Hallo, vandaag een ultimate gekocht op een rommelmarkt, heeft er iemand een idee van welke fabrikant die afkomt? Heeft er iemand meer info zoals het zwaartepunt,foto's,...? Hij is 1,38m spanwijdte en weegt zoals ie staat op de foto 2,150Kg Op hoeveel cellen zou die moeten vliegen als ik hem elektro maak? Alvast bedankt.
<table border="0" cellpadding="4"><tbody><tr><td></td><td width="100%"> ULTIMATE DOPPELDECKER / 1380 mm -Die große Herausforderung- <table border="0"><tbody><tr><td>Preis:</td><td align="right">272,00 EUR</td></tr></tbody></table><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td colspan="2"><table border="0" cellpadding="3" cellspacing="2"><form name="alpha"></form><tbody><tr><td width="50"> </td></tr><tr><td width="50"> </td></tr><tr><td width="50">Anzahl: </td><td><input name="anzahl" size="3" maxlength="20" value="1" type="text"></td></tr></tbody></table></td></tr><tr><td align="right"> </td><td> </td></tr></tbody></table> </td></tr><tr><td colspan="2">Kurzbeschreibung:Lieferform GFK Rumpf mit GFK Motorhaube,Klare Kabinenhaube, Flächen Styro CNC geschnitten mit Furnier beplankt galsfaserverstärkt, Kabel eingezogen,Servokästen sind bereits ausgefräst, Querruder geschl., Leitwerke fertig, Kabinenhaube klar, Radverkleidung, GFK Fahrwerk, Plan, Bauanleitung und Kleinteile. Dieser überaus elegante Doppeldecker mit seinen fantastischen Flugeigenschaften ergibt ein perfektes Kunstflugmodell. Das Modell ist in allen Fluglagen optimal und im Langsamflug so wie bei der Landung absolut harmlos einfach zu beherrschen. Technische Daten: Maßstab : ca. 1:6 RC-Anlage : 5-7 Servos Spannweite : ca. 1.380 mm Flächeninhalt : 63 qdm Profil : symmetrisch Länge : ca. 1.450 mm Motor : ab 10-20 ccm Gewicht : ab 3.900g Copyright (c) für Inhalte und Anzeigen RC-Tronics-Topp-Rippin 02/2005 , technische Änderungen vorbehalten ! topp rippin deutsche modelbau winkel/bouwer </td></tr></tbody></table>
Hallo, hij heeft er idd veel van mee maar is niet dezelde denk ik, de vleugelbevestiging ziet er anders uit. Maar afmetingen kloppen.
Vleugelbevestiging kan natuurlijk ook naar de bouwers eigen zin zijn veranderd. Denk wel dat 'm is want zoveel Ultimates van deze spanwijdte zijn er niet gemaakt met GFK romp.
Steviger ja ;-) Je kan met ze mailen en vrijwel zeker krijg je snel reaktie over waar het zwaartepunt etc. zou moeten komen te liggen. Voor elektra ombouw (zonde :-( ;-) ) moet je nog even verder vragen.
inderdaad zonde,ik heb een o.s.max. .120 4takt liggen maar weet bijna zeker dat ik niet aan het geluidsniveaus ga geraken van de club. Alvast bedankt voor alle info.
Ik weet niet wat jullie geluidsniveau moet zijn op de club. Maar met de juiste prop moet je toch wel op 80db uit kunnen komen.
we zitten nu aan 76db en het zal in de nabije toekomst zakken naar 74db. Dus benzinnemodellen zijn niet zo welkom meer. Zelf is het met electro speedmodelletjes ferm lastig eronder te blijven. Al heel wat gegoogelt en nog niks vergelijkbaars gevonden. De meeste fabrikanten hebben witte rompen maar die is in het blauw en licht doorzichtig en dit vind ik eigenaardig.
ik heb een zelfde kist gehad, met een os 120 supercharger erop. zet er maar een hatori reso pijp achter, apc 16X8 en hij is super still woups, ik lees net 76 db.....hij was erg stil. maar 76 weet ik niet....
ik heb een zelfde kist gehad, met een os 120 supercharger erop. zet er maar een hatori reso pijp achter, apc 16X8 en hij is super still ik denk niet dat je met electro veel stiller word, want de prop op zo.n kist maakt haast meer lawaai dan de motor...
een turnigy 60-65 sk 270kv erop met 8 cellen en een 16/8 tot 16/10 prop erop. met een houten xoar of menz-s maakt de prop niet teveel geluid. ook met electro kun je de rpm in de hand houden om geluid te beperken. kan de 4takt naar het museum..