfde vent is die commentaar gaf bij die B-52 met acht WREN-turbines die de grond in ging . . . :mad:

    En maar weer :eek:ntopic: !


    jan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    ik heb gisteren kontakt gehad met Flying Legend over de spitfire

    hij kost 1368 pond en wordt op bestelling voor je gemaakt.je krijgt dan een nummer.als ik hem gisteren gelijk bestelt zou hebben dan zou ik nummer 009 zijn

    je moet dan wel eerst 600 pond vooruit betalen,mijn inziens zijn geld wel waard,want laten we eerlijk zijn ,het is een prachtig mooi groot klassiek oorlogs vliegtuig met een heel realistisch vliegbeeld.dus ik ben nog in overweging..
     
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    enig iedee hoe de pond staat ten opzichte van de euro
    de kist kost bijna 3000 euro
    das ex interieur
    en dan heb je de zoveelste mark 9
    ok hij ziet er zeer goed uit
    maar een mick reeves ook
    en een yke ook
    aleen is de yke veel bouw werk
    dar tegenover staat je je niet in 1 keer 600 pont hoeft te dokken
    en de keuze hebd van mark 1 tot 9 en 14 tot 19
     
  20. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    nee joh! hoe kom je daar bij?

    1,368.00 GBP = 1,559.70 EURO dus das ongeveer de helft van wat jij denkt

    natuurlijk moet er dan nog een motor en besturing op maar dan ben je zeker alles te samen voor 3000 euro mee klaar.:D
     

Deel Deze Pagina