Beste nitro rijders, Onlangs op vakantie een HSP monster truck gekocht, mijn eerste nitro auto. Heb ook geen idee of dit een goed merk is, maar leek me leuk. Nu kwam ik erachter dat een failsafe handig is, dus via internet er een besteld. Helaas geen handleiding erbij, maar geen probleem, het installeren is erg eenvoudig. Echter .... De auto (HSP tyranosaurus) gaat door de failsafe na circa 10 sec. remmen. Aan uit zetten van de auto lost dit weer op, tot het zelfde opnieuw begint. Als dit gebeurt begint de stuur servo ook te jutteren. Iemand een idee wat het kan zijn? gr. Pieter
Hee, Dit kan liggen aan je trim afstelling.. Probeer je gas-servo trim iets naar rechts te doen zodat je servo minder door het dode punt trekt ( Je servo door je dode punt laten trekken onttrekt je accu waardoor de failsave lage spanning ontdekt in je accu en deze in de rem gaat ) Wat voor failsave is het ? Een failsave vereist ook altijd een afstelling ! Succes
Idd eerst even checken of je batterijen goed opgeladen zijn, dit is vaak de oorzaak van de genoemde problemen. En oplaadbare batterijen gebruiken, normale batterijen heb je niet veel aan. Als je zeker weet dat het niet aan de batterijen ligt kan je kijken naar datgene wat iNtex heeft beschreven (beetje spelen met je trim).
Hoi iNtex, Snellehenk en DeBolle, Het is een failsafe van HSP zelf, instellen heb ik gedaan door de failsafe aan te sluiten en de rem half in te drukken. Vervolgens op het knopje set gedrukt, circa 3 seconden. (ik zag een voorbeeld op youtube voor exact dezelfde failsafe als ik gekocht heb) Ik heb het getest en bij uitzetten v.d. zender werkt het goed, alleen bij het rijden gaat het mis. Ik zal de batterijen controleren, hoewel ze nieuw zijn maar wel van een no-name merk, standaard meegeleverd. Ik heb ook geen idee hoe snel de batterijen normaal leeg zijn, heb de auto net. Maar de tip om oplaadbare batterijen te gebruiken is een goede. afstellen van de failsafe kan bij dit type dacht ik niet, maar zal met de trim spelen indien nodig, je bedoeld waarschijnlijk de trim op de controller, of hardwarematig in de auto? gr. Pieter
Als ik dat zo lees denk ik dat je eerst eens moet proberen om goed opgeladen batterijen te proberen. Ik denk dat je probleem ontstaat doordat je batterijen te zwak zijn heb je een zwak zend/ontvangst signaal waardoor de failsafe ingrijpt. Als je de auto uitzet komen de batterijen in je auto weer even "op spanning" en dan doet ie het weer even, maar geef je gas of stuur dan loopt de spanning direct weer zo ver terug dat de failsafe opnieuw ingrijpt. Begrijp het niet verkeerd, maar beter een auto op de rem dan een auto die er van door gaat...ik kan het weten spreek uit ervaring, een keer meegemaakt dat mijn auto volgas weg reedt. Een beetje geluk gehad, hij sprong OVER een sloot en lag aan de andere kant op zijn kop
Hoi, Ja, als onervaren rijder heb ik in mijn tweede rit zoiets meegemaakt. Mijn broer wou ook even spelen. Buiten bereik en buiten ons zicht een paar honderdmeter verderop een boom geraakt met hoge snelheid. Auto lag op de kop 3 meter van de boom vandaan. Auto behoorlijk beschadigd, maar toch slechts alleen de draagarmen echt kapot en verder veel verbogen. Dus daarom maar wat extra zekerheid.
Hoi, Probeer de volgende link of tik in google in: HSP failsafe you tube 6WNgABXtVG0[/media] - failsafe fitting instructions succes p.s. ook andere merken failsafe's staan op youtube