TREX700N dillemma

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door wrobijns, 17 jun 2010.

  1. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Nu heb ik 2 FBL trex700N machines.
    Nu wil ik een TREX700E kopen maar dan heb ik te veel heli's
    Een 700N ombouwen zie ik minder zitten omdat ik liever iets standaards wil hebben.
    Dus ik heb een 700N dadelijk over met meerdere opties:
    - 700N zonder electronica verkopen
    - 700E zonder FBL kopen en zelf FBL maken en de 700N als spares gebruiken.
    - 700E FBL/3G+servo's kopen, 700N FBL/3G maken met align servo's verkopen.

    Mijn prijzen die ik in mijn hoofd heb:
    - 400- 700N, met motor, zonder electronica, zonder bladen
    - 650 700N, motor, align 601 servo's + 3G/FBL

    Zou ik dit kwijt komen?
     
  2. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    het verstandigste dat ik je in jaren heb horen zeggen ;)

    Walter goes electric !
     
  3. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    even zonder gekheid, volgens mij kun je beter ombouwen naar elektro
    Verkopen levert niks op, veel mensen willen alles hebben voor zeer weinig ....
     
  4. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Ik zou voor de 2de optie gaan, dus de 700N voor spares blijven gebruiken.
    Altijd handig, en dan grijp je ook nooit mis na een crash.

    Enige nadeel is dat er natuurlijk altijd wel onderdelen opzitten die nagenoeg
    nooit stukgaan bij een crash.

    Gr. Bas
     
  5. nwolsink

    nwolsink Guest

    Zeker een 700E kit halen, zit gewoon echt goed in elkaar!
    Wat je met de rest doet zie je dan wel weer :)
     
  6. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    Geef ik je nog een tip walter mocht je voor de 3g gaan.

    Hou de verschillemnde fora`s even in de gaten voor reacties over het systeem.
    Er schijnen al meerdere mensen ge-update te hebben naar versie 2.1 en dat schijnt goed te gaan.

    Vandaag of morgen komt mijn ombouw kit binnen, ben heel benieuwd, hoop alleen dat de 2e accu die ik nog niet heb dan ook binnen is ....

    Das ook een van de redenen waarom ik een ombouw kit gekozen heb, je krijgt voor je andere heli niets meer terug.....

    remon
     
  7. nwolsink

    nwolsink Guest

    Kan ik ook beamen, mijn 3G's zijn nu ook 2.1 en dit is gewoon echt goed!
     
  8. henry luchtmeijer

    henry luchtmeijer

    Lid geworden:
    4 jul 2007
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Bussum
    Mijn 700n ook omgebouwd naar E helemaal super tip ga voor de 5020 450kv 13t pinion 2100rpm lipo 2x 6s 40/50c 4000 mah wat een super heli go for it. je zult zien dat met deze setup en motor er veel ruimte voor de lipo's overblijft.

    succes
     
  9. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    OK, de 700E is een feit.
    Ik heb de 700E met 3G kop overgenomen van Nick. Precies wat ik wilde.
    Vanavond maak ik wel foto's

    Maar nu het volgende, de regelaar.
    Meerdere hebben mij verteld dat ik de 80HV moet nemen maar ik heb mijn twijfels en wil een rekensommetje tegen jullie aan houden:

    De standaard motor:
    Align 700M Brushless Motor (510KV)
    Leistung: 4000W/6600W(60sec)
    Drehzahl: 510KV
    Gewicht: 460g

    12S 30C lipo's
    12*3,7V (4,2 max) = 44,4V (50,4V max)

    We pakken even de nominaal last van 4000W
    nominaal: 4000W/50V= 80A
    Piek: 6600W/50V= 132A
    Dus een 80HV is krap aan volgens deze berekening. :rolleyes:

    Of..... moet ik rekenen met de Lipo amperage?
    Max 30C, zeg piek op 45C = 45A.
    Dan zit ik weer ruim onder die 80A :cool:

    Wat is waarheid????????:confused:
     
  10. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Huh?

    Ik mag toch aannemen dat de accupacks een capaciteit van een 4500mAh minimaal hebben
    Dat maal 30C is ruim 120 ampere
    (een 80 ampere regelaar lijkt mij krap tenzij die ook pieken tot 150 ampere oid kan weerstaan...) Maar wat klets ik , ik heb nog methanol spul...
     
  11. nwolsink

    nwolsink Guest

    De ICE 80HV kan pieken aan van 120A, ik heb er iig geen problemen mee gehad en aangezien de Align boys ook met deze ESC vliegen zal het vast wel goed zijn.

    Dus walter als je de ESC + programmer ook nog wilt overnemen :p
     
  12. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    esc

    Kontronic Jive 80+HV !!AANRADER!!
     
  13. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    Deze berekening klopt alleen als je met accu's vliegt van 1000mah...

    2000mah met 30c = 60A
    3000mah met 30c = 90A
    4000mah met 30c = 120A

    Ik heb van horen zeggen dat 80A op 12S genoeg is, maar een echte onderbouwing hiervoor heb ik niet.
     
  14. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    Flightlog van een 700E met HV 85 en Xera 4030-3Y die volgens het persoon zelf hard 3d vliegt.

    [​IMG]

    Volgens het plaatje lijkt 80A ruim genoeg
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Lijkt me sterk dat de align motor zn specs haalt ;)

    80A gem. is vrij hoog. Pieken naar 100 a 110 zijn normaal. Op HF zijn ze te spreken over de ICE 80HV op 90 size. Jive 80 HV is een bekend verhaal. Beide ok dus. Gov van de Jive is wel beter/makkelijker.

    ICE heeft ook een leuke log functie. Kun je meteen zien wat je echte gem. amp draw is :)
     
  16. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Iedereen zegt dat de 80HV genoeg is.
    Maar de graph van Paul laat meer boven de 80 dan er onder zien.
    explain?
     
  17. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Intussen wat foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het coole accu systeem wat Jurrien al 15 jaar heeft.
    [​IMG]

    [​IMG]

    A peek in the butt.
    [​IMG]

    [​IMG]

    metal tailgrips
    [​IMG]


    Zeer flexibele kap, lekker licht. (en mooi ook nog)
    [​IMG]


    De powerplant.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Sterker nog, Align heeft ombouwsets van de N naar de E... en het is origineel, zoals je wil..
    voor zover ik kon vinden art nr: FW-TC700E, kost iets van 220/270 eurie, afhankelijk waar je um haalt..

    Dan heb je geen 2 heli's en toch elektro.. verkoop je de N spullen voor iets meer dan de prijs waarvoor je de E conversie heb gekocht, loop je nog quite ook....
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  19. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Plus gear.
    Plus pinion
    Plus motor
    Zonder battery load tray.
    Oude kap

    En dan nog heb je net niet de 700E maar voor 3/4 van de E nieuwkosten je eigen N omgebouwd. Dan heb ik persoonlijk liever alles origineel 700E.
    En dat heb ik dus ook gedaan :rolling:

    Iemand een 700N FBL, met motor en zonder electronica kopen?
     
  20. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Walter, dat vermogen waar jij mee rekent is het afgegeven vermogen wat de motor kan leveren aan de as , dat zegt in principe niets.
    Ik zeg altijd maar : meten = weten.

    Dat heb ik gedaan met mijn ion-x2 die dus ook op 12s lipo vliegt.
    De korte piekstromen kunnen gemakkelijk naar de 150A gaan.
    Gemiddeld ligt de stroom echter veel lager, denk dan aan zo'n 1000 a 1200W (dit hangt echter sterk af van het toerental!)
    Bij 12s lipo ligt de gemiddelde stroom dan op zo'n 30A.

    De 80HV vind ik persoonlijk aan de krappe kant, zeker als je zwaar 3D vliegt zoals jij, heftig pitchpumpen kost bv. enorm vermogen.

    Je kunt ook eens kijken naar een YGE-120HV

    Bas

    zie hier een grafiek van mij :

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina