heeft iemand hier toevallig een tekening van hij komt uit het bouwtekeningen boek van VTH en hij heet een tomboy
Er is een draad van op RC Groups. Hier staan ook tekeningen bij. in jpg en pdf bestand. Tomboy - RC Groups Groet Arthur.
Op Ebay zijn short kits te koop met tekening. Vintage Tomboy 36" Electric Flight Laser Cut Short Kit on eBay (end time 04-Sep-09 22:52:22 BST) Groet Arthur.
thanks wil hem bouwen met een typhoon micro 6/30 brushles en een tsunami 10amp regelaar als lekker licht klein vliegtuigje weet iemand een nederandse leverancier?
eigenlijk een vrije vlucht model,jammer dat die word omgebouwd tot RC.en geen electro .bedoeld voor een kleine diesel zoals een mills dc merlin of een MP-jet .
Helemaal mee eens. Zo'n ding hoort (onbestuurd) op een meter of 8 boven de heide zachtjes pruttelend cirkels van 100m diameter te draaien. Een kleine anderhalve minuut, dat is zat. En na de landing wandel je er rustig naar toe om hem weer op te halen... Dat een keer of 10 op een middag en je hebt er weer een mooie dag modelvliegen op zitten. Maar ja, alles moet RC en electro lijkt het wel. Ook leuk, dat wel, maar mensen hebben geen idee wat ze dan missen... :cry:
Hier kan je hem krijgen voor een kleine diesel: Vintage Tomboy 36" Aeroplane Laser Cut Short Kit on eBay (end time 23-Oct-09 20:27:11 BST) Groetjes ReneDL
tsja mischien mis ik wel iets maar ik vind het juist leuk om oude modellen nieuw leven in te blazen dat is toch ook wel wat vind ik
Je zou een keer met ons moeten vrije vluchten met een Tomboy,zelf vlieg ik ook met een Tomboy en een Poppet.met een licht dieseltje dat heerlijk zoemt. Niks op tegen dat je een oud model nieuw leven in blaast ,maar je zou het model moeten gebruiken zoals het ontworpen was .
RC Wat een onzin. In de tijd dat dit model is ontworpen bestond er nog helemaal geen RC. En dit is toch wel makkelijk op een veld van 50 bij 50 meter. Met vrije vlucht heb je veel ruimte nodig. En dat is schaars in ons kleine kikkerlandje. Moet je 7 sloten over om bij je modelletje te komen. Dit soort modellen zijn zo leuk omdat je er makkelijk RC in kunt bouwen. Met een dieseltje of electro maakt niet uit, het gaat om het model. Groet Arthur.
precies en hij gaat helemaal leuk worden hen een typhoon brushles en graupner mini servo oracover lite en een 1000 lipho inc met een lichte 2,4 ghz ontvanger moet dat toch wat worden lijkt me
Er is er maar een die hier onzin verkoopt, en dat ben jij. Toen dit model werd ontworpen bestond er allang RC apparatuur. Ontvanger met 1stuks XFG 1, relaisloos escapement en vliegen maar.... Er zal dus wel een heel goede reden zijn dat dit model voor VV is ontworpen.... Vergeleken met de kick van het echt vrij vliegen met zo'n kleine diesel voorop, is bestuurd electro vliegen zoooo saai. Dit soort modellen zijn juist zo leuk omdat je er nou eens geen RC in hoeft te bouwen.
Hallo Bruno, Toen dat kistje werd ontworpen (1950) was er inderdaad al wel RC maar die was zoooo groooot en zwaar en bovendien erg duur. Momenteel zijn we in de gelukkige omstandigheid dat heel kleine apparatuur te koop is zodat de uitstekende vliegeigenschappen geen geweld wordt aangedaan. Er is haast geen plaats meer in de buurt om VV te beoefenen, om maar niet te praten van de herrie. Hier moeten we zowat landen op een postzegel. En saai? Veel zwevers zijn omgebouwde VV zwevers, tenminste de mijne wel. Kan er toch wel van genieten als er zo'n kistje voorbij snort.. Groeten van R. JH
Jan Hein,wat voor herrie maakt een vrije vlucht dan?? deze dieseltjes maken minder herrie dan de meeste electro kisten. en daarbij anierop dat ik een bepaalde mening heb ,is dat dan gelijk onzin? de gene die hier onzin uitkraamt ben je mischien zelf.voor de rest moeten ze zelf weten wat ze er mee doen,ik vlieg het model zoals het bedoeld is,o ja en ik vlieg niet in 7 sloten tegelijk.
We gaan hier behoorlijk off topic..... in het tekeningen gedeelte Misschien is dat ook wel zo, maar bij ons op de club (V4) is het niet toegestaan om met verbrandingsmotoren te vliegen. Bovendien is het een klein veldje (voor VV althans) Groeten, JH
Mensen ...mensen laten we het aub mooi houden. Ik denk niet dat het de bedoeling is van het forum em elkaar de huid vol te schelden, wel om kennis en modellen uit te wisselen. Laat en respecteer ieders mening. En nu weer liefst ntopic: Groetjes ReneDL
Hij begon. De tekening is nog steeds te downloaden van RC Groups. Tomboy - RC Groups Heb zelf de hele zomer met een "Headwind B" gevlogen. Een soortgelijk model maar ontworpen voor RC. Bijna elke dag. Zelfs met iets hardere wind. Dat gaat je met een vv model niet lukken. Groet Arthur.
Zeker, het schiet mij alleen wel in het verkeerde keelgat als de suggestie, dat een VV model als VV model zou moeten worden gebruikt, wordt afgeserveerd als 'onzin'. Dan ken ik er ook nog wel een paar... Ik vlieg zelf trouwens ook RC (heeft Jan Hein zelf gezien ), niks mis mee, maar de suggestie 'dat dit soort modellen zo leuk zijn omdat je er RC kunt inbouwen' was voor mij net even over de rand... En dan probeer ik even het juiste perspectief terug te brengen in de discussie. Herbert gebruikt daartoe nog wat forsere middelen dan ik, maar zelfs daar kan ik begrip voor opbrengen. Een beetje stevige discussie moet kunnen, vind ik.
het gaat mij er niet om of het makenlijk of moeilijk is om te bouwen ben gewoon gek op de ''oldskool'' look en het is iets apparts ik wist niet eens dat het een vrije vlucht toestel was kortom als iemand hem gaarg ziet als vv en een ander weer als rc dat moet kunnen toch ieder zijn ding em ik vind het gewoon een leuk model en ik wil hem mooi rc vliegen (hou graag de touwtjes in handen)