Kan er iemand mij helpen met het probleem mij heli gaat niet meer de lucht in. De schroeven draaien volle toeren en de heli drait rond op de grond. Wie kan helpen?
Dat moet je ook doen als het een Align is.. heeft HK niks mee te maken.. maargoed, kan best een FP zijn dit, we weten het (nog) niet.
Ja en kijk even of je niet HEEL veel bladspoor hebt door een losgeraakt of verzakt linkje, had ik ook toen wou die gewoon niet van de grond komen omdat hij de pitch niet kreeg.
Rummie welkom op het forum. Meld even welke heli je hebt merk / model zonder deze info gaat het niet lukken om je te helpen.
heli komt niet los He hallo, als je heli niet los komt en je bladen draaien vol toeren dan is heb je gewoon te weinig pitch. Als je een pitch gauge meter hebt zet deze dan op een van de rotorbladen en kijk wat je hoek is tov je paddels. dit moet bij vol gas zo'n +/- 8 graden zijn.(motor ff los koppelen natuurlijk). Zo niet. Haal de hevels van je servo's en zet opnieuw je zender en je heli aan. al je instellingen op je zender op nul ,ook de trims. Zet nu de hevels terug op je servo's en zorg er voor dat je swachplate horizontaal staat en de hoek van je bladen bij lower stick ongeveer -3 of -2 graden staat. Druk je nu je gas omhoog dan veranderd de hoek van je bladen en bij wax gas zal deze dan ongeveer +8 a +7 graden moeten zijn. Je kunt evt nog het een en ander electronisch afstellen op je zender.(als deze de mogelijkheid bied. Vlieg je 3d dan moet je de hevels zo zetten dat als de servo's neutraal staan je op midstick je 0 graden heb tov je padels. En de stick laag en hoog -7 a -8 graden respectivelijk +8 a -8 graden. Dan ga je de gas en de pitch op elkaar af stellen en evt idle up. suc6. Ps misschien imand anders nog verbeteringen of aan vullinge? dan hoor ik dat ook graag daar ik ook pas 2 jaar vlieg. Goetjes erik.
Vermoed dat het een coax heli is, die heeft immers meerdere "schroeven". Enkele checkups moeten voldoende zijn om de oorzaak te achterhalen: - accu vol - trims op de zender neutraal - bladen nog heel - tandwielen nog heel - lopen de motoren soepel over de tandwielen - draaien beide motoren even snel - wordt de accu-stekker heet (slecht contact)
Wat ook kan is dat je de zender hebt aangezet met de sticks omhoog. Dat had ik ook met een Coax (hier ergens te vinden op het forum) toen moest ik dat ding eerst een paar keer resetten.
Wel een leuk topic dit . De originele poster heeft niet meer gereageerd, ook is niet bekekend om wat voor merk/type/model heli het gaat. En toch wordt er vollop mee gedacht naar een oorzaak/oplossing van het eventuele probleem. Bewijst toch maar weer hoe de heli-community in elkaar steekt