Xtwin motortjes

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door C8H18, 23 jun 2009.

  1. C8H18

    C8H18 Guest

    Hallo, heeft iemand dit al eens gedaan, de motortjes van een X-twin 3D acrobat in een X-twin Jet gestoken. En dan de ontvanger/snelheidsregelaar van de jet gebruiken. Ik denk erover om het te doen, maar vroeg me af of de motortjes niet te veel vermogen vragen, en de boel oververhit/doorbrand. De acrobat bevalt mij niet, ik zie er ook geen brood in om een depron modelletje te maken en de zender van dit model te gebruiken, ook na een mod vind ik de besturing slecht.
     
  2. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    heej,

    leuk dat je ook zon vliegtuigje hebt, maar er zijn al heel veel topics over dit soort vliegtuigjes. de volgende keer ff daar vragen. anders heb je heel veel van zulke kleĆ­ne topic'jes over niet egt vliegtuigje ;) snappie?

    maar antwoordt op je vraag. het kan. wel even goed uitkijken welk draadje waar je soldeert.

    Misschien kan een moderator dit draadje verwijderen???
     
  3. C8H18

    C8H18 Guest

    Beste Arne, als je niks zinnings te schrijven hebt, kun je beter niet in mijn topic reageren, b.v.d.

    Antwoord heb ik niet kunnen vinden via de search, evenmin beantwoord jij mijn vraag niet, ik was benieuwd naar de maximale piekspanning van de motortjes in combinatie met eerder beschreven regelaar.

    Aan elkaar solderen kun je alles.

    Als je het geen echt vliegtuig vind : Een vliegtuig is een luchtvaartuig dat zwaarder is dan lucht en in staat is een gecontroleerde vlucht te maken lees hier verder Vliegtuig - Wikipedia Tot ziens!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2009
  4. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Ik knutsel ook graag met deze goedkope dingetjes. Bij de v&d was laatst een hele goede aanbieding! :D Kun je de hele electronica niet overzetten? Qua gewicht maakt het niks uit en de 3e functie hoef je niet over te zetten. Dan weet je zeker dat het gaat werken. Ik ben benieuwd want ik ben ook nog op zoek naar extra x-twin electronica om verder mee te knutselen, dus laat weten of het wel of niet lukt :D
    Jakko
     
  5. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    Beste jongeman, ik bedoel het helemaal niet boos. Als het zo overkwam. Mijn excuses daar voor dan. Maar geloof mij, ik ben niet de enige die over dit soort "bevuiling" denkt. Toen ik ook zo'n x-twin had gekocht stelde ik ook zo'n zelfde vraag. Ook in een nieuw topic. Toen werd ik ook op mijn neus gedrukt van kijk eerst of er andere topics zijn die over zelfde soort vliegtuigen van het zelfde merk gaan. Stoort daar al je vragen neer. Hier een voor beeld van een schat aan info en ruimte voor je vragen.

    Over je motortje, neem nou maar van mij aan dat het kan. Ik heb ook al heel wat verschillende motortjes over en weer gesoldeerd. En al die motortjes zijn het zelfde. De regelaar van een x-twin kan zelfs 2 motortjes op de aansluiting van 1 motor hebben. (zelf ondervonden.)

    Ik hoop dat je mij nu snapt. En ik bedoel dit echt niet boos ofsoow.
     
  6. C8H18

    C8H18 Guest

    jakkobink, ik heb er over gedacht om de electronica over te zetten, maar dan blijf ik met de zender van de 3D acrobat zitten, deze bevalt mij allerminst t.o.v. de Jet, ronduit slecht, ook na een zendermod nog geen bevredigend resultaat.
    De zender die ik gebruik voor o.a. mijn Jet reageerd een stuk sneller, dus vandaar de gedachte om de motortjes van de ontvanger los te halen en op de andere te zetten.

    Maar het zou zonde zijn als de ontvanger/ESC van de Jet door zou branden.
     
  7. C8H18

    C8H18 Guest

    Beste Arne, het maakt mij niet uit hoe je het bedoeld, zou je a.u.b. op mijn vraag kunnen reageren of niet, verwijzen naar de search is nodeloos als er geen antwoord bovenwater komt.
    Er waren op de eerste pagina's geen actieve topics over de X-twin.
    Verder onderbouw je antwoord niet met gefundeerde ervaring, dus nee ik geloof je niet, en wil verder geen nodeloos risico lopen met mijn electronica, en tevens zou het best wijs zijn als jij niet zo makkelijk met andermans electronica omgaat door zulke adviezen te geven...stel dat iemand het echt doet.

    Waar haal je de vrijheid vandaan om mij jongeman te noemen, je bent 17?
     
  8. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Volgens mij zijn alle Xtwin motoren hetzelfde, zal geen verschil uitmaken dan... jongeman(sorry, kon t ff niet laten)
     
  9. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Om verdere misverstanden te voorkomen zou je je leeftijd en woonplaats in je profiel kunnen zetten.
    Hoeft niet hoor maar wel makkelijk, ook als je wat te koop aanbied.
     
  10. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    omdat ik geen idee heb hoe oud u/jij bent. er staat geen leeftijd bij je naam.

    en zoals je ziet zijn er meer mensen die denken zoals ik over die motoren. maar goed ik hou mn mond al. want alles wat ik tegen u/jij zeg is toch niet goed. ik kan er ook niks aan doen als mensen snel zijn aangebrand.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  11. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Aan zijn reactie te oordelen zal hij niet veel ouder zijn .:-D

    En een X-Twin "gecontroleert" in de lucht te houden lijkt mij al een kunst .

    Mvg Johan
     
  12. C8H18

    C8H18 Guest

    Lol, maar om terug te komen op het onderwerp, de acrobat motoren hebben volgens deze site Air-Acobat 3D meer vermogen, ze zouden op 26.000 toeren draaien, dat is aanzienlijk sneller als de Jet, deze draaien naar ik meen tussen 18.000 en 20.000.
     
  13. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Nooit geweten :)
    Maar ik doe ook niks meer met Xtwins(liggen te verstoffen in de kast)
     
  14. C8H18

    C8H18 Guest

    Ik ben 37, de nettiquette is dat wanneer er geen leeftijd vermeld is, je er niet vanuit gaat dat iemand een knulletje is, ook al word er met speelgoed gespeeld :D Van mij hoef je je mond niet te houden hoor, het is alleen niet zo leuk (en dat zie ik zo vaak op meerdere forums tegenwoordig) dat er bij de eerste reply op een topic om een slotje word gevraagd, terwijl de vraag nog niet beantwoord is.

    Ik ben niet boos op je hoor.

    Misschien een idee om een subforum X-twin cq micro vliegtuigjes te maken om irritatie te voorkomen van de mensen die met een formaat groter vliegen?
     
  15. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    dat is een goed idee.

    geef niet hoor.
    even goeie vrienden (voor als zover we dat waren dan :D)
     
  16. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    maar het rpm heeft niks te maken met het vermogen. Tenzij dezelfde prop wordt gebruikt. Misschien wordt er een prop met een kleinere spoed gebruikt, wat wel begrijpelijk is, want de jet is meer gericht op snelheid (kleine prop, grote spoed) en de air-acrobat is waarschijnlijk meer gericht op trekkracht (grote prop, kleine spoed). Wat als ik het terug lees niet verklaart dat de jet op een lager toerental draait. Anyway, succes ermee, en ik zal me er niet te veel mee bemoeien, want ik heb geen x-twin, nog een antwoord op je vraag, dus ik hoor hier niet thuis :)

    Ludo
     
  17. C8H18

    C8H18 Guest

    De props zijn exact het zelfde formaat, en hebben dezelfde spoed. Motortjes van de acrobat zijn wat dikker, lijken me ook sterker.
     
  18. C8H18

    C8H18 Guest

    Ik heb ondertussen de motortjes alsmede de 200Mah accu uit de Acrobat 3D gehaald en in de Jet geplaatst.

    Het resultaat is dat hij wat zwaarder is geworden, dit is duidelijk te merken aan het moeilijker klimmen op weinig gas.
    Daarin tegen is hij wel wendbaarder geworden, de bochten zijn een stuk korter, en vol gas is het makkelijker om loopings te maken.

    Hij is ook wat beter te houden met wind dan voorheen, minder afdrijven en risico om hem kwijt te raken tussen een paar bomen in het park.

    Bij uit laten zweven daalt hij wel wat sneller.

    Als ik rustig klim naar een 30 meter en zeer weinig gas geef, en wat zweef op de wind, is een vliegtijd van 15-18 min haalbaar.
    Met de "turn without throttle"mod is het dan eenvoudig om hem met enkel sturen hoog te houden.

    Helaas wel een lange laadtijd, zo'n 40-50 min.

    Al met al de moeite waard, maar voor windstille dagen is de standaard Jet misschien toch wat leuker i.v.m. wat makkelijker zweven, en de snellere laadtijd van 20-25 min.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2009

Deel Deze Pagina