Hallo, Donderdag heb ik even gereden met mijn Cobra 2. Ik heb er een rotostart op gebouwd. Toen heb ik hem gestart en hij liep heel erg mooi en goed. Ik ben gaan rijden en toen vloog mijn luchtfilter eraf, dus toen ben ik direct gestopt. In de garage heb ik de luchtfilter goed vast gezet met een tie-rip en heb ik hem weer gestart en weer liep hij goed.Eenmaal voor het huis gaat hij er ineens vandoor. Ik heb toen de motor uitgezet d.m.v. finger op de caburateur, dus de filter moest er weer af.Even gekeken wat het probleem was en er zat iets los, dus dat heb ik toen even goed vast gezet, net als de luchtfilter voor de tweede keer. Eindelijk ging alles goed en de motor vertoonde geen kuren, maar na ongeveer 10 minuten ging hij vreemd optrekken, hij kreeg zo te horen te weinig. Maar voor die 10 minuten was er niets aan de hand, er kwam een beste pluim blauwe rook uit de uitlaat en hij was lekker vel met optrekken. Hoe kan het dat hij opeens heel anders gaat lopen? Alvast bedankt,
Misschien dat er ergens toch nog iets niet goed vast zit en dat hij valse lucht krijgt? dat had ik ook en daardoor verlies je al je vermogen.
Koppeling misschien? Als een veertje is gebroken of een schoentje gammel is gaat die heel vroeg aangrijpen en dan doet die ook moeilijk optrekken.
en wie zegt dat een andere afstelling betekent dat de hoeveelheid nitro die de moter krijgt niet goed zou zijn ? je hebt ook nog andere sproeiers namelijk !!!!!!!
Mmh, ik hoor het toch duidelijk heur.. Zou ook nog een lek afsluitrubbertje in de tankdop kunnen zijn, of een lekke slang ergens..
misschien zit de lucht filte voor de verandering nu wel goed afgesloten waardoor je een beter vacuum krijgt in de carberateur en nu meer nitro trekt even wat armer zetten en proberen te rijden.
Ben je er wel heel erg zeker van dat er tijdens het (weliswaar korte) rijden zonder luchtfilter en het stoppen van de motor door het luchtfilter eraf te halen echt geen vuil in de motor is gekomen? Want als dat wel is gebeurd is het misschien einde oefening.
"quixotic, dat kan ik helaas niet zien gebeuren van een afstandje, maar er zat niets aan de randen van de luchtinlaat. Deze auto rookt van zichzelf nogal, dat is eigenlijk al sinds ik hem heb. Ik heb hem ooit geprobeert armer te zetten, maar dan merkte je dat direct wel. Naar mijn gevoel is het iets met valse lucht, ik heb nl. de koppeling gecontroleert en dat zag er nog netjes uit. Ooit is de brandstofslang tegen het vliegwiel aan gekomen, maar hij lekt niet. Niet dat het zo is dat er dan geen lucht bij kan, maar dan heb je toch direct dat hij ´armer´gaat lopen?
Yep, als de temperatuur helemaal is doorgezet in de motor en carburateur zal de afstelling tov. een koude start verlopen zijn. De redenen: - Uitzetting zuiger/cilinder. De zuiger komt wat losser en zal iets meer lek gaan vertonen. - Uitzetting motorbehuizing. de verbrandingskamer kan een fractie groter worden. - Uitzetting carburateur. De naalden gaan dan een iets andere positie innemen als ook de stalen naald tov. de messing sproeier in de breedte een andere uitzetting kent - Voorverwarming brandstof, niet alleen omdat de carb al warmer geworden is maar ook omdat de uitlaatgassen die weer druk op de tank zetten de brandstof opwarmt. - Uitzetting uitlaat. De lengte van de uitlaat heeft invloed op de prestaties van de motor.
OK, dus ik moet hem opnieuw afstellen als hij warm is? Heeft die brandstofslang er niets mee te maken?
Je kan in ieder geval bij pk racing voor 2.50 70 cm slang kopen Ga naar alle producten -> tuning -> gekleurde delen, en daar bijna onderaan de pagina
Als je het niet kunt zien is het verstandiger om te stoppen en het te controleren. Hopelijk heb je geluk. Eigenlijk moet je sowieso altijd zorgen dat je luchtfilter er niet zomaar af kan, zoals je nu met de tie-rap hebt gedaan. En inderdaad, je kunt de motor pas afstellen als hij warm is. Het is verstandig op een enigszins rijke afstelling warm te rijden en dan stapje voor stapje naar de ideale afstelling te gaan. Eigenlijk doe je dat iedere keer als je gaat rijden.