SIG Fourstar 40

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door timvaneert, 16 aug 2010.

  1. stephan1986

    stephan1986

    Lid geworden:
    30 sep 2008
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    rosmalen

    werken doet het inderdaad prima al zou ik 1 stuk per airelon toch net wat degenlijker vinden:)
    en ja kan je airolons per stuk wat makkelijker afstellen.

    gr,
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Mwah, voor deze kist is dat niet zo`n issue.

    Dat is het meest gehoorde voordeel, afstellen met de zender ipv mechanisch.
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Modelvliegers van de " oudere garde " zijn eerder gewend om de afstelling aan het model te doen .:D

    En 1x afgestelt hoef je daar niks meer aan te veranderen .

    Mvg Johan
     
  4. timvaneert

    timvaneert Guest

    Denk dat ik het toch bij 1 servo hou, maar zal er nog even over nadenken. Net een brief thuis van de TNT... Motor onderschept bij de douane....

    Tim
     
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik hat vorige week 2 Turnigy,s 4250/600 bestelt voor de trainer 1600.

    Kwamen vanmorgen al aangewaait (7 dagen) zonder douane . ;)

    Mvg Johan
     
  6. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ik ken dat Tim. Soms zit de douane mee soms zit het tegen.

    Een standaard FourStar vliegt al erg goed. Zeker als tweede kist / rolroer trainer.
    Ik was één van de eerste met een FourStart op de club, maar zins dien zijn ze niet meer weg te slaan.
    Je bouw ziet er goed uit. Nog mooi glad schuren. Neuslijst rond af werken en dan beginnen met de linker vleugel. Je hebt nog wel even te gaan.
    Bouw ze, we blijven het volgen.

    Groetjes Rob.
     
  7. timvaneert

    timvaneert Guest

    Bedankt voor de reacties, Rob heeft me goed uitgelegd (Bedankt:wink:) hoe ik de brief voor de douane enzo moest invullen en inmiddels is ie weer op de post retour gegaan. Hopelijk heb ik me motor snel binnen, ik wil hem gewoon eventjes in het echt zien en vasthouden:D. Als ik morgen tijd heb ga ik beginnen met de bouw van de linkervleugel!

    Tim
     
  8. timvaneert

    timvaneert Guest

    Bouw van de tweede vleugel is gestart, ga hier niet erg veel foto's van posten omdat het bijna hetzelfde is als de rechtervleugel. Ik zal telkens bij elke grote stap, een foto plaatsen!

    Tim
     
  9. timvaneert

    timvaneert Guest

    Update van de linkervleugel, alle ribben vastgelijmd!
    [​IMG]

    Tim
     
  10. Verdouche

    Verdouche

    Lid geworden:
    9 sep 2005
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ziet er netjes uit Tim.
    Blijf het volgen.

    mvg
    Hans
     
  11. timvaneert

    timvaneert Guest

    En toen belde de postbode aan! Met een pakketje waar een leuk doosje in zat:
    [​IMG]

    En daarin zat de motor een ASP Viertakt 10cc:D:D:D:D:
    [​IMG]

    Ook al ben ik nog niet aan de romp begonnen, wat was het fijn om die motor is eventjes vast te houden zeg...

    Tim
     
  12. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    nog niet eraan draaien, hè Tim!!
    eerst even mooi in laten lopen en dan lang plezier ervan hebben ;)
     
  13. timvaneert

    timvaneert Guest

    Ik heb er nog niet aan gedraait, gelukkig wat gebeurt er dan als je dat wel doet?

    Tim
     
  14. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Je hebt kans bij ABN of ABC motoren (geen ring, zuigerveer) dat je het topeind van de bus beschadigt. Anders verliest de motor compressie, dus vermogen.
    Het topeind is bovenste gedeelte van de bus waar de zuiger zeer krap in komt te lopen. Dit zorgt voor een goede afdichting. De bus loopt taps naar boven toe. Door hitte en smeering wordt dit tijdens het inlopen een beetje "vrij"gemaakt.
    [​IMG]

    Ook bij ring / zuigerveer motoren is het aan te raden niet te draaien. De hebt de kans dat je een kras maakt in de bus met als zelfde resultaat. Verlies van compressie door een kras.
    Bij een ring / zuigerveer sluit de zuigerveer de ruimte tussen de zuiger en de bus. Door dit heb je met zuigerveer motoren iets minder afdichting, dus minder compressie. Het voordeel een langere levensduur van de zuiger en bus.

    Groetjes Rob.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  15. timvaneert

    timvaneert Guest

    Bedankt Rob, voor de duidelijke uitleg. Nu snap ik het! Tja... brandstofmotoren moet ik even goed leren kennen:D.

    Tim
     
  16. stephan1986

    stephan1986

    Lid geworden:
    30 sep 2008
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    rosmalen
    gaat je lekker wat power geven op je fourstar:)
    lopen opzich wel aardig die asptjes.
    denk wel eve goed na over de aansturing van je gas naar je servo.
    tank licht bij een fourstar erg in de weg je moet je gas kabel door allerlei gekke bochten wringen als je snapt wat ik bedoel.

    ik heb dit dus opgelost door van dat dunne (geloof 2mm) draad staal te gebruiken dit is net wat degenlijker als dat standaard gevlogten kabeltje wat er bij zit.
    geloof dat ik daar ergens in mijn bouwverslag ook wel wat over heb staan.



    enne is het kleurtje al bekent?

    gr,
    stephan
     
  17. Zenith

    Zenith

    Lid geworden:
    17 okt 2009
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Schaijk
    En als je dat eenmaal kent wil je nooit anders meer dan een echte motor.;)

    Ik ben trouwens ook benieuwd welke kleuren je gaat gebruiken.
     
  18. timvaneert

    timvaneert Guest

    Over de kleuren heb ik echt nog geen idee. Wil wel graag iets van 2 kleuren. Dus heel de romp een kleur de vleugel dezelfde kleur als de romp, alleen dan de onderkant een andere kleur. Iemand ideeën:D?

    @Frank (Zenith)
    Ik ga heerlijk genieten van deze echte motor elektro is, nep:wink:

    Tim
     
  19. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je lijkt Berto wel . :D

    Maar als je elke keer je model moet poetsen en je kamer stinkt naar de methanol kom je er wel op terug.

    Mvg Johan
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    :rolling:

    poetsen? wat is dat?

    Vorige week toevallig m`n Big Stick eens schoongemaakt.
    Had iets van 3 uur gevlogen en daar zat m`n een dikke laag olie en troep op.

    Ach had het maar geem modelvliegtuig moeten zijn.

    Methanol net als kero zo lekker, de vrouw is er niet altijd even blij mee maar da`s niet anders.


    Nee hoor Tim, 1x brandstof altijd brandstof ;-)
     

Deel Deze Pagina