vreemd probleem

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Oversized_RC, 13 mrt 2010.

  1. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Hallo,
    Donderdag heb ik even gereden met mijn Cobra 2.
    Ik heb er een rotostart op gebouwd.
    Toen heb ik hem gestart en hij liep heel erg mooi en goed.
    Ik ben gaan rijden en toen vloog mijn luchtfilter eraf, dus toen ben ik direct gestopt. In de garage heb ik de luchtfilter goed vast gezet met een tie-rip en heb ik hem weer gestart en weer liep hij goed.Eenmaal voor het huis gaat hij er ineens vandoor. Ik heb toen de motor uitgezet d.m.v. finger op de caburateur, dus de filter moest er weer af.Even gekeken wat het probleem was en er zat iets los, dus dat heb ik toen even goed vast gezet, net als de luchtfilter voor de tweede keer. Eindelijk ging alles goed en de motor vertoonde geen kuren, maar na ongeveer 10 minuten ging hij vreemd optrekken, hij kreeg zo te horen te weinig. Maar voor die 10 minuten was er niets aan de hand, er kwam een beste pluim blauwe rook uit de uitlaat en hij was lekker vel met optrekken.
    Hoe kan het dat hij opeens heel anders gaat lopen?

    Alvast bedankt,
     
  2. Misschien dat er ergens toch nog iets niet goed vast zit en dat hij valse lucht krijgt? dat had ik ook en daardoor verlies je al je vermogen.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Koppeling misschien? Als een veertje is gebroken of een schoentje gammel is gaat die heel vroeg aangrijpen en dan doet die ook moeilijk optrekken.
     
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik denk dat het komt doordat de moter warmer wordt en dan een iets andere afstelling nodig heeft.
     
  5. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ok, ik ga de koppeling even nakijken en dan probeer ik een andere afstelling
    Bedankt!
     
  6. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Nee hij zegt net dat er een beste pluim uit de uitlaat komt..
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Een beste pluim, kan te veel zijn...
    Das nadeel dat je het niet kan zien vanaf hier... (of horen)
     
  8. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    en wie zegt dat een andere afstelling betekent dat de hoeveelheid nitro die de moter krijgt niet goed zou zijn ?

    je hebt ook nog andere sproeiers namelijk !!!!!!!
     
  9. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Mmh, ik hoor het toch duidelijk heur..

    Zou ook nog een lek afsluitrubbertje in de tankdop kunnen zijn, of een lekke slang ergens..
     
  10. barrynoname

    barrynoname

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    94
    Locatie:
    nederland
    misschien zit de lucht filte voor de verandering nu wel goed afgesloten waardoor je een beter vacuum krijgt in de carberateur en nu meer nitro trekt even wat armer zetten en proberen te rijden.
     
  11. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Ben je er wel heel erg zeker van dat er tijdens het (weliswaar korte) rijden zonder luchtfilter en het stoppen van de motor door het luchtfilter eraf te halen echt geen vuil in de motor is gekomen? Want als dat wel is gebeurd is het misschien einde oefening.
     
  12. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    "quixotic, dat kan ik helaas niet zien gebeuren van een afstandje, maar er zat niets aan de randen van de luchtinlaat.

    Deze auto rookt van zichzelf nogal, dat is eigenlijk al sinds ik hem heb. Ik heb hem ooit geprobeert armer te zetten, maar dan merkte je dat direct wel. Naar mijn gevoel is het iets met valse lucht, ik heb nl. de koppeling gecontroleert en dat zag er nog netjes uit. Ooit is de brandstofslang tegen het vliegwiel aan gekomen, maar hij lekt niet. Niet dat het zo is dat er dan geen lucht bij kan, maar dan heb je toch direct dat hij ´armer´gaat lopen?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Yep, als de temperatuur helemaal is doorgezet in de motor en carburateur zal de afstelling tov. een koude start verlopen zijn. De redenen:

    - Uitzetting zuiger/cilinder. De zuiger komt wat losser en zal iets meer lek gaan vertonen.
    - Uitzetting motorbehuizing. de verbrandingskamer kan een fractie groter worden.
    - Uitzetting carburateur. De naalden gaan dan een iets andere positie innemen als ook de stalen naald tov. de messing sproeier in de breedte een andere uitzetting kent
    - Voorverwarming brandstof, niet alleen omdat de carb al warmer geworden is maar ook omdat de uitlaatgassen die weer druk op de tank zetten de brandstof opwarmt.
    - Uitzetting uitlaat. De lengte van de uitlaat heeft invloed op de prestaties van de motor.
     
  14. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    OK, dus ik moet hem opnieuw afstellen als hij warm is? Heeft die brandstofslang er niets mee te maken?
     
  15. NitroLars

    NitroLars

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Je kan in ieder geval bij pk racing voor 2.50 70 cm slang kopen
    Ga naar alle producten -> tuning -> gekleurde delen, en daar bijna onderaan de pagina ;)
     
  16. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Als je het niet kunt zien is het verstandiger om te stoppen en het te controleren. Hopelijk heb je geluk. Eigenlijk moet je sowieso altijd zorgen dat je luchtfilter er niet zomaar af kan, zoals je nu met de tie-rap hebt gedaan.

    En inderdaad, je kunt de motor pas afstellen als hij warm is. Het is verstandig op een enigszins rijke afstelling warm te rijden en dan stapje voor stapje naar de ideale afstelling te gaan. Eigenlijk doe je dat iedere keer als je gaat rijden.
     

Deel Deze Pagina