Goed alternatief voor HOLIDAY?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Planino, 6 mei 2009.

  1. amixia

    amixia

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Meerssen
    ah mooi is dat ook bekend dus :) Thanks Han!

    Dan zal die van awt74 rond de 210 gram uitkomen, zeer netjes zou ik zeggen!
     
  2. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    mijn vliegklare holiday
    gespoten in red bull design
    2x hs50
    ont. mpx 5/6
    reg. jeti 18 amp
    astro 010

    zonder accu
    159 gram
     
  3. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb verschillende (originele) Holidays zien vliegen, zowel met de 'oude' setup als brushless - en neem maar van mij aan dat gewicht niks uitmaakt :D sterker nog, ik heb de indruk dat een té lichte holiday juist minder lekker vliegt.

    Binnenkort toch maar een van mijn kitjes in elkaar zetten dan (originele IMA) maar eigenlijk liever niet.. Dus als iemand een schuimsnijder heeft en tegen een normale prijs een vervanger kan maken houd ik die liever zoals ze nu zijn, keurig ingepakt :)
     
  4. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Sadkingbilly de orginele gewoon bouwen dan is die van mij straks gewoon in de doos meer waard :)
    Grapje gewoon een van depron bouwen vliegen net zo mooi

    zoals beloofd een foto van hoe hij of zij er nu uit ziet,
    vandaag geen vlucht aangezien het borrelen langer geduurd heeft dan gepland

    [​IMG]
     
  5. amixia

    amixia

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Meerssen
    Marcel,

    die ziet er Nice uit ! Mijne heeft atm boven fluor groen en onder rood. Zelfde kleurstelling alleen op de vleugel bij mij !

    Sadkingbilly,

    Gewoon wat depron uit de kast trekken, beetje doorwerken, morgen vliegen!

    Han,

    Mooi gewicht! Red Bull design.. nice, kun je eens een foto laten zien? Kan ik even kwijlen haha
     
  6. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Hier moet ik later in de middag nog wat groen aanbrengen op de onderkant. weet alleen nog niet wat. misschiens sterren onder de vleugel.

    Eerst nu naar Doesburg.

    laters.

    P.s. morgen vroeg vliegen?
     
  7. amixia

    amixia

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Meerssen
    Als alles goed is kom ik morgen vliegen ja
     
  8. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Zo juist de maiden gedaan met eenTotaal gewicht is 169 gram.
    1500 kv motortje
    10 Ap regelaar
    3 cel 500 amp

    Ik heb er een ghunter propje op en dacht wat is dit te min vermogen. 2 de tweede worp kwam ik er achter accu leeg. Nu snel laden en zometeen na het eten nog maar eens proberen.
     
  9. frodo

    frodo

    Lid geworden:
    31 jan 2004
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Groningen
    Dubbelpost....
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
  10. frodo

    frodo

    Lid geworden:
    31 jan 2004
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Groningen
    Verschuift het zwaartepunt door het gebruiken van KM-profielen ?
    Ben net ook maar eens aan het knutselen geslagen en heb er een KM-4 opgezet, ziet er aerodynamisch behoorlijk raar uit..:eek:
    Leuk om te zien hoe iedereen op verschillende manieren een in essentie zelfde vliegtuigje bouwt.

    :thumbsup:


    P.s.

    Marcel, een 3 cellen 500 Ampere pakket is overkill.;)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
  11. amixia

    amixia

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Meerssen
    Het zwaartepunt zal waarschijnlijk wel iets anders liggen dan bij een normaal profiel. Maar je kunt als uitgangspunt gewoon 1/3 vanaf de voorlijst nemen. Tijdens het vliegen merk je z\elf wel of het zp naar voren of naar achteren moet.

    Ik heb de holidep al gevlogen met een 1000mah 3s pakket... is net een raket dan! 1/4 gas voldoende om te vliegen, half gas recht omhoog. Is zeker overkill, maar vliegt er niet minder om, je gasknuppel hoeft niet in 1 positie te blijven laten we maar zeggen.
     
  12. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Iemand die een fimpje online kan zetten van zijn (vliegende ;)) holidep? En dan vooral zoals hierboven bescheven, met een 1000mAh 3S pakket. Benieuwd hoe dat gaat :)
     
  13. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Leuk om te weten dat de mijne dat ook doet met 2s 350mAh alleen niet met 1/4 gas.
    Die weegt alleen 110gram vliegklaar.:)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
  14. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Zal dinsdag avond eens een camera mee nemen naar het veldje.
    kunnen we eens laten zien hoe zo iets vliegt.
     
  15. amixia

    amixia

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Meerssen
    De holidep vliegt leuk met zowel 2s als 3s, maar je moet er rekening mee houden dat er een maximale snelheid zit in de holidep. Daar wil ik mee zeggen, dat zelfs met de 2s die ik gebruik, het ding niet harder gaat als bij 3/4 gas, vol gas gaat ie wel langer omhoog, maar sneller dan 3/4 gas (geen idee hoeveel km/u) gaat hij gewoon niet. Dit heeft te maken met het gekozen profiel (KF4) Het houdt gewoon op op een gegeven moment. Met de 3s kan ik dus langer vliegen omdat je minder gas nodig hebt voor dezelfde snelheid. Wanneer je sneller wilt zul je echt een ander vleugelprofiel moet verzinnen, en dan kom je waarschijnlijk uit op een houtbouw vliegtuigje. Met depron zit je vrij snel aan de max.

    Bij ons op de club hebben we gemeten met een radargun naar een funjet, flink overpowered, snelheid 137km/u. Met andere prop zal die waarschijnlijk richting de 160km/u gaan, maar veel sneller zul je hem waarschijnlijk niet krijgen ivm materiaal/profiel keuze. Meer vermogen wil niet altijd zeggen dat het ook meteen sneller gaat.

    De holidep is echt een vliegtuigje met een hoog fun gehalte, rolls loopings, snelle bochtjes (1meter), lekker raggen! Maar snel, nee, dan zul je iets anders moeten proberen.
     
  16. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    gisteren voor het eerst eens even een redelijke vlucht ghad met de holidep. alleen moet ik nu iets meer domping geven aangezien de prop het toestel gewoon omhoog blijft trekken. nee ik heb op dit moment geen domping naar onderen iets naar boven helaas
     
  17. awt74

    awt74

    Lid geworden:
    21 sep 2005
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Hengelo
    Vandaag is een pakketje met de IMA holiday binnengekomen, alleen nog niet gezien.
    Want mijn vrouw heeft deze in ontvangst genomen van de TNT man. vanavond ff het e.e.a. op papier zetten en in Autocad verwerken...
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2009
  18. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
    Succes.

    Off topic.
    Zelf ben ik met een nieuw projectje begonnen een depron funky chicken.
    zie draadje
     
  19. awt74

    awt74

    Lid geworden:
    21 sep 2005
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Hengelo
    ff een klein vraagje nog... welk merk/type/afmeting prop is aan te raden voor een IMA holiday met een Speed 300+ motor gevlogen met een 2S lipo?
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De standaard Guntherprop. Eventueel nu de nieuwe zwarte prop die MPX bij zijn modellen doet of de camspeed 5x4 lepelprop. De Gunther is 125x110 mm, dus ongeveer 5x4.
     

Deel Deze Pagina