najaarswedstrijd Record-cup en Diesel-combat

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 25 jun 2010.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Zoals jullie weten wordt deze wedstrijd normaal in Stadskanaal vervlogen.

    Omdat hij echter samenvalt met de Dutch Combat International, heb ik met Jacco afgesproken dat we de Record-cup en het Dieselcombat op de DCI in Grave gaan vliegen. Zo kunnen mensen aan onze wedstrijd deelnemen als ze even geen hits hoeven te tellen of tijd hoeven waar te nemen voor de DCI.

    Ik ben nu twee weekjes met vakantie, daarna ga ik met Jacco concrete afspraken maken.

    In feite mag dan op 7/8 augustus in Grave geen enkele Nederlandse lijnbestuurder ontbreken!!!
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik ga op 5 augustus naar Engeland.
    Omdat ik toch niet naar een DCI ga vanwege de klereherrie, had ik deze datum niet vrij gehouden.
    Zodra men F2D weer met laagtoerige (< 15.000) motoren gaat vliegen, ben ik er weer bij....
     
  3. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Gewoon oordopjes in en lekker genieten.

    Groet Robert-Jan
     
  4. [/QUOTE]In feite mag dan op 7/8 augustus in Grave geen enkele Nederlandse lijnbestuurder ontbreken!!![/QUOTE]

    Zie wel, jullie wisten het allemaal al!!

    Maar nog even het juiste adres, puur voor de zekerheid:

    Sportpark "de Kranenhof"
    Kranenhofscheweg 10
    5364 NP Escharen (Naast de club in Grave waar we al eens eerder zijn geweest)
     
  5. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Recordcuppers en Dieselcombatters:

    Zoals gezegd gaan we de tweede ‘Staka-westrijd’ van dit jaar op de Dutch Combat International in Escharen (Sportpark De Kranenhof, Kranenhofscheweg 10) op 7 en 8 augustus houden. Het zal wat anders dan anders verlopen natuurlijk. Indien alles verloopt zoals we plannen zullen wij in de pauzes van het F2D-combat gaan vliegen. Ik hoop ook dat onze deelnemers tijdens de F2D wedstrijden als hittentellers en tijdwaarnemers willen optreden. Omdat Jacco natuurlijk graag wil weten of hij op voldoende medewerkers kan rekenen zou ik daarom graag in afwijking van onze normale gang van zaken zoveel mogelijk van jullie willen vernemen wie we kunnen verwachten.

    Ik wil op zaterdag het 1,5 en 2,5cc dieselcombat gaan vliegen en op zondag de Record-cup, omdat we met onze Webraatjes als het goed is dan vóór 13.00 mogen vliegen terwijl de F2D-modellen dat dan nog niet mogen. Bij de opgave (via dit forum, via PM of via email) hoor ik graag of je op beide dagen voor de DCI beschikbaar bent of alleen op de dag van je eigen Staka onderdeel.

    Op zaterdagavond is er een heerlijk buffet dat voor deelnemers 15 euro kost. Voor DCI-medewerkers (hittentellers/tijdwaarnemers) is dat vrij, maar mensen die én deelnemen (ook aan onze wedstrijd) én Jacco helpen als hittenteller/tijwaarnemer kost het buffet 7,50 euro. Voor junioren (onder de 18 ) die aan onze wedstrijd deelnemen en DCI medewerker zijn kost het buffet 0,50 euro. Kamperen kost overigens 5 euro (wordt volledig afgedragen aan de voetbalclub waar we te gast zijn. Dit is gratis voor medewerkers (= hittentellers/tijdwaarnemers)

    Pitmensen bij de Staka-wedstrijd dienen een geschikte helm te dragen, en dat is ook verplicht voor hittentellers en tijdwaarnemers bij de DCI, dus svp helm meenemen. Ik zal er wel enkele extra meenemen. Goede stopwatches zijn natuurlijk ook welkom, en een klapstoel, hoed met brede rand of pet met ‘gordijntje’ in de nek, zonnebrand, zonnebril en gehoorbeschermers zijn natuurlijk aan te raden.

    Dus voor de goede orde: op 7/8 augustus is er op het modelvliegveld in Stadskanaal niets te doen. Ik ben er sowieso niet, want ik ben dan met mijn tentje en Staka-spullen in Escharen (Ilse: mijn gitaar en zangstem gaan ook mee). Als er overigens problemen ontstaan in verband met grote deelname of slecht weer, dan gaat de DCI voor, omdat daarvan de worldcupstatus behouden moet blijven!

    Meer informatie op www.dutchcombat.nl
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  6. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Niemand?
     
  7. Jonno

    Jonno

    Lid geworden:
    27 okt 2006
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hilversum
    Thijs en ik (John) willen zondag komen vliegen.Hoe laat wil je beginnen?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  8. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik wil op zondag graag zo vroeg mogelijk beginnen, want tot 13.00 uur hebben we dan als het goed is het rijk alleen, dus ik wil proberen 10.00 uur. Red je dat? Ik heb tot nu toe in ieder geval 3 teams bij elkaar. Misschien komt er meer opdagen, maar er is dus in ieder geval voldoende voor een wedstrijd in de Record-cup.
     
  9. Jonno

    Jonno

    Lid geworden:
    27 okt 2006
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hilversum
    Geen probleem.Tot zondag
     
  10. sckra000

    sckra000

    Lid geworden:
    1 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    t'Zand
    Ik ben net terug van vakantie en reuze benieuwd hoe het is afgelopen.
    Groet, Frits.
     
  11. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    De DCI heeft inmiddels plaatsgevonden en ook de Staka@DCI. Voor het dieselcombat waren dit jaar geen gegadigden (behalve mezelf). Misschien dat men zich schaamde om af te gaan voor de ogen van de F2D-mensen? Dat viel denk ik dik mee, die vonden het allemaal harstikke leuk, ook de Record-cup op zondag! John (Steffers) had wel ook een combatje bij zich, maar hij wil niet aan wedstrijden mee doen. Hij wilde wel tegelijk met mij in een cirkel vliegen, maar niet met streamers. We vlogen dus gewoon wat achter elkaar aan en speelden het vervolgens toch klaar om door een line-tangle te crashen. Ik was wat sneller en wilde daarom, toen ik hem genaderd was, een krakeling vliegen om weer wat afstand te scheppen. Laat hij nou net op dat moment een looping willen draaien … Modellen heel maar props kapot en dan is het lastig als je wel props bij je hebt maar geen reamer, want de propnut van mijn Oliver replica moet wel door de propnaaf heen en heeft dus een ruimer gat nodig. Gelukkig had de Deen Bjarne Schou een reamer bij zich.

    Voor de Record-cup kwamen zondag gelukkig nog flink wat mensen opdagen: Sander en Bert van der Meij, Tom ten Brink, John Klok en zijn zoon Thijs en naast John (Steffers) en mezelf hadden ook Fred Meijer en Owen Bosveld (wiens 35e verjaardag het was!) voor een geschikt model gezorgd. Ze waren voor peut van mij afhankelijk en helaas tuinden ze er niet in om de door mij belangenloos beschikbaar gestelde braggel te gebruiken. Nee, werkelijk, ik had een tweedehands blikje D-1000 gekocht op de vorige Nats in Engeland en dat moet je blijkbaar niet doen. Dropwater leek het.

    Ook jammer was dat ik niet tijdig door had dat John en Thijs Klok als twee afzonderlijke teams mee hadden willen doen. Ik had ze als één team ingeroosterd. Door extra vluchten konden we dat toch nog goedmaken. Ik had zelf een trage start en eerst geen goede afstelling. Sander en Bert en Fred en Owen deden het veel beter. Uiteindelijk werden Fred en Owen eerste met 7 minuten en 52 seconden in twee vluchten van 5 minuten en Sander en Bert hadden maar 8 seconden minder. Tom was 4e, Thijs Klok 5e (zijn belangrijkste doel was zijn vader verslaan, daar is hij in geslaagd!) en John Klok 6e.

    De buitenlanders waren erg geïnteresseerd in de formule. We werden uitgebreid gefotografeerd en gefilmd. Tijdens het uitreiken van de bekers begon het te spetteren en 5 minuten later hoosde het een half uur. Het was een gave wedstrijd.

    Bij het vertrek aan het eind van de dag kreeg ik overigens van Ilze nog een zwarte plastic gereedschapskoffer met onder meer inbusschroevendraaiers met gekleurd metalen handvat in mijn handen gedrukt. Die zou van een deelnemer aan de Record-cup zijn. Is iemand die kwijt, of was het toch van een F2D-deelnemer?
     
  12. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Ja, nu je het zegt.... Die is van mij.

    Koffertje met Tamia imbus (Alu gekleurde handvatten) en kleine imbus schroevendraaiers met zwart handvat en rood uiteinde?
     
  13. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    PP,

    Als je naar Pepinster gaat kan je hem mee nemen.
    Dan kan Owen hem bij mij oppikken.

    Groet Robert-Jan
     
  14. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik ben op het werk en heb de auto al volgepakt voor Pepinster, ik ga vanuit het werk rechtstreeks naar mijn zus in Maastricht waar ik slaap. Gelukkig had ik een vooruitziende blik, dus ik heb Owen's koffertje al ingepakt en zal het in Pepinster aan Robert-Jan geven, dan kan die het doorgeven aan Owen. Tot in Pepinster Robert-Jan!
     
  15. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Ik ben zondag zelf ook in Pepinster!
    Dus dan kan ik hem zelf meenemen.

    Bedankt voor de oplettendheid allebei!
    :)
     

Deel Deze Pagina