Twin Jet multiplex

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Attila, 5 mei 2003.

  1. Attila

    Attila Guest

    Hey iedereen,
    Men twinjet is een slome mus, eerder twinbus :oops:

    Ik zou een straffere combinatie willen insteken tegen een betaalbaalbare prijs. :twisted:
    Enige suggesties iemand?
    Speed 480 BB race iets waard?
    Of toch maar borstelloos?
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Op hoeveel cellen stook je?

    Harold zal hier wel op inhaken, die heeft een paar goede en goedkope jamara 480 HS motoren gebruikt.

    Of je wilt per se veel geld kwijt zijn aan motoren waar ze expres onderdelen hebben weggelaten...
     
  3. Attila

    Attila Guest

    8 cellen 2400 Sanyo RC
    Voorlopig steken er 2 Speed 480 motoren in met Gunter propjes...
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ga maar naar 10 cellen toe en de prestatie zal mee dan goed zijn met de 480's
     
  5. jindra

    jindra

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Eibergen
    Van 2,5 jaar vliegen met TJ kan ik je zeggen dat vliegtuig met 2cm dik vleugel zal nooit als een raket vliegen. Standard combo zijn lange speed 400 (permax480/jamara480) 5,5x4,3 CAM prop 8 x 2400 of 10x2400, latere met nodige gas regeling. Speed 480L (links getimed) kan ook met 8-10cellen en zelfde prop. Echte die-hards hebben FUN400/23 met boven genoemde props en 10cellen 2400. Deze combo kost je echter 3x zo veel als het model zelf, moet je zelf weten. Mijn personelijke menig is dat je toch een andere model moet open als je heeeeeeeel hard wil gaan........
     
  6. FredF

    FredF Guest

    Hallo Attila,

    Het probleem wat jij noemt (snelheid ietwat teleurstellend :( ) ken ik van mijn Robbe Hunter 400, eveneens een piepschuim fun jet look-alike model. Dit model wordt geleverd met een speed 400 en een APC 5.5 x 4.5 en met 8 cellen (KR600) gevlogen. De Speed 400 is al snel vervangen door een Speed 480 en deze op zijn beurt weer door een Mega brushless.

    Daar de aandrijving vergelijkbaar is met een (halve) Twinjet wat referentie gegevens:

    Speed480 (standaard) met APC 5.5 x 4.5 c.a.12000 rpm op de grond
    16/15/4 Mega (brushless) met 5.5 x 4.3 cam-speed prop c.a. 16000 rpm op de grond
    16/15/4 Mega (brushless) met 5.5 x 4.3 cam-speed met 10 cellen 19000 rpm en 550 gram duwkracht bij c.a. 15 amp


    Echter:
    Ik ben het met Jindra eens dat dit soort piepschuim “fun”modellen niet gauw een wereld snelheidsrecord zullen neerzetten. Echter de combinatie van een snerpend geluid (duwprop) met een snel uiterlijk geeft een leuk vliegbeeld, maar ga niet samen met Speed-400 pylon kistjes vliegen :wink: .


    Mvgr Fred
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hey jindra, het viel mij anders toch heel erg mee hoor dat mijn groene horten met 5 a 6 cm dik profiel
    nog goed tegen de straffe wind in kwam afgelopen zondag....
     
  8. jindra

    jindra

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Eibergen
    Ja Niek vond je jouw Horten snel :twisted: ? Geen flamewar hier over oke? Dikte van je profiel is .....? Moet je ook kijken wat een koord heeft je Horten....
     
  9. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Hey Jindra,

    Je hebt Hans v. Dam zijn Laser Arrow met Dogfighter aandrijving toch wel eens voorbij zien flitsen, nou als die geen dikke koorde heeft dan weet ik het niet meer. :lol:

    Misschien speelt massa ook wel een rol ... :roll:

    Grtz,
    Emile 8O
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Een afschuwelijk geluid.

    @Emile
    Hans en Walter vlogen zowat de vullingen uit hun kiezen.
     
  11. jindra

    jindra

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Eibergen
    Heren ff terug naar originele wraag,
    TWINJET bekijk maar van dicht bij die mooie dikke dubbel-delta vleugel met een potente zwaar uitgevoerde romp beeindigd met een hippe moderne vlak 5x5cm. Uiteraard zorgen twee lange dikke finen in een mooi oogende pijl form voor voldoende richtingstabiliteit. Heel origineel 35% 8O profilel met een zwaare S-slag zorgt dan voor extra lengte stabiliteit tijdens alle fasen van de vlucht (mits je dus niet anders dan normaal vliegt ) Sorry voor een teatraal beschrijving met tikkie ironie maar zo is het :wink:

    Conclusie, wij hebben te makem met een "draggy airframe" die veel vermogen vraagt foor beetje extra snelheid. Verder vliegt prima voor een trainer.


    Groetjes

    Jindra

    Motto: Ook Fokker DR1 kan 400 vliegen met een straalmotor......

    Uf lange posting, ik hoop dat er niet al te veel fouten in zitten :?
     
  12. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Hmm...

    Our planes should be loud, not fast.................Fly twin-Jet?
     
  13. Attila

    Attila Guest

    Ik vrees dat ik jullie gelijk ga moeten geven.
    Dat ding is gewoon traag...

    Kan er altijd men Ultra 900-4 ophangen en het uiteen zien spatten.. :lol:
     
  14. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Zet dat dan wel even op video! ;)

    Als je sneller wilt gaan zou ik gewoon een speed 400 racer nemen. Met de juiste motorisering kan je na een gewenningsperiode bij 130 Km/u(speed 400) ook wel de 200 halen. ;)
    Als het een twin moet zijn denk ik aan de Sport twin van Mark Rittinger. (zie Ezonemag discussieforum)

    Groeten,

    Paul
     
  15. Attila

    Attila Guest

    :lol: Paul,

    Ja ben nog maar 2 maanden opnieuw begonnen en ben al tegen honderden problemen opgelopen.
    Is dat te doen 10 celletjes 2400mAh zo aan 2 speed 480 7.2 hangen?
    En heeft er iemand een idee hoeveel amps dat ding bij 8 cellen ongeveer trekt?
    2 Gunter props, 8 cellen Sanyo 2400 en twee permax 480 'tjes

    en hoeveel amps bij 10 cellen?
    Maar dan zal ik er best Cam props ophangen zeker?
     
  16. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Graupner speed 480 heeft niet mijn voorkeur.

    Met permax480 of jamara 480 pro met gunters heb je met 10 cellen >15A per motor. met 8 cellen iets van 12A.

    Met jamara 480 pro HS kom je met 8 cellen al boven 15A per motor.
    Leukse motor voor 8 cellen zou ik zeggen.

    Een twinjet is trouwens meer spectakel (delta, laag, propgeluid...) dan echte snelheid.
     
  17. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    :D zei iemand een hunter niet snel ,
    nu met een 16 15 03 op 8 of 10 cellen cp 1600
    heb ik het zweet nog onder de armen van de vorige vlucht
    vlieg hem nog maar met 8 later wel een keer met 10 cellen
    groeten wiebe
     
  18. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Ja, OK zo kan ik het ook :lol:

    3 of 4 keer het normale vermogen mag iets uitmaken.
     
  19. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Wij zagen, voor onze neus, afgelopen zondag een spectaculaire (edoch makkelijk te voorkomen) mid-air van een twinjet (met een zever). De twinjet (met 2 EDF's) werd gereduceerd tot bouwdoosformaat.
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hmm was dat die twinjet die nu in die draad in het foto album nog heel is met die 2 zwarte edf's erop ?

    zonde
     

Deel Deze Pagina