Hoi, Mijn MT2 valt uit, liever gezegt hakkelt uit. Ik heb echt geen flauw idee waar aan dit ligt, ik heb wel een filmpje toegevoegd. Het klinkt haast of er iets met de benzine toevoer is, maar dan zal toch helemaal niet moeten starten? ACYCIug_tkQ[/media] - HPI MT2 fall down Bedankt alvast!
hoeveel tankjes heeft de auto gereden en hoe staan je naalden afgesteld? idd zoals Lochii al zegt.. waarschijnlijk wil je zo hard mogelijk rijden met die MT2 en heb je de motor veeeels te krap afgesteld staan..
Lochii: Zal hem eens rijker zetten. Caretaker: Tankje of 10, 15? Zal eens een foto van mn naalden staan.
Hierbij even een foto van mn naalden: Helaas heeft mn camera niet op de naalden scherp gesteld, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. als ik de naald terug naar standaard zet (tot de nok) loopt tie echt beroerd. dus haast niet willen pakken, slecht lopen enz. Nu rijd ie heel zacht, na 2 min. gaat het wel aardig.
hoeveel slagen moet je je highspeed uitdraaien om hem flush te zetten? of beter gezegd, hoeveel slagen uitgedraaid vanuit helemaal dicht?
Je moet je spullen echt beter onderhouden Al die rotzooi om de luchttoevoer kan op den duur ook gevolgen hebben
7 slagen om hem flush te zetten.. ok en hoever had jij hem open staan?? lijkt er idd erg op dat je hem gewoon veel te arm had staan..
Ik had hem geloof ik 6, of 5 staan. (vanuit niks dus) Ik zal hem eens flush zetten, kijken wat ie doet.
Ik denk dat de LSN (luchtsproeier) een groot deel van je probleem is. p.s. aan die foto hebben we niet zo veel, je laat alleen de stationairschroef zien De schroeven aan weerszijden van de motor hebben we het over, de HSN en LSN (brandstof sproeier en luchtsproeier) De HSN is degene die je links onderin al ziet. Alleen kunnen we de stand niet zien.
Klinkt als een zwaar lucht of brandstof tekort. Is de slang tussen uitlaat en tank aanwezig? Is het luchtfilter schoon? Indien zo, zit er te veel olie in? (dan laat die ook geen lucht door) Hoe is de temperatuur van de motor? Welke gloeiplug en brandstof gebruik je?
Ik ben er bijna zeker van dat nhij gewoon te arm staad en de motor is daar aan gewnd dus moet je het langzaam opbouwen en hem steeds rijker zetten.PS. welke motor heb je er op zitten?
De motor is eraan gewend geraakt? :lol: Dat lijkt me wel erg sterk. Het is wellicht inderdaad een kwestie van een te arm afgestelde motor, maar dat hoeft niet direct aan de afstelling van de naalden te liggen. Er kan ook ergens een lekje in de motor zitten waardoor hij extra lucht aanzuigt.
Heb hem nu een stuk rijker staan, en ben van dit probleem af. Wat ik nu wel heb is dat hij heel moeilijk start, er lijkt haast geen compressie te zijn. ook als ik hem eenmaal aan heb, valt ie soms uit. Ik rij nu met 16% nitro. er zit de normale 2,5cc MT2 motor op. Luchtfilter is schoon, en natuurlijk is de slang aanwezig.
Op een Hpi Nitrostar FE zit GEEN luchtsproeier alleen een brandstof sproeier en een stationairschroef: HPI .15 2,5 cc motor pullstart 49 euro! bij fmpracing Of gooi er gewoon 25% in omdat hij toch al bijna geen compecie meer heeft
Door lang doorgereden te hebben op een te arme afstelling kan de motor versleten zijn. Misschien heb je geluk en is alleen de gloeiplug aangetast, probeer een nieuwe.