Kyosho Inferno 7.5 met start probleem.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door sJimmy, 24 aug 2009.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Op 0 op de zender of zover terug gedraait dat als je remt de gasbediening op de carburateur niet meer beweegt?
     
  2. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    op 0 (recht omhoog) bij de zender
     
  3. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Als je er zeker van bent dat je gas trim op 0 staat, dan moet je waarschijnlijk de stationairschroef op je carburateur iets uitdraaien totdat je gasschuif ongeveer 1mm open blijft staan zonder gas of trim te geven.

    Draai daarna met de trim je gasschuif weer iets open. Vervolgens even starten. Als hij dan nog hoog stationar draait, kun je gewoon met je trim de gasschuif weer dichtdraaien naar de 1mm stand.

    Als hij dan alsnog te hoog stationair draait, draai je de stationairschroef nog iets verder uit enz ...
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, de 0-stand van de trim is geen vast gegeven en moet je zeker ook NIET aanhouden, alles op de 0-stand moet je alleen gebruiken als je een vers gasstangetje pas gaat maken.

    Je moet nu bij de servo en carburateur kijken, de trim moet je zover terug draaien dat die niet meer verder beweegt en dan het liefst nog een klein tikje verder zodat de carburateur onder de veerdruk echt dichtgeduwd is.
    Bij remmen mag de carburateur niet meer bewegen en bij het gas geven moet de servo eerst een klein beetje bewegen voordat de carburateur mee beweegt. Dan pas heb je de juiste neutraalstand gevonden!

    En dan pas zal de stationair goed in te stellen zijn met de bedoelde schroef op de carburateur.
     
  5. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Hmm okey, ik was ervanuit gegaan dat ie met 0 helemaal dicht gedraait bedoelde. De trim moet natuurlijk niet half open staan nee, sorry.

    @ sJimmy: Als je indd. je trim op de 0-stand zo gezegt hebt staan en dus half open, dan kon dat nog wel eens het euvel zijn met betrekking tot het hoge stationair lopen.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
  6. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn

    ok jongens,

    ten eerste hartstikke bedankt voor jullie hulp de motor heeft cker 1 minuut gelopen. ik zie geen rook uit de uitlaat komen. (ik weet niet of dat erg is) de motor begon goed warm te worden (verbrande mijn vinger) daarna ging hij uit. Ik haalde de gloeiplug stekker eraf en ging vrijwel meteen uit, is dat normaal bij het inrijden? of moet hij er veel langer op zitten.

    ik heb hem daarvoor een aantal keer even aan de praat gekregen maar na dat hij gestopt was kreeg ik hem niet meer aan, de gloeiplug gloeide niet meer.

    Ik heb nu zo een vaag idee dat mijn gloei plug stekker kapot is omdat ik hem vannacht en vandaag in de oplader heb gehad, mijn gloei plug werd rood heet voor een denk 15 seconden en daarna deed hij niets meer.
    is dat normaal???

    de plug deed het nog wel, nadat ik de stekker even 10 minuten aan de oplader hielt, en ik weer ging proberen gloeide de plug gewoon weer.

    Wat is een goede gloeiplugstekker?? zit er uberhaupt nog verschil in?
     
  7. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    Net weer geprobeerd, bleef weer lang draaien. hij viel uit ik keek naar de gloeiplug en die kreeg ik niet meer gloeiend. en daarna nog een keer proberen te trekken maar dat was niet gelukt

    hoe lang moet die gloeiplug er eigenlijk opzitten voordat hij eraf kan?
     
  8. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    als je het luchtfilter losmaakt en je dan in de slang blaast kun je zien of er nitro naar je moter gaat.
    dan weet je dat alvast zeker.

    wel je filter terug zetten als de moter loopt.
     
  9. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Oeps. reactie op het eerste bericht
    Excuus
     
  10. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    De glowplugdriver moet je er in principe een paar seconde nadat de auto gestart is af kunnen halen zonder dat hij afslaat. Slaat hij wel af als je dit doet, dan moet je de trim wat hoger zetten. Hierdoor zal hij dan wat hoger stationar gaan lopen en daardoor minder snel afslaan.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Met de trim stel je nooit, en ik zeg nog een keer nooit! de stationair in!!!!

    De servo moet altijd in neutraal de gasbediening helemaal dicht duwen, dan kan je met de stationairschroef de stationair goed instellen.
    Je kunt het iets hoger stationair (via de stelschroef!) proberen maar als dit gebeurd kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn:

    - plug te koud
    - de weinig nitrogehalte (icm. de type plug)
    - een rotte plug
     
  12. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Je kan ook gewoon een beetje normaal doen dacht ik zo.

    En wie heeft het over afstellen dan?? Ih heb nooit gezegt dat je de stationarstand moet afstellen met je trim hoor. Maar met de trim kan je de motor weldegenlijk hoger stationair laten draaien. En om ervoor te zorgen dat sJimmy zijn motor niet weer afslaat, leek mij dit een goede oplossing voor nu tijdens het inlopen op de bok, omdat hij de rem nu toch niet gebruikt. Zeker aangezien hij hem steeds niet meer opnieuw aankrijgt. Later als ie loopt kan hij dan alsnog de stationairschroef indraaien. En als het goed is weet hij hoe dat moet want dat hebben we hem al uitgelegd.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  13. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    ik heb de standaard plug erin zitten, ik heb er een R4 bij gehad zou ik die er dan in moeten zetten?

    mijn nitro is 16 % nw

    de gloei pluggen gloeien allebei knal rood, dus denk niet dat hij te koud is.

    ja ik krijg het steeds meer door.
     
  14. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Dat moet dan allemaal wel goed zijn ja. Vergelijk voor de zekerheid even de gloeidraad van de orginele plug met de nieuwe. Als die er nog net zo uit ziet qua vorm en kleur dan is ie nog wel goed.

    Probeer gewoon je motor wat hoger stationair te laten draaien om te voorkomen dat ie afslaat. Dan ben je al een heel eind.
     
  15. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    maar als ik hem dan stationair laat draaien op een hoger toeren tal sloop ik dan me motortje niet?

    en maakt het uit of de wielen draaien?
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Je suggereerd het anders wel met je texten.
     
  17. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Als dat zo lijkt dan excusses, dat is in geen geval wat ik bedoel. Ik probeerde sJimmy gewoon een snelle oplossing te geven. Ik bedoel, als jij je motor start dan zet je de trim toch ook eerst hoger en later als ie warm is weer terug omdat ie anders afslaat of helemaal niet aangaat??
     
  18. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    maar als ik hem dan stationair laat draaien op een hoger toeren tal sloop ik dan me motortje niet?

    en maakt het uit of de wielen draaien?
     
  19. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Zolang het toerental beperkt blijft en je wielen niet of nauwelijks bewegen, zal dat wel meevallen ja. Bij voorkeur moet je koppeling niet aanslaan bij het inrijden waardoor je wielen gaan draaien nee.
     
  20. sJimmy

    sJimmy

    Lid geworden:
    19 aug 2009
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Uithoorn
    dat doen ze dus wel, of ik moet het toeren tal zo dusdanig laag zetten dat hij uitvalt
     

Deel Deze Pagina