silverlit piccoz

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Raijmond, 30 okt 2006.

  1. Chronoholic

    Chronoholic Guest

    in NL, geen idee.
    iN hongkong, hobbycity.com heb je meer dan genoeg 1S lipo's, spotgoedkoop.
    Verzending ook spotgoedkoop en keisnel (weinig en licht spul gaat in een envelop en je hebt het dan binnen enkele dagen)
     
  2. Thijs.

    Thijs.

    Lid geworden:
    25 jun 2009
    Berichten:
    25
    op veel sites kun je inderdaad vrij goedkoop een picooz krijgen.
    btw, weet iemand mischien licht materiaal waar ik een onderstelletje van kan maken voor mn picooz ? ik heb hem helemaal verbouwd en hij is nu een kwart van het gewicht kwijt, maar ik kan nu niet meer opstijgen van de grond dus ik moet een heel licht onderstelletje hebben.
    en waar kan ik van dat foam vandaan halen, ik heb een aliminium doosje weten te krijgen waar mn picooz precies inpast met afstandsbediening, maar als ik hem nu dus erin zou doen rammelt hij alle kanten op.
     
  3. Markosss

    Markosss

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Eindhoven
    Welke Picooz vliegt nou het beste,of maakt dat niet veel uit?

    Ik wil elk moment de Pluto gaan bestellen,samen met extra hoofd en staartrotor.

    Als ik nu op afrekenen druk word mijn bestelling in werking gezet.
     
  4. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    vliegt allemaal vrij prut.

    Meeste lol zul je beleven aan de Chinook, hoe dat ding dan ook mag heten. De tandem heli is als enige beetje te sturen en te hoveren.
     
  5. mixit

    mixit Guest

    Dat is de tandem-z
     
  6. Thijs.

    Thijs.

    Lid geworden:
    25 jun 2009
    Berichten:
    25
    ben ik het niet mee eens hoor :p
    ik heb hier twee picooz liggen, een atom en een deluxe, ze vliegen zeer fijn nadat ik er wat aan gesleuteld had (de deluxe heeft een hele nieuwe staart en body) en mijn buurjongetje heeft zo'n tandem.
    kan je inderdaad goed mee hoveren, maar als je een bocht te sportief neemt dan rolt ie in de lucht rond zijn lengte as en stort ie neer.
    dan heb ik liever een picooz van 10 gram waar je haarscherpe bochten mee kan maken dat een tandem waar je een beetje mee kan hoveren.
    maargoed, dat is dan weer mijn mening :)
     
  7. MDsvs46

    MDsvs46 Guest

    hallo is er iemand die weet of je de picooz deluxe optimaal en nauwkeurig kan laten vliegen?
    mijn helikopter draait de hele tijd en vliegt overal tegen aan en die trimmer is ook niks
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2009
  8. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Welkom MDsvs46!

    Ik ben ook begonnen met een vergelijkbaar toestelletje,een 2 kanaals helicoptertje van dit formaat. Ik ben bang dat dit een vreselijk moeilijk ding is om nauwkeurig te laten vliegen.. Immers kan je alleen draaien en omhoog/omlaag (en daarmee vooruit). Het ding heeft geen gyro dus als je plots gas geeft gaat hij ook om zn as.. het zelfde met gas los.. draait ie de andere kant op (maar ligt ie ook zo op de grond;)).. als hij op een bepaalde hoogte hangt en draait moet hij wel te trimmen zijn. Tijdens het vliegen zal deze trim overigens wel verlopen.

    Bij mij heeft de electronica het op een gegeven moment begeven en tolde hij als een idioot rond zn as omdat de staartrotor niet hard genoeg meer draaide.

    Als je het doorhebt hoe het moet valt er wel leuk mee te vliegen maar nauwkeurig is niet het eerst wat bij me opkomt.

    Na deze heli heb ik een 3 kanaals coaxiaaltje gekocht en die is goed te besturen. Heeft ook wel zn rare eigenschappen(linksom draaien gaat makkelijker dan rechtsom.. bij gas naar voren moet er ook richting bijgestuurd worden) maar de heli krijg ik wel waar ik 'm hebben wil. Ook een 3 kanaals tandems (zoals de Syma s026) zijn wel goed te vliegen.

    Een 4 kanaals coax zoals een lama of walkera 5g6 zijn wel nauwkeurig te vliegen maar dan heb je het over een heel andere categorie dan de picooz.

    veel plezier!

    Maarten
     
  9. jaapjan

    jaapjan

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hattemerbroek, gelderland
    Wat ook zo gigantisch naar gemaakt is is die veer in de gas knuppel,
    eerst de afstands bediening maar is losgeschroefd en er uitgehaald,
    khad ook de tandem, maar die auto stabilisatie ofzo is erg kloten, je kan helemaal niks met zo'n speelgoed ding
     
  10. MDsvs46

    MDsvs46 Guest

    met filmpjes op youtube zijn ze erg goed te besturen en dat zijn ook picooz deluxe
    maar ik heb het veertje uit de gas hendel gehaald

    grtz
     
  11. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    De veer in de gashendel is volgens mij juist een zege en een must. Een zege omdat het je motoren en regelaars spaart, omdat je bij een crash meestal automatisch de knuppels loslaat. Als de veer je gashendel niet terughaald bij een crash en je vergeet het zelf te doen dan zijn je motoren en regelaar (en misschien nog erger) verbrand.

    De veer is een must, bij grotere toestellen, ivm. de veiligheid. Stel dat een modelpiloot onwel wordt tijdens het vliegen...... dan moet de motor toch vanzelf uitgaan als je de zender loslaat om te voorkomen dat het model een ongeleid projectiel wordt en materiele of lichamelijke schade veroorzaakt. In je auto, brommer, motor of boormachine zit niet voor niets een veer aan je gaspedaal of gashendel. In mijn opinie zou dit ook bij modelbouw een verplichting in de wet moeten zijn.

    Het eerste wat ik doe, als een zender niet met een veer is uitgerust, is een veer of elastiek aan de gasknuppel maken. Veiligheid boven alles! Dan kun je ook niet verrast worden als bij het aanzetten van je model de knuppel niet in de laagste stand staat. Tegenwoordig hebben een aantal fabrikanten daar wel een beveiliging voor, maar ook veel niet en oudere apparatuur al helemaal niet.

    Wel vindt ik dat standaard veren van de gashendel meestal iets te strak zijn. Die stel ik dan opnieuw af of rek ik iets uit.

    Bert
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  12. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Ik denk dat ze heel veel hebben geoefend... ik kon het in iedergeval nog niet.. later vlak voordat hij kapot ging kreeg ik 'm aardig in de richting die ik 'm op wilde hebben maar hij stuiterde best vaak op de grond...

    Mn zoontje (3 jaar) vond het overigens prachtig.. hij haalde 'm steeds heel blij op met de kreet:"dat was niet zo'n mooie landing he"...

    Je hebt bij die picooz en andere 2 en 3 kanaals speeltjes gewoon geen hulp van een gyro om 'm niet te laten tollen.. dat zul je dus zelf moeten doen.. en da's niet makkelijk..

    Maarten
     
  13. MDsvs46

    MDsvs46 Guest

    heeft er iemand tips??

    grtz
     
  14. jaapjan

    jaapjan

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hattemerbroek, gelderland
    dan moet die terug naar 0,
    als je bij een 6ch zo'n veertje gaat maken gaan de bladen gelijk negatief staan,
    boor je hem vast de grond in.. ook niet fijn
     
  15. Jh92

    Jh92 Guest

    Ik ben van plan een silverlit helicopter te gaan kopen, alleen weet niet welke geschikt is. Het liefst een 3-channel want die vliegen stukken beter dan 2-channel helicopters. De uranus vind ik ook wel mooi. Weet iemand een geschikte helicopter om lekker mee te kunnen vliegen?
     
  16. Hugo E

    Hugo E

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Haarlem
    Je kan hier eens kijken voor de verschillende modelen:
    Welkom | Silverlit Shop

    Ook kan je dit topic eens doornemen, daar staan behoorlijk wat alternatieven voor Silverlit heli's. Nadeel van Silverlit vind ik voornamelijk de prijs. Weet trouwens niet of Silverlit nu ook modellen heeft met "klapwieken".
    3-kanaals-coaxiale-airwolf-bij-de-aldi

    Succes & plezier!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. Vossy

    Vossy Guest

    hallo,

    uit evaringen weet ik dat action batterijen de picooZ ook heel goed op kunnen laden,
    maar ze gaan alleen wat sneller leeg.
    ik gebruik nu aldi batterijen en dat vliegt goed!

    dat probleem van dat de heli niet omhoog kan komen, is een afstelfout van de fabriek.....
     
  18. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb deze week in Berlijn een Silverlit Pluto gekocht, voor zover ik kan zien is het concept nog hetzelfde als die van de eerste PicooZ maar dan in een ander jasje. Hij is compleet van plastic gemaakt in plaats van dat broze styropor en hij lijkt erg op helikoptertypes als de Alouette, Eurocopter Lama en de Bell 47.
    Het is inmiddels m'n derde Silverlit helikoptertje (m'n eerste twee PicooZ zijn gesneuveld na een hoop uren lol) maar bij deze kan de kleinere stabilisatierotor bovenop de hoofdrotor gekanteld worden waardoor hij ook vooruit kan vliegen. Volgens mij was dat ook al mogelijk bij dat Atlas-modelletje van de PicooZ.

    Mijn vraag is of iemand weet hoe het kan dat het rotortje gekanteld kan worden? Het enige dat ik kan bedenken is een magneetje in de neus van de helikopter, aangezien er metalen plaatjes in de tips van de stabilisatierotor zitten, maar deze plaatjes zaten er ook al in bij de eerste PicooZ die niet vooruit kan vliegen. Plus dat ik door het bolle doorzichtige cockpitje van de Pluto geen elektromagneetje o.i.d. kan ontdekken. Iemand enig idee? :)

    groet,
    Jelle
     
  19. R/C

    R/C

    Lid geworden:
    13 jan 2010
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Utrecht
    Ik denk dat je vooruit wil vliegen .
    Je kan net als bij de eerste picooz een peperclipje op de neus monteren.
    Of misschien kan je die stabilisator lijmen dat hij een beetje scheef naar voren staat en dat ie niet beweegt,
    ik weet niet of dit lukt.
     
  20. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Dat was m'n vraag niet, maar evengoed bedankt voor het antwoord :) Ik heb het over een nieuwer model waarin vooruit vliegen wél mogelijk is zonder verzwaring o.i.d. en ik vroeg me af hoe dit precies werkt.

    Ik heb het inmiddels zelf gevonden. Naast de as van de hoofdrotor zit een klein spoeltje van koperdraad, met daarin een plastic staafje. Als de forward-button wordt gebruikt dan duwt dit staafje tegen de verbinding met de stabilisatierotor aan waardoor deze naar voren kantelt. Erg ingenieus moet ik zeggen en het is zeker een toevoeging aan het oorspronkelijke PicooZ model! Maakt het vliegen een stuk leuker.
     

Deel Deze Pagina