DAX suspension

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 14 mrt 2010.

  1. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    Goed dat we dit weekend dan naar Gouda gaan he ;-)

    Ps. Rij je daar met je evo2 versie?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, ik heb er nog niets aan gedaan......
     
  3. djiewie

    djiewie Guest

    zo gisteren voor het eerst de DAX geprobeert op de MACH, en het is erg wennen. Ben 1 sec langzamer zeg maar.

    Met 1 graad camber en 1 graag cambergain sleten de banden op een tankje rijden taps naar buiten ca0,75. Dat is niet de bedoeling maar ik heb hem op 3 graden camber gezet voordat die recht was en dat met 1 graad cambergain nog steeds.
    Ik wijt dat aan de banden, de binnen wand is erg zacht zodat die meeveert met de druk. Heb wel 37/42 combo gereden om stuur te krijgen. ook merkte ik dat die zonder de stabi achter erg veel gewicht op het buiten wiel zette en de roll te veel was naar mijn zin. Ook reed ik met 1/8 veren achter om stuur te krijgen. Of te wel, de auto was erg hard afgeveerd achter. De hardste veren die ik had.

    Zondag a.s. op Rucphen ga ik de stabi er op proberen om de rol te verminderen en zo zachtere veren te kunnen rijden. Zachtere veren geeft meer accelleratie in mijn ogen. Banden slijtage heb ik nog niet bekeken. Is gelijk even de baan verkennen voor de Nomac wedstrijd.

    wordt vervolgd, greetz JW:)
     
  4. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Aangezien we morgen samen gaan en gewoonlijk ongeveer even snel zijn, kunnen we morgen ook gelijk zien wat het verschil is tov mijn serpent zonder DAX. Ben benieuwd.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ben eigenlijk benieuwd wat je eerste indruk was. Veel onderstuur betekent veel grip achter en moet je dus een superstabiele auto gereden hebben.

    Als JW iets meer stuur heeft ingeschroefd en mogelijk met een stabi achter ook weer deels wat grip weg haalt ben ik benieuwd wat zijn winst dan zal zijn.
     
  6. djiewie

    djiewie Guest

    Ja Roelof, die auto wilde achter geen stap meer zetten opzij dus. Reed met 42 s achter wat normaal 40 zou zijn. En de achterveren waren de hardste die ik had en die zijn veel harder als de hardste van xray. Maar met deze harde achterkant ging die nog goed over de baan, ik verloor de achterkant alleen op volgas door de kantine bocht. Dus zachtere veren achter met de stabi is de volgende stap, krijgt die ook snellere transition, daarna toe in wegdraaien naar 1 graad of zo iets, daarna voor zachter veren voor meer stuur. Dan de koppeling laat zetten voor harde accelleratie in combinatie met zachtere achterveren. Met Peter zoals die zegt de weglegging vergelijken want ik had bij de MACH geen referentie wat dat betreft.
    Wordt vervolgt. Greetz JW:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2010
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Denk er ook eens aan om de achterspoiler te verwijderen, je zult daardoor mogelijk meer topspeed krijgen
     
  8. djiewie

    djiewie Guest

    Ik kan de spoiler niet verwijderen hoogstens kleiner maken of lager. Is een tip samen met de achterto-in verminderen voor topsnelheid. dat heb ik wel nodig om Peter zijn supersnelle motoren bij te blijven. Overigens is de achterspoiler van mij al vrijlaag voor topsnelheid.

    Greetz JW
     
  9. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Dat valt wel mee hoor :rolling:
    Laatste keer kon die me op het rechte end nog steeds niet voorbijkomen, en dat met mijn oudjes :D
     
  10. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Ik zou eerder een dikke diff olie proberen in het achter diff.
    Des te dikker de diff olie, des te meer acceleratie uit een bocht.
    Dit geldt natuurlijk alleen wanneer je dit ook kan gebruiken, het dax/dls systeem geeft je waarschijnlijk de mogelijkheid om dit te doen.

    Ik zou helemaal terug gaan naar de setup zoals je reed voor het dax systeem maar dan met een diff met 80K-150K olie erin.
    Hele harde veren zou ik zelf niet doen, de auto wordt dan nog gevoeliger voor hobbels of curbstones.

    Verder zou ik dan proberen om meer stuur voor te gaan zoeken, als je meer grip uit de voorkant kan halen, krijg je overall meer grip en dus een groter voordeel uit hetdax/dls systeem.
    Wanneer je met het systeem alle grip weer uit de achterkant gaat halen door zeer harde veren of een zeer stijve stabi neem je naar mijn mening het grote voordeel van het systeem weg, nameljk veel meer grip achter.
     
  11. djiewie

    djiewie Guest

    Ja, Iwan, die motoren van jou zijn echt supersnel. :D ben er eigenlijk wel verbaasd over.:confused: maar het is goed voor jou, alleen ik heb er niet veel aan:rolling:
    Verraad je geheim aan me of moet ik je eerst dronken voeren. :rolling:

    zie je Greetz JW
     
  12. djiewie

    djiewie Guest

    Ja Daan, Ben het helemaal met je eens:D Dat wordt dus de volgende stap. bedankt voor de adviezen. Zou mooi zijn als je op zou rijden om gelijk op de baan te vergelijken, immers heb jij ook een nt1. Alleen wel met iets tammere moteren en niet de LAb erop ja, die Peter nu ook heeft.:rolling:

    Overigens nog afwachten morgen of het goed weer wil blijven, wordt misschien een dagje ouwh... op Rucphen wachtend op droog weer
    Greetz JW
     
  13. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Roelof, ik heb vandaag even staan kijken bij MBC Gouda....zat me af te vragen of je vandaag met DAX reed. Ik had het idee dat je auto erg aan het glijden was en weinig grip had...lag dat aan DAX?
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja.... ik weet niet wat het was. Gisteren en vanochtend nog grip en ik steek vanmiddag andere (hardere) banden voor de halve finale en geen grip, de maat van mij pakt een set andere banden uit de huidige serie waar ik al het hele weekend op had gereden en de hele auto gleed nog steed, het leek wel als ik op een stoffige baan reed. Maar ook anderen hadden last van een losse achterkant.

    Nou ja, ik mag niet klagen, ik ben 13e geworden.....
     
  15. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Er waren er een aantal die mooie grip hadden en lekker door de bochten konden gassen, bij jou leek het af en toe wel of je op ijs reed...een toefje teveel gas en hij stond verkeerd om. Inderdaad knap dat je ondanks het gebrek aan grip nog 13e bent geworden.

    Maar reed je nu wel met DAX?
     
  16. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ehm dan hebben we dat denk ik allemaal gemist, meerdere rijders waren nou erg benieuwd naar het goede resultaat van DAX, het leek idd vanaf het begin alsof je in de regen aan het rijden was... Totaal geen grip van achteren, vooral niet na een geringste hobbel.

    Als ik dan kijk naar het concept van Peter van Koningsveld, die wagen lag als een blok.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2010
  17. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Pieter, je bedoeld toch niet die wagen met die liggende veer he??


    want trust me, die lag voor geen meter. wieltje optillen tijden EK Tremblay enzovoorts
    was er zelf bij, ging echt niet hoor.
     
  18. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nee, dat was de echte 966 ipv die van Serpent :rolling:
    Heb je Peter vandaag niet zien rijden? Stond als 2e gekwalificeerd volgens mij ;)
     
  19. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    ooh ok, ik dacht dat je die van de Ek bedoelde.
    formule 1 steil, werkte niet echt, zag er wel leuk uit

    ok duidelijk,
     
  20. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    ja hij ging goed, jammer dat hij pech had.
    anders was de kans toch echt aanwezig dat hij op het podium zou komen. denk ik
     

Deel Deze Pagina