Weer een nieuw merk FBL--BEASTX--

Discussie in 'Flybarless' gestart door rotored, 10 jan 2010.

  1. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Barrrtt ,

    Ik heb in mijn omgebouwde 700N naar Electro altijd met een Jive gevlogen , zelfs zonder bufferpakket geen problemen .

    Ik heb voor de 700E een YGE120HV gekocht .

    Vandaar de aparte BEC .

    Misschien toch die Turnigy BEC eens proberen , heeft nog iemand die liggen ?

    Henk
     
  2. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ja ik heb er nog 3 liggen.
     
  3. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    [​IMG]

    alleen enigste gekloot is dat ik een setje 600/700fl linkage gekocht heb maar die zitten echt veel te soepel op de swash kan je ze gewoon bewegen :S :(

    stef
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Schakelende hebben hier minder last van, hoeft geen probleem te zijn. Als een 12S BEC echt 8A kan leveren is dat helemaal prima.

    De CC BEC Pro deed het bij mij prima op 6S en 12S. Wel een relatief groot geval ;)

    Stef, (beetje) soepel is geen probleem hoor. Zolang je ze er maar niet zomaar af kunt klikken (met amper kracht).
     
  5. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    ja maar als ik swashplate stil houd kan ik blad houder heel klein beetje bewegen.


    stef
     
  6. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Da's balen dat hij meteen kapot gaat, ik kan begrijpen dat je dan niet zo'n vertrouwen meer in deze bec hebt.
    Daarintegen zijn er massa's mensen die de cc bec pro op 12s met succes al vele vluchten in hun heli of vliegtuig gebruiken.

    Op helifreak staan inderdaad een paar meldingen van mensen die ook problemen hebben gehad met deze bec maar er zijn ook zat gevallen bekend van dure esc regelaars die er om onverklaarbare reden uit gefikt zijn.

    Dat heb je nu eenmaal als er honderden zoniet duizenden van deze produkten in omloop zijn dan gaat er altijd wel wat stuk hier en daar ,en dan de gevallen nog waar mensen hem zelf om zeep hebben geholpen door
    hem verkeerd om aan te sluiten, kortsluiten enz.
    Op helifreak staat er zelfs iemand die hem 3 keer kapot heeft gehad, nou je gaat mij niet vertellen dat dat 3 keer een fabrikage fout is geweest.;)
     
  7. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hier met succes ook vele vluchten gemaakt met de CC BEC Pro, ook op 12S.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  8. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Je zou de linkages van de RJX flybarless head eens kunnen proberen, die zitten super strak.
    Ik heb ze iets moeten opruimen met een ball-link ruimer anders moesten m,n servo's veel te zwaar werken.
    Ze gaan nu mooi soepel en absoluut zonder speling.
    De as en linkages zijn ook wat dikker dan die van align.

    Fast Lad Performance zijn van RJX maar dat staat er niet bij.

    Dit zijn ze ook: T-REX 600 Flybarless Linkage Kits 2sets - eBay (item 360261462023 end time Jun-09-10 22:08:15 PDT)
     
  9. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    vandaag voorzichtig begonnen met de eerste 2 vluchtjes met de beastx :p
    op toeren en rustig door liften na hover ging gewoon goed
    staart had beetje drift,gain iets verhoogt was de drift weg
    een beetje stevig liften draaide de staart ook nog weg
    nog wat meer gain en het ziet er al prima uit
    begon op de zender bij 38% ,nu ongeveer 55
    een beetje raar dat fbl ,nick na voren en dan blijft ie gewoon zo staan
    je bent gewent dat ie uit zich zelf weer gaat levelen(met paddels)
    klein rondvluchtje gemaakt maar het is toch effe anders
    dan je gewent bent
    af zetten op 30 cm boven gras met auto rotatie schakelaar
    verliep prima
    geen problemen :D

    gr hub
     
  10. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Het ziet er goed uit tot nu toe! Echte test moet nog komen natuurlijk. Vbar killer??:D:D

    Het lijkt in iedergeval stukken meer op vbar dan G3. Positief dus ;)

    Zondagochtend kom ik weer ff als het mee zit:D
     
  11. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    vandaag weer gevlogen
    hard tegen de wind in dolfijnt ie
    geen mooie strake vlucht lijn
    en nu ?


    gr hub
     
  12. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    C
    – Swashplate pitching up behaviour
    During fast forward flight give jerky pitch inputs. The helicopter should remain its horizontal position during climbing and descending. If the nose of the helicopter is pitching up and down like the move of a dolphin, increase the value at menu point C to compensate this effect. If the value is too high the helicopter will feel synthetical and lazy. Try to find a suitable adjustment.
    If the helicopter is still pitching up at the highest value, try alternatively to increase the swashplate gain (dial 1) and use faster and sturdier servos as well as rotor blades with as less forerun as possible.




     
  13. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    ik heb hem omgezet in het menu advance
    c-taumelscheibenaufbaumkompensation van rot (mittel)
    na blau blinkend (hoch)
    morgen vroeg effe uitproberen ;)
    bedankt voor info
    gr hub
     
  14. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik ga een beetje "off topic " hiermee (dit topic was eigenlijk voor de beastX bedoeld) maar ik wilde toch even terug komen op m'n opmerking over de CC bec pro, die van mij heeft nu namelijk ook de geest gegeven.:(

    Als ik mn 12s lipo packs aansluit start m'n esc op en geeft het aantal lipo cellen door doormidel van piepjes. Op dat moment beginnen alle servo's keihard heen en weer te slaan op de maat van de piepjes wat voorheen niet gebeurde.

    Nu heb ik op een duits forum gelezen dat de ESC bij het laten piepen van de motor hoge piekspanningen op de accu kabels veroorzaakt wat normaal gesproken geen probleem is.
    De CC bec pro is kan hier waarschijnlijk niet goed tegen en geeft nu de hoge piekspanningen door aan m'n ontvanger en flybarless unit die helemaal in de stress gaan hierdoor.
    Dat ding gaat er bij mij nu dus ook af en ik ga lekker met een losse ontvanger accu werken, veel veiliger.
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Welke ESC gebruik je dan? Doet de BEC het alleen op 12S of ook op 6S?
     
  16. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb het meteen even getest voor je, op 6S doet hij het prima.
    De CC bec pro is waarschijnlijk niet echt geschikt voor 12S, te hoge spanning.

    Ik gebruik De CC85 HV ESC.

    De spanningspieken die de motor op de accu kabels veroorzaakt bij initialiseren van de CC85 HV zijn hoger dan de accu spanning is.
    Bij 6S heeft de CC bec pro hier waarschijnlijk geen last van omdat hij geschikt is voor max 12S.
    Bij 12S komen de spanningspieken boven de maximale toelaatbare spanning voor de BEC uit en hierdoor gaat hij waarschijnlijk raar doen.
    Ik ga de BEC nu voeden met een aparte 2S lipo, mocht hij ooit doorslaan dan komt er max 8.4volt op de ontvanger en beastX en blijven ze in ieder geval heel.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  17. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Linkjes die ik gebruik zijn deze :

    Fast Lad Performance

    Quick UK Rocket links, van delrin gemaakt en zeer slijtvast. Moet je waarschijnlijk even ruimen.
     
  18. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    vandaag c-taumelscheibenaufbaumkompensation op alle standen van very low tot very high geprobeert om het dolfijnen eruit te krijgen
    mag niet batten
    blijft dolfijnen
    op de hoogste stand zelfs met laage snelheid vooruit extreem veel
    mijn tuimelschijf servo's zijn 0,1 snel,moet toch snel genoeg zijn
    de beastx werkt voor de rest perfect
    denk dat het mischien aan de goedkopen hoofdroterbladderen licht
    heb gezien dat ze veel voorloop hebben
     
  19. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Veel voorloop is inderdaad funest voor fbl dat vraagt namelijk extra veel kracht van de servo's wat ze nu waarschijnlijk niet redden, setje Radix (geen SB!!) / Edge fbl of NHP Razor Pro blades zal het probleem waarschijnlijk wel verhelpen.
     
  20. Logos1

    Logos1

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    ZW Drenthe
    Kijk dan eens hier:
    Der Blattschmied
     

Deel Deze Pagina