In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

  1. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    M'n Volkswagen Polo 6N2 1.4

    Zo heb ik 'm gekocht :
    [​IMG]

    En zo is ie nu :)
    [​IMG]

    M'n ex motor : Yamaha R6 uit 2002.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Rij nu een Kawasaki Z750 die ik wat "getuned" heb qua uiterlijk door middel van extra kappen, uitlaat enz.
    Om diverse redenen zet ik daar geen foto's van op 't forum.
    'T is laatste tijd nogal vaak raak met motor diefstallen hier in de buurt :mad:


    En als laatste.. m'n vervoermiddel voor door de stad te komen :p
    [​IMG]

    Foto was gemaakt toen ik 'm pas had.
    Nu zijn een flink aantal stickers eraf, de standaard bok eronderuit, de uitlaat ook eraf ( liep 100km/h op de autoteller .. kreeg teveel boetes en ik werd verstandig doordat ik bijna 'n ongeluk ermee had )

    Ben nog van plan om er een andere kappenset op te doen, aangezien ze nu wat beschadigd zijn :)
     
  2. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Dat kan veel lager , op de foto heeft het meer weg van een terreinwagen.
    Mijn opa heeft ook een polo ( de 1600 ) daar hebben we woensdag de koppakking eruit geblazen...:(
     
  3. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    wie zegt dat t de bedoeling is om 'm lager te leggen?
    Dat dat tegenwoordig 90% van de jeugd hun instelling is, hoeft niet te betekenen dat dat ook voor mij geldt.
    De achterbumper ligt al laag genoeg ivm andere bumper ;)

    En tja.. ik ben ook niet zo'n ventje die alleen maar omdat zn auto uitgebouwd is de woonerven gaat vermijden, of er 'n minuut over doet om over de verhoging te komen.

    Hop.. gas erop en erover, geen enkel probleem en toch n mooie auto hebben.

    Op de foto lijkt het sowieso een stuk hoger dan in 't echt.
    Kan iedereen beamen die 'm al gezien heeft :worship:
     
  4. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ohja die komt er bij mij ook nog ;) of anders een D748
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  5. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    lager = meer kosten = trager over een drempel
    lekker orgineel en tegen de 70 over den bult hahahaha !!!
    nee, lekker tegen de 10km/u erover, en schuin over zeker hahaha ...

    Srry, maar lach ze lekker uit... macho's !
     
  6. mark

    mark Guest

    Op zich heeft zo een verlaagde auto ook zijn voordelen in de woonwijk.
    Lekker veilig voor omwonende als ze met 5km/h over een drempel moeten :D
     
  7. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Is inderdaard erg veilig dat verlagen , maar met 70 km/h over een drempel vliegen doe je maar 2x en dan zijn je shocks kapot ! Of bedoel je van die slappe verhogingkjes daar zou ik later ook wel mn mini overheen werpen met gangetje of 80
     
  8. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Verlagen heeft in mijn ogen totaal geen zin.
    Net zoals 16inch wielen leggen onder n 6n2 Polo.
    Oké het ziet mooier uit, maar je voelt ELK steentje! en dat is niet overdreven, heb 't zelf bij een vriend elke keer als ik in z'n auto zit.

    Mn pa heeft ook een uitgebouwde T4 Bus met 19inch velgen, daar heb je hetzelfde effect. De band is dan zo "dun" dat je gewoon alles voelt.

    Nee bedankt, dan maar niet zo'n ventje die stoer wilt overkomen :)
     
  9. _Hunter_

    _Hunter_

    Lid geworden:
    24 jun 2008
    Berichten:
    765
    Locatie:
    Lemmer
    mee eens
     
  10. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik rij nu een focus trend diesel uit 2006. Nog paar maandjes en dan krijg ik weer wat anders.

    maar die knalt over elke drempel heen zonder ook maar het gevoel dat je staat te stuiteren. drempels die voor 50 bedoeld zijn gaan met 80 net zo goed. en dan ligt er ook nog standaard 300kg aan gewicht in de auto wegens spullen van mijn werk.

    van mij mag die best wat harder in de vering want hij hangt mij nu teveel door in de bochten.
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Inderdaad, de wegligging van een Focus is super, voor mijn rijstyle in ieder geval:D
     
  12. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    ...
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  13. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV

    je zijramen aan de voorkant zijn getind.

    regels:
    PHP:
    Lichtdoorlatingsmeter voor getinte autoruiten
    Getint glas in autoruiten wint onder de automobilisten 
    steeds meer aan populariteit

    Men wil graag de warmteontwikkeling in het voertuig en de schadelijke werking van zonlicht ermee tegengaan.
    Omdat het getinte glas ook het uitzicht van de bestuurder zodanig ernstig kan belemmeren
     at het de verkeersveiligheid in gevaar brengt heeft de Politie in Nederland de beschikking over een lichtdoorlatingsmeter
    de “Tintman”
     
     
    Politienorm
    De Politie treedt op met de Tintman om de lichtdoorlaatbaarheid 
    te meten
    deze moet op de voorruit en voorste portierruiten 
    altijd minimaal 50
    zijnHierbij kan worden opgemerkt dat 
    uit ervaring van KLPD opsporingsambtenaren is gebleken dat 
    als door autoruiten niet naar binnen kan worden gekeken de 
    gemeten lichtdoorlaatbaarheid beduidend minder bedraagt dan 50
    %.
     
     
    Werkwijze
    Weinig politievoertuigen zijn uitgerust met een “Tintman”

    In het geval binnen uw regio op een politiebureau wel een 
    geschikt meetmiddel aanwezig is
    kan het voertuig bij het 
    vermoeden dat één of meer ruiten niet aan de gestelde eisen 
    voldoen
    op grond van artikel 160 lid 4 WVW 1994 voor een 
    nader onderzoek naar dat politiebureau worden overgebracht

    Als vervolgens bij meting blijkt dat de lichtdoorlaatbaarheid 
    minder dan 50
    bedraagtkan een ‘aankondiging van beschikking 
    worden uitgereikt
    Hiervoor moet feitcode N420 B worden 
    gebruikt
    Tevens kan het kentekenbewijs deel 1 (Aworden 
    ingevorderd
    waarna betrokkene in de gelegenheid wordt gesteld 
    om binnen 4 weken aan te tonen dat zijn voertuig weer aan de 
    gestelde eisen voldoet

    mooie auto btw. ;)
     
  14. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    als je door de voorruit heen kijkt door de linkerzijruit zie je dat deze niet is getint. ik denk dat het komt omdat je door de rechter voorruit heen de schemer ziet die door de achterruiten wordt veroorzaakt. ik neem aan dat hij wel op de hoogte is van de regels.. en zo niet kan het een hoge boete worden :)
     
  15. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Wedde :p ? Bladvering... dus no prob ;)
     
  16. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    met gewone veering ook no prob, mijn vader laat zijn mondeo wel eens springen... en dan gaat hij wel harder dan 80, en dat zijn echte drempels.
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Op het moment rij ik nog een Hyundai Coupe FX 2.0L maar deze gaat aan het einde van deze maand vervangen worden door een Fiat 500 :) Nog geen foto van de 500 die wordt nu geproduceerd.

    Voorbeeldje van de Coupe maar hier voor de deur staat ie in het donker blauw:
    [​IMG]
     
  18. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Ik rij nu al bijna 2 jaar in mijn Honda Civic sedan uit 1999, aan het uiterlijk alleen OEM opties gemonteerd, geen rare bumpers etc voor mij. (originele voorlip, gril, window visors, wielen zijn wel aftermarket)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Motorisch ook het een en ander aangepast, standaard is het een 1.4 met 90pk op de krukas. Na een ander inlaatspruitstuk, andere computer, grotere injectoren + turbo kit zit ik nu op 180pk op de krukas, setup loopt op BPultimate 98 en 7psi turbo druk (~0.4bar)

    [​IMG]

    (uitdraai van de dynobank Klik!)
     
  19. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    ...
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  20. Robion

    Robion

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    232
    Locatie:
    t Gooi
    Hoi,

    Ik zag die gekleurde ramen en dacht iets van wauw dat is iets voor mijn Trabant, ik begrijp dat je die wilt gaan rijden als hobby auto ?
    Ik rijd er 1 om mijn kisten naar het veld te rijden en om in de picture te rijden....en dat lukt zekrs met een Trabant.

    Mvg Robin
     

Deel Deze Pagina