Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. monoblock

    monoblock

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    245
    Locatie:
    At sea
    Hallo, Ik ben ook net met de hobby begonnen. Heb eerst leren vliegen met een coaxiale heli die ik in china heb gekocht (ik ben daar geregeld voor mijn werk) Heb daarna in hongkong de walkera UFLY besteld (FP heli) en naar mijn werk laten sturen dus de volgende keer kan ik daar een maandje mee oefenen. Heb er ook een simulatie zender bij, lijkt me geen overbodige luxe

    Verder heb ik de HK450 MT uitvoering besteld (2x voor spares). Heb de heli al zo'n beetje in elkaar gezet (het frame moet nog wel wat uit elkaar ivm montage van de servo's) verder kan ik niets doen dan afwachten voor mijn spulletjes er zijn, en lezen. Het volgende komt er op:

    Turnigy 2200mAh 3S 20C lipo
    Turnigy programming card
    Turnigy 40A ESC
    HXT900 voor de swashplate
    MKS DS480 voor de tail
    HK-6X zender (mode 2)
    Turnigy Piezo Head Lock & Standard Gyro
    en wat kleine dingen zoals pinion en stekkers ed.
    Ik hoop dat dit een goede keuze is.

    Het eerste probleempje dat ik tegen kwam is speling op de flybar. Als ik de flybar as beet pak dan kan ik hem axiaal wat heen en weer bewegen. Volgens mij komt dit omdat aan een kant, het lagertje te diep in de houder zit. Aan de andere kant zit hij wel gelijk met het eind. Zal ik er wat shims achter doen of wat zeggen de kenners? Ik neem aan dat je hier geen speling wil hebben, we praten over 1,5 mm
    Ook op mijn reserve HK450 zit deze speling.
     
  2. Gielmon

    Gielmon Guest

    Hallo Monoblock,

    ik heb ongeveer een zelfde configuratie besteld. Ik weet alleen nog niet zeker of ik alle stekkertjes voor alle aansluitingen er wel bij heb. Zou je kunnen zeggen welke stekkertjes jij er bij besteld hebt?

    Alvast bedankt,

    Gerwin
     
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Als je het eruit kan krijgen is dat zeker beter.
    In een rotorkop moet alles mooi soepel lopen, en alles vanuit de hoofdas gemeten perfect in balans zijn, ook wat gewicht betreft.
    Liefst zonder speling.
     
  4. monoblock

    monoblock

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    245
    Locatie:
    At sea
    XT60 connectors, male-female voor de accu's aan de ESC
    van de ESC naar de motor wat polymax 3.5 mm connectors
    een laadkabel met bananen stekkers voor de lader naar XT60 connector om de accu op te laden

    verder niet​
     
  5. monoblock

    monoblock

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    245
    Locatie:
    At sea
    Dan zal ik wel met een aantal shims in de weer moeten. Het lagertje ligt gewoon te diep. De shims komen dan achter het lagertje.
     
  6. Gielmon

    Gielmon Guest

    Oké, thanks, dan bestel ik die nog even bij.
     
  7. matthijs knippenbergh

    matthijs knippenbergh

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Venlo-Blerick
    Hallo Helimannen !!

    Nou ik heb dus ook maar een HK450 gekocht.
    Het viel me allemaal wel mee eigenlijk.
    Ik had een doos Chineese zooi verwacht maar het zag er allemaal redelijk uit.
    Maar dan...

    1 gat waar een servo in moet dat moest ik eerst groter vijlen.

    Alu centraalstuk mee besteld maarja, de dampers passen niet en het gat voor de hoofdas is te groot geboord.

    De alu swash slingerd ongeveer een mm.

    De rotorkop viel al uit elkaar toen ik hem vast pakte, maar goed da's alleen maar schroefwerk.

    ik heb er andere bladen bij gekregen dan op de foto bij hobbyking te zien was, echt van de slechtste kwalliteit en alles behalve stijf.

    Ik heb best wel wat heli-ervaring maar ik vraag me af hoe iemand dat ding in elkaar kan zetten/en afstellen aangezien er nog niet eens een gebruiksaanwijzing bij zit

    Toen het invliegen, dat het verstandig is om een brandblusser bij je te hebben als je met turbines vliegt, dat wist ik maar dat je die ook nodig hebt bij een HK ....alleen wat gehoverd.... 12 sec dan :D
    En roken dat ding en daarna ook nog branden haha
    met de heli is niets aan de hand behalve dat ie stinkt
    Maar mischien doe ik wel iets fout of zo???
    Ik heb gewoon gekocht wat ze daar bij hobbyking voorschrijven.
    Deze regeling (R.I.P. haha) HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 25-30A ESC $8.45
    Met deze motor HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor $17.55
    En deze accu HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $10.99
    Ik ben nou eenmaal niet van de electro maar van de brandstofheli's maar ik zou toch zeggen dat je er niks fout aan kunt doen aangezien er ook weer geen gebruiksaanwijzing bij de regelaar zat en je dan dus niets kunt programmeren.

    Maar goed, je kan nou eenmaal niet voor een 1 euro op de eerste rang zitten en dat wist ik ook wel...;)

    Gr Matthijs
     
  8. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Ik denk dat je wat meer info moet geven voordat we je verder kunnen helpen. Zette je hem gelijk in idle up? Met welk tandwiel? Loopt alles wel soepel?

    Over dat alu centraalstuk. Ik gok dat je een V2 hebt, dat betekend dat er een 4mm feathering shaft in moet...

    Je zou gewoon wat meer rechearch moeten doen. FF googelen op hobbyking SS series manual en je zal zien dat ze wel degelijk te programmeren zijn...
     
  9. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    ja, electro vliegen kan ook een grote uitdaging zijn, en als je heli's van 500+ gewend ben kun je vewachten dat een 50 euro heli heel wat anders is....
    Er zijn verschillende bouw beschrijvingen en bouw ervaringen op het www te vinden van de hk450..
    idd de gebruikte materialen zijn iedere keer anders en je moet altijd je eigen kwaliteit controlle uitvoeren bij de opbouw...

    Deze heli is zeker niet als beginner op te bouwen, als je niet heeeeeeeel goed eerst de research doet...
    In mijn eigen bouw beschijving 1,5 jaar geleden noemde ik al dat je voor 35 dollar een leuk bak met onderdelen krijgt maar dat het samen bouwen tot een werkende heli toch van je eigen kunnen en ervaring afhangt....

    Toch verwacht is dat ook jij deze 100 euro Heli leuk gaat vinden.
    Al is het alleen maar dat je hem rustig rond kunt laten raggen omdat hij zo
    goedkoop was...
    Een hele erge crash is max 100 euro...
    En daar blijf je van lachen....

    Benno
     
  10. monoblock

    monoblock

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    245
    Locatie:
    At sea
    Heb inmiddels een M2 ringetje achter het lager gedaan waar de flybar as door heen loopt. Hield nog iets speling over (te weinig voor nog een ringetje) Heb de beide messing inserts iets dieper getikt totdat de speling weg was.
    Was vandaag even bij de lokale heli boer en die adviseerde om het asje waar het tandwiel op zit voor de snaar aandrijving te vervangen voor een orgineel trex exemplaar. Ook het asje in de staart met het plastic tandwiel. Deze HK tandwieltjes zouden over de as gaan draaien bij een tik met de staart rotor op de grond. Is dat bij de V2 nog steeds het geval? Heb hier al wel iets over gelezen bij de oudere versies. Heb de asjes maar vervangen op aanraden van de heli dealer. De tandwieltjes van de HK versie zaten nog best vast (heb het even getest tijdens de demontage)
     
  11. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Mijn ervaring bij de Trex 450's is dat het inderdaad dol gaat draaien bij het minste en geringste. Dit is dus een goedkope veiligheid.
     
  12. monoblock

    monoblock

    Lid geworden:
    10 apr 2008
    Berichten:
    245
    Locatie:
    At sea
    Je zegt dat ze bij de (echte) trex ook dol draaien bij het minste geringste? Ik neem aan dat je bedoelt dat het een goed zaak is om er orgineel spul in te zetten?
     
  13. matthijs knippenbergh

    matthijs knippenbergh

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Venlo-Blerick
    Hallo,

    Ok, dus die regeling is dus toch te programmeren??
    Kan het zijn dat de regeling daarom is doorgefikt?
    Ik heb hem nog niet eens in de idle-up gezet en 12 sec gehovert met een toerental van niks en de originele pinion die bij de heli hoort.
    +-12 graden pith en op het moment dat het mis ging had ik ongeveer 4 graden pith.
    O wijze helimannen, is het dan toch mijn eigen schuld dat ie stuk is?
    En ik heb een v2 centraalstuk? zou kunnen.
    Maar waarom staat het centraalstuk v2 dan bij de v1 heli ?
    Teminste ik neem aan dat ik dan de v1 heb gekocht.

    Wat raden julie aan ? nog een keer proberen met een zelfde regeling of toch maar een scorpion regelaar met motor kopen?
    wel een duur setje voor zo'n goedkope-prul-heli eigenlijk :D

    Gr Matthijs
     
  14. matthijs knippenbergh

    matthijs knippenbergh

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Venlo-Blerick
    ok ik zie het al, even gegoogled...dus wel te programmeren.
    maar is ie daarom afgebrand ?
    of heb ik toevallig net die ene slechte want ik lees alleen maar positive reacties bij hobbyking, of ze hebben het zelf getypt hehheh

    Gr Matthijs
     
  15. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Laag toerental? Een regelaar word een stuk efficienter bij een gascurve vanaf 85%. Dat helpt heel erg.

    Wat wil je investeren? Je kan natuurlijk een regelaar meenemen naar je volgende 450 (Minititan toch?). Ik zou voor een Jazz 40 LV gaan.
     
  16. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik was tot een paar weken geleden een leek mbt alles wat in de lucht kon qua RC. Als je een beetje logisch inzicht heb kan het eigenlijk niet missen waar wat moet. De beschrijving van de Trex450 eigenlijk niet gebruikt.

    Tuurlijk je moet wat research doen, maar dat vind ik eigenlijk logisch. Het draait hard rond en het moet wel veilig zijn voor zowel jezelf als je medemens die vrolijk staat te kijken. Als je voor de afstelling de Helifreaks (Bob's 101) video's gebruikt, is het eigenlijk kakken zonder douwen. Net als ik zou ik hem wel door een wat ervarener persoon met heli's na laten kijken om ff de puntjes op de i te zetten. Maar aangezien dat Matthijs tussen de regels al aangaf ervaring te hebben met nitro's zou dit geen probleem moeten zijn.
     
  17. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Zoals ik schreef,

    Niet te bouwen als je geen research had gedaan.. (jij dus wel)
    niet vliegend te krijgen als je geen ervaring hebt (jij hebt dus er een ervaren oog naar laten kijken...)

    De vliegend te krijgen afhangte van eigen kunnen.. (jij zult dus best wel technisch kunnen hebben)

    Blijf bij mijn opmerking.
    Niet te bouwen en vliegend te krijgen door een beginner...
    Maar verder een leuke heli voor heel weinig geld.

    Benno
     
  18. matthijs knippenbergh

    matthijs knippenbergh

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Venlo-Blerick
    Ja Plantjes, je hebt gelijk

    Ik krijg dat ding heus wel goed vliegend, alleen met dat elektrospul heb ik geen/weinig ervaring, da's mijn afdeling niet.
    is er al iemand hier op ons geliefde forum die me kan zeggen of ik soms die regeling door mijn eigen schuld heb laten afbranden of dat ik gewoon pech had???
    Hij is wel te bouwen voor een logisch denkende beginner maar het afstellen bijft een probleem.

    Wat die regelaar betreft ik moest toch nog wat bestellen (300 meter elastiek voor mijn pulsejet heheh) dus de regelaar is ook mee besteld, we zullen wel zien.
     
  19. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik denk dat het met de regelaar deels pech is, en deels verkeerd afgesteld. Welke heb je nu besteld?
     
  20. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik had bij mijn laatste inbouw een byzonder probleem dat de stekkers van de motor niet goed geisoleerd waren en daardoor sluiting maakten via het frame...

    Dus de je moet echt goed kijken wat er kapot is en hoe de zaak verbrand is.
    Bij Esky en Walkera heb ik al uitgebrande ESC's gezien waar de soldering in de fabriek niet zo goed was en daar door de luchtspleet tussen de contacten te klein werd.

    Hellaas is de stabiliteit van de bouwsels in de goedkope branch niet zo best..
    Daarom moet je voor duurkoop gaan of zelf controleren bij goedkoop...

    Benno
     

Deel Deze Pagina