uitlaat verlengen met 30 cm transparant slang savage

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door barrynoname, 16 mrt 2010.

  1. barrynoname

    barrynoname

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    94
    Locatie:
    nederland
    Beste leden,
    Op mijn savage zit de uitlaat aan de zijkant.
    Na het rijden zit de auto helemaal onder de vetigheid.
    Nu heb ik de uitlaat verlengt met een stuk stansparante slang van ongeveer 30 cm.
    De slang gaat onderlangs de auto en stopt bij de achterbumper net als een echte auto.
    De gewone uitlaat is een ribbon pipe en maakt echt een herrie.
    Dus met de slang ben ik daar ook vanaf.
    De slang past precies op het tuutje van de ribbon pipe.
    Heeft dit gevolgens voor de prestaties
     
  2. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    dit heeft zeker gevolgen voor de prestaties. Je verandert nu zomaar iets aan de het stuk van de pijp voor de conus. 2-takt uitlaatjes worden gemaakt volgens (als het goed is) zeer ingewikkelde berekeningen. Zonder enige kennis van deze berekeningen kun je niet zomaar je pijp gaan veranderen. Wat exact het effect is van hetgeen wat je hebt gedaan weet ik niet, maar anders moet je eens op zoek gaan naar het boek van Graham Bell (geloof ik)
     
  3. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Maar als je zegmaar dat slangetje aansluit op de stinger zegmaar, dan verander je toch in principe niets? En dus zou je dat kunnen doen (dat doet hij toch) of zie ik dat fout?
     
  4. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    als dat zo is heb ik het verhaal verkeerd begrepen. Als hij de uitgang van de pijp heeft verlegd naar de achterkant van zijn auto is er niks aan het handje.
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Jawel, je krijgt enorm veel tegendruk, je zal dat moeten gaan compenseren door de naald in te gaan draaien(is ook meer druk op je tank) gevolg, motor loopt te heet..
     
  6. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb de oplossing daarvoor

    brushless maken...:)

    mvg Hans
     
  7. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    zet maar even een foto dan weten we wat je precies bedoelt
     
  8. barrynoname

    barrynoname

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    94
    Locatie:
    nederland
    Vanaf de motor heb ik een uitlaatbocht, aan de uitlaatbocht zit een ribbon pipe
    Ik heb dus een normale uitlaat.
    Aan het einde van de ribbon pipe zit een tuutje naar beneden zoals alle uitlaten.
    Aan deze tuut zit het slangetje en die loopt anderlangs naar de achterbumper.
    Voor de zekerheid ga ik er even een foto van maken.
     
  9. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    kun je gewoon mee rijden.
    heeft geen negatieve effecten voor je moter.

    het is trouwens RIBBED PIPE ipv ribbon (ribbon is engels voor lint)
    maar dat terzijde.
    er zijn trouwens gewoon plastic buisjes voor te koop
    noemen ze exhaust deflectors dacht ik
     
  10. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ja met een hoek erin zodat je hem zo kunt richten dat hij alle gassen echt buiten de auto (ook buiten de wielen) gooit
     
  11. barrynoname

    barrynoname

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    94
    Locatie:
    nederland
    Ja dat klopt maar mijn slang is echt 30 cm lang, en loopt onderlangs de savage en komt bij de achterbumper uit zodat hij de uitlaat gassen echt achter zich laat.
     
  12. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Zoals anderen al zeggen, dat kan zeker gevolgen hebben voor de prestaties. De opening is weliswaar evengroot zeg je, maar je verlengt wel je uitlaat. Uitlaten zijn namelijk gemaakt volgens ingewikkelde berekeningen; en tweetakt motoren krijgen hun kracht van uitlaten die tegendruk leveren. Als jij je uitlaat verlengt, dan verandert dit.
     
  13. NitroLars

    NitroLars

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ik zou zeggen, rij ermee, je ziet vanzelf het resultaat ;)
    Want een slangetje lijkt me nog niet echt dodelijk :)
     
  14. barrynoname

    barrynoname

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    94
    Locatie:
    nederland
    Oke bedankt voor de informatie allemaal.
    Ik ga het even aan kijken met rijden qwa prestaties.
    Mocht dit onveranderd blijven neem ik aan dat ik geen extra druk op me tank krijg.
    en het verder geen kwaad kan.
    Mocht mijn redenering fout zijn graag nog even reactie
     
  15. miccim

    miccim

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    492
    Locatie:
    127.0.0.1
    Zoals gezegd: gewoon uitproberen, dan merk je vanzelf ofdat het de prestaties merkbaar beinvloed...hou ons maar op de hoogte van je vorderingen.
     
  16. barrynoname

    barrynoname

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    94
    Locatie:
    nederland
    Ja dat ga ik zeker doen, met een beetje geluk morgen even een test rit maken.
    de motor heeft wel an stationair gelopen op deze uitlaat zonder problemen.
     
  17. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    En? Al geprobeerd?
    Joost
     
  18. Nickjuh

    Nickjuh Guest

    Hier gaan ook al verschillende discusies over op het algemeen savge forum

    hier een stukkie

     
  19. rc gaastra-leo

    rc gaastra-leo

    Lid geworden:
    26 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    katwijk aan zee
    Ik denk dat je nu wel een beetje je auto 'knijpt' normaal kon hij 100% kwijt door 100% gat.
    Nu loopt hij van dik naar dun dus van 100% naar 70% ongeveer.
    Dus dat merk je denk wel met optrekken , had je het nou andersom gedaan had je nergens last van denk ik.
     
  20. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik denk dat het qua knijpen wel meevalt.
    De temperatuur van de gassen zakt ook in die pijp (als je alu gebruikt) waardoor je juist kleiner in diameter moet om de stroomsnelheid hoog te houden.

    je hebt wel grote kans dat je de powerband verlegd.

    Om alles zeker te weten zou je eigenlijk een soort dragrace tegen de tijd moeten houden.
     

Deel Deze Pagina