Hallo, ik ben van plan een t-rex 450 pro aan te schaffen, echter zie ik 2 verschillende serie nummers. De KX01573 en de KX01573TA. Weet iemand wat de verschillen zijn?
Ik durf het niet zeker te zeggen maar de nummers zijn die van de kit en niet van de super combo, ik denk dat de TA versie met motor en regelaar zijn en de andere zonder. Heb je een evt een link waar ze allebei staan. ik kan nl de TA niet zo 123 terug vinden.
Gevonden De TA is de versie met de 450 M motor. 3500 kv de gewone kx015073 heeft de 430 SP motor van 3700kv
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij is de 450 M de laatste nieuwe motor en ondanks de lagere KV waarde heeft deze motor toch meer power, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal dit eens verder uitzoeken wil het nl zelf ook wel weten, laat het hier wel weten.
Update ik heb het antwoord De 450 M is de laatste nieuwe dit is een outrunner motor die wat koeler blijft en idd hierdoor wat meer vermogen geeft als de SP. Met dank aan Helifreak :sleepy:
Tis net ff genuanceerder: Je moet je voltage van je packs keer de kV doen en dan keer 0.8 (slip, verliezen) en dan krijg je een motorsnelheid. Als je die dan door je tandwielverhouding trekt krijg je een headspeed. De stroom door de motor keer het packvoltage is dan het verbruikte wattage. Het opgegeven wattage bepaald niet hoeveel hij levert, maar hoeveel hij maximaal KAN leveren. Als je je vertanding niet goed hebt, kan de motor nooit het wattage leveren wat de fabrikant opgeeft, of teveel vermogen verbruiken en verbranden. Als je een lager kV motor in je heli bouwt met een hoger specifiek vermogen moet je dus je tandwielen aanpassen (Groter motorpinion) anders merk je alleen wat van dat extra vermogen als je heftig stuurt of pitched. Groetjes, Ton PS Nogal wiedes dat meer watt meer vermogen is, de eenheid van vermogen IS namelijk Watt PS2 Jaja vonkologen, de versimpelde weergave jah
even opgezocht 430sp 450M input V 7.4v-14.8v 7.4v-14.8v max continu 37A 39A max output 380W 400W kv 3700 3500 massa 77gr 76gr watt is nog altijd vermogen dus 380W en 400W scheelt niet zo veel, nu zie je wel verschil in toerental van de motoren bij 10V heeft de 430sp 37000rpm en de 450M 35000 bij een standaard piston van 13T en 150T maingair 150/13= 11.54 dus bij 1 rotor omwenteling 11.54 van de motor dus voor de 430sp 37000rpm/11.54=3206rpm en de 450M 35000rpm/11.54=3032rpm reactie snelheid van de swash is bij 430sp is 5.5% sneller. hierdoor iets beter voor 3Dflight
ik vlieg trouwens met een 430SP en heb wel gemerkt dat de motor best warm (heet) kan worden, echter is dit makkelijk te verhelpen align geeft op voor throttle curve 0/50/65/85/100% bij pitch in het midden 65% is te laag bij 0/50/70/90/100% wordt de motor minder snel warm iets meer toeren betere koeling
Uiteraard heb je gelijk, maar onderschat de factor efficiƫntie ook niet. Soms zijn de verschillen kleiner dan je zou denken. Ik zou er een koelvin op plaatsen, dat scheelt veel meer.
bedankt voor alle reacties, heb ook een leuke aanbieding gekregen voor een complete 450 pro set met de 450m motor! die is morgen voor mij .
dus je zou kunnen zeggen dat de sp motor wat vermogen verliest in de vorm van warmte,vanwege het feit dat het een binnenloper is Of heb ik dat zo verkeerd? Vandaar dus de upgrade naar 450 M motor. iig toch weer wat wijzer geworden. Bedankt heren