MT2 valt uit tijdens rijden

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Technojunk, 7 feb 2010.

  1. Technojunk

    Technojunk Guest

    Hoi,

    Mijn MT2 valt uit, liever gezegt hakkelt uit.
    Ik heb echt geen flauw idee waar aan dit ligt, ik heb wel een filmpje toegevoegd.

    Het klinkt haast of er iets met de benzine toevoer is, maar dan zal toch helemaal niet moeten starten?

    ACYCIug_tkQ[/media] - HPI MT2 fall down

    Bedankt alvast!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Nou volgensmij komt er geen rook uit je uitlaat, of ligt het aan mij?
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    hoeveel tankjes heeft de auto gereden en hoe staan je naalden afgesteld?

    idd zoals Lochii al zegt.. waarschijnlijk wil je zo hard mogelijk rijden met die MT2 en heb je de motor veeeels te krap afgesteld staan..
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  4. Technojunk

    Technojunk Guest

    Lochii:
    Zal hem eens rijker zetten.

    Caretaker:
    Tankje of 10, 15?
    Zal eens een foto van mn naalden staan.
     
  5. Technojunk

    Technojunk Guest

    Hierbij even een foto van mn naalden:
    [​IMG]


    Helaas heeft mn camera niet op de naalden scherp gesteld, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

    als ik de naald terug naar standaard zet (tot de nok) loopt tie echt beroerd.
    dus haast niet willen pakken, slecht lopen enz.

    Nu rijd ie heel zacht, na 2 min. gaat het wel aardig.
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    hoeveel slagen moet je je highspeed uitdraaien om hem flush te zetten?

    of beter gezegd, hoeveel slagen uitgedraaid vanuit helemaal dicht?
     
  7. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Je moet je spullen echt beter onderhouden :p
    Al die rotzooi om de luchttoevoer kan op den duur ook gevolgen hebben
     
  8. Technojunk

    Technojunk Guest

  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    7 slagen om hem flush te zetten.. ok en hoever had jij hem open staan?? lijkt er idd erg op dat je hem gewoon veel te arm had staan..
     
  10. Technojunk

    Technojunk Guest

    Ik had hem geloof ik 6, of 5 staan. (vanuit niks dus)
    Ik zal hem eens flush zetten, kijken wat ie doet.
     
  11. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ik denk dat de LSN (luchtsproeier) een groot deel van je probleem is.

    p.s. aan die foto hebben we niet zo veel, je laat alleen de stationairschroef zien ;) De schroeven aan weerszijden van de motor hebben we het over, de HSN en LSN (brandstof sproeier en luchtsproeier)
    De HSN is degene die je links onderin al ziet. Alleen kunnen we de stand niet zien.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Klinkt als een zwaar lucht of brandstof tekort.
    Is de slang tussen uitlaat en tank aanwezig?
    Is het luchtfilter schoon?
    Indien zo, zit er te veel olie in? (dan laat die ook geen lucht door)
    Hoe is de temperatuur van de motor?
    Welke gloeiplug en brandstof gebruik je?
     
  13. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Ik ben er bijna zeker van dat nhij gewoon te arm staad en de motor is daar aan gewnd dus moet je het langzaam opbouwen en hem steeds rijker zetten.PS. welke motor heb je er op zitten?:D
     
  14. sandermt2

    sandermt2 Guest

    De motor is eraan gewend geraakt? :lol: Dat lijkt me wel erg sterk.
    Het is wellicht inderdaad een kwestie van een te arm afgestelde motor, maar dat hoeft niet direct aan de afstelling van de naalden te liggen. Er kan ook ergens een lekje in de motor zitten waardoor hij extra lucht aanzuigt.
     
  15. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Aan gewend geraakt(dus versleten pakkingen gaar)sorry beetje vaag(jonco):D
     
  16. Technojunk

    Technojunk Guest

    Heb hem nu een stuk rijker staan, en ben van dit probleem af.
    Wat ik nu wel heb is dat hij heel moeilijk start, er lijkt haast geen compressie te zijn.
    ook als ik hem eenmaal aan heb, valt ie soms uit.

    Ik rij nu met 16% nitro.
    er zit de normale 2,5cc MT2 motor op.
    Luchtfilter is schoon, en natuurlijk is de slang aanwezig.
     
  17. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Op een Hpi Nitrostar FE zit GEEN luchtsproeier alleen een brandstof sproeier en een stationairschroef:
    [​IMG] HPI .15 2,5 cc motor pullstart 49 euro!
    bij fmpracing:D Of gooi er gewoon 25% in omdat hij toch al bijna geen compecie meer heeft;)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Door lang doorgereden te hebben op een te arme afstelling kan de motor versleten zijn. Misschien heb je geluk en is alleen de gloeiplug aangetast, probeer een nieuwe.
     

Deel Deze Pagina