Gisteren helaas mijn eerste crash met de trex 500..........dat voelt niet leuk kan ik je vertellen. Nu alles een beetje bekeken wat vervangen moet worden. Main shaft Feathering shaft Tailshaft mainblades flybar landing skidset tailboom main gear Het deel van de main blade houder waar het kogellinkje aanzit is een beetje verbogen. Ik heb dit iets teruggebogen. Ik neem aan dat je niet meteen de main blade houders moet vervangen?? Nu zie ik ook dat als je van de zijkant kijkt dat de motor niet super haaks op de uitsparingen in het carbon frame zitten. Dit valt mij nu pas op. Of moet ik niet teveel letten op de uitsparingen als richtpunt? Iemand nog tips waar ik op moet letten na het opnieuw bouwen na een crash??
Als ik jou was verving ik de bladhouder.Hier komen toch vrij veel krachten op te staan. Verder alles waar je aan twijfelt vervangen.
Helivliegen is helaas een dure hobby. Na een crash zou ik alles vervangen wat er niet 100% origineel uitziet, anders loop je de kans op een vlotte 2e crash...
hoi, Ik heb onlangs ook mijn t-rex 500 voor het eerst gecrasht,en dat was meteen een dure.Ik voel met je mee Ik ben het volledig eens met de commentaren hierboven. Als je onderdelen waar je aan twijfelt opnieuw gebruikt kan je er achteraf wel eens spijt van hebben wanneer die het dan begeven in de lucht. Dat kost je dan veel meer dan dat ene onderdeeltje. mvg Tim
Ik heb alles vervangen. Bij optoeren zie ik dat de kop toch iets heen hen weer gaat. De mainas is vervangen. Kan de main rotor housing ook krom gaan bij een crash???
Zou eigenlijk een retorische vraag moeten zijn. Maar ja, vrijwel alles kan verbuigen. Je moet even kijken of er veel speling in de kop zit. Dat moet je een aanwijzing kunnen geven waar het probleem zit.