Type nummers Align 450 pro

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Sandifort, 25 apr 2010.

  1. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    Hallo, ik ben van plan een t-rex 450 pro aan te schaffen, echter zie ik 2 verschillende serie nummers.
    De KX01573 en de KX01573TA.

    Weet iemand wat de verschillen zijn?
     
  2. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Ik durf het niet zeker te zeggen maar de nummers zijn die van de kit en niet van de super combo, ik denk dat de TA versie met motor en regelaar zijn en de andere zonder.

    Heb je een evt een link waar ze allebei staan. ik kan nl de TA niet zo 123 terug vinden.
     
  3. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Gevonden De TA is de versie met de 450 M motor. 3500 kv

    de gewone kx015073 heeft de 430 SP motor van 3700kv
     
  4. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    Bedankt voor je reactie :D
    welke motor zou de voorkeur hebben?
     
  5. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij is de 450 M de laatste nieuwe motor en ondanks de lagere KV waarde heeft deze motor toch meer power, maar dat weet ik niet zeker.

    Ik zal dit eens verder uitzoeken wil het nl zelf ook wel weten, laat het hier wel weten.
     
  6. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Update ik heb het antwoord :D

    De 450 M is de laatste nieuwe dit is een outrunner motor die wat koeler blijft en idd hierdoor wat meer vermogen geeft als de SP.

    Met dank aan Helifreak :sleepy:
     
  7. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    kV heeft niks met powerrrr te maken ;)
     
  8. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch

    Klopt idd. Je moet kijken naar het vermogen in Watt. hoe meer watt hoe meer power.
     
  9. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Tis net ff genuanceerder:

    Je moet je voltage van je packs keer de kV doen en dan keer 0.8 (slip, verliezen) en dan krijg je een motorsnelheid. Als je die dan door je tandwielverhouding trekt krijg je een headspeed. De stroom door de motor keer het packvoltage is dan het verbruikte wattage.
    Het opgegeven wattage bepaald niet hoeveel hij levert, maar hoeveel hij maximaal KAN leveren. Als je je vertanding niet goed hebt, kan de motor nooit het wattage leveren wat de fabrikant opgeeft, of teveel vermogen verbruiken en verbranden.

    Als je een lager kV motor in je heli bouwt met een hoger specifiek vermogen moet je dus je tandwielen aanpassen (Groter motorpinion) anders merk je alleen wat van dat extra vermogen als je heftig stuurt of pitched.

    Groetjes,

    Ton

    PS Nogal wiedes dat meer watt meer vermogen is, de eenheid van vermogen IS namelijk Watt ;)

    PS2 Jaja vonkologen, de versimpelde weergave jah ;)
     
  10. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    even opgezocht

    430sp 450M
    input V 7.4v-14.8v 7.4v-14.8v
    max continu 37A 39A
    max output 380W 400W
    kv 3700 3500
    massa 77gr 76gr

    watt is nog altijd vermogen dus 380W en 400W scheelt niet zo veel, nu zie je wel verschil in toerental van de motoren

    bij 10V heeft de 430sp 37000rpm en de 450M 35000

    bij een standaard piston van 13T en 150T maingair
    150/13= 11.54 dus bij 1 rotor omwenteling 11.54 van de motor

    dus voor de 430sp 37000rpm/11.54=3206rpm
    en de 450M 35000rpm/11.54=3032rpm

    reactie snelheid van de swash is bij 430sp is 5.5% sneller.
    hierdoor iets beter voor 3Dflight :)
     
  11. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    ik vlieg trouwens met een 430SP en heb wel gemerkt dat de motor best warm (heet) kan worden, echter is dit makkelijk te verhelpen

    align geeft op voor throttle curve
    0/50/65/85/100%

    bij pitch in het midden 65% is te laag
    bij
    0/50/70/90/100% wordt de motor minder snel warm

    iets meer toeren betere koeling
     
  12. Quasti

    Quasti

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    534
    Uiteraard heb je gelijk, maar onderschat de factor efficiƫntie ook niet. Soms zijn de verschillen kleiner dan je zou denken. ;)

    Ik zou er een koelvin op plaatsen, dat scheelt veel meer.
     
  13. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    gaat beetje lastig 430sp is een binnenloper.
     
  14. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    bedankt voor alle reacties, heb ook een leuke aanbieding gekregen voor een complete 450 pro set met de 450m motor!
    die is morgen voor mij :D.
     
  15. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    dus je zou kunnen zeggen dat de sp motor wat vermogen verliest in de vorm van warmte,vanwege het feit dat het een binnenloper is Of heb ik dat zo verkeerd?

    Vandaar dus de upgrade naar 450 M motor.

    iig toch weer wat wijzer geworden. Bedankt heren :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina