Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Lol, ik was net aan het bestellen op DX. Kom ik hier kijken en zie ik dat jij zo'n torch gepost hebt :p Anyway, heb eentje gekocht maar van metaal. Koste mij 7euro incl verzenden :p
     
  2. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    en voor de verandering weer ff een :eek:ntopic:vraag:

    Wie weet waarom de HB VE8 100 dollar goedkoper is dan de AE RC8e?
    Ik zie qua pakket als enige verschil dat de VE8 zonder banden komt....
     
  3. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    om dezelfde reden dat een Hot Bodies D8 nitro goedkoper is dan een AE rc8 nitro. Verschil in merk, kwaliteit, marketingkosten, etc, etc, etc..
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Tjah, waarom is een Audi duurder dan een Renault?
    Zal te maken hebben met de productie kosten, kwaliteit, aanbod, vraag, marketing, performance etc. (wat matthijs ook zegt)
     
  5. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik had juist begrepen dat een VE8 juist zo goed was, meer een race versie van de Vorza zeg maar. Maar als het een Renault is dan zal dat wel niet idd.
     
  6. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Het schijnt dat de bodemplaat nogal breekbaar is, hij is van carbon.
    Ik geloof dat ik de VE8 laatst ergens op een engelse site tegenkwam ver onder de adviesprijs hier in NL.
    En echte racers bouwen nog liever een D8 om naar brushless dan dat ze een VE8 gaan rijden.
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    SSI bedoeld geen directe vergelijking in kwaliteit te maken tussen beide.
    Maar daar zit het prijs verschil in. Als HB 50 euro winstmarge heeft en AE 250 dan is de HB duurder in bouw maar goedkoper in verkoop prijs.
     
  8. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    allright, wat is dan momenteel zo'n beetje de beste/snelste buggy?
     
  9. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Mugen MBX6e , Kyosho MP9e

    Mijn keuze lag tussen die 2:)
     
  10. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    en de onderbouwing?
     
  11. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Heb gekozen voor de Kyosho, of wat bedoel je ?
     
  12. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Nou het waarom. Gewoon roepen dat iets het beste is is wat al te makkelijk toch?;)
     
  13. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Dat is inderdaad vrij gemakkelijk.

    Ik wou gewoon eerst de Mugen, parts zijn vrij goed te verkrijgen. De online winkel waar ik bestel had er een hele hoop van. En ik denk dat meerdere mensen zeggen dat de Mugen best wel een van de betere is. Door zijn goede rij eigenschappen.

    Maar ik heb voor de Kyosho gekozen omdat ik hem iets goedkoper kon krijgen. De onderdelen zijn ook nog best te verkrijgen. Heb eerst wat dingen opgezocht over de wagen ook wat op youtube.
    Nu ik heb zeker geen spijt van de kyosho. Maar ik kan echter niet zeggen of de Mugen nu echt beter is of niet. Als ik de kans nog eens krijg op een circuit te geraken zou ik graag eens rijden tegen een Mugen. Iedere wagen heeft zowat andere rijeigenschappen en die van de Kyosho zijn egt wel goed.

    Voor de Mugen zal het ook makkelijker zijn een setup te vinden, veel mensen hebben er eentje ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Imo ga je met een goed merk niet de mist in. Mugen, Losi, Kyosho, Team Associated, Hot Bodies, Ofna, Durango maken allemaal goede wagens waar je vlot mee vooruit kunt. Elke auto heeft daarin tegen zijn goede en minder goede punten en daar zul je een afweging tussen moeten maken.
     
  15. basb84

    basb84

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Assendelft
    Zoals Nard zegt kom je met elk goed gerespecteert merk goed weg. Het is uiteindelijk de piloot die het echte verschil maakt. Ik heb voor een mooi prijsje een mbx5 over genomen maar dat betekent niet dat ik goeie tijden rijd..... Integendeel zelfs...
     
  16. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Het dagje Mol zat niet mee :(

    [​IMG]
     
  17. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    OOPS ! :alien:
     
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Aiiiiiiiiiiiiiii

    Maareuh, nam jij die niet met je brushless per 4? :D
    En volgende maal laat iets weten indien je nog eens gaat, dan kom ik ook af...

    Al was het dagje Kampenhout gisteren ook serieus vet haha :D
     
  19. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    @SSI : het lukt nog ook:D:D

    ik zal straks proberen een filmke ineen puzzelen van gisteren.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Per 4 kan. Maar ik doe het niet graag omdat je soms net niet toe komt en de kans op schade is groter. Ik reed ook met traction drive gisteren en 0.9mm spring. Als ik wou bursten net voor een jump had ik echt een beetje lag. Koppeling open gegooid, proper gemaakt met remreiniger, en 1.1mm veertjes er in. Twas pakken beter maar ik denk dat ik terug DD ga. 3-1 is ook wel snel. Ik heb het nog niet kunnen vergelijken met 4, maar Dafke deed meestal 2-2 en toen we samen dat stuk namen zag je dat 3-1 sneller was (indien goed genomen). Die laatste hobbel is best laag, dus daar vlieg je makkelijk over.

    Het circuit ligt er echt beter bij dan in juni. Die triple na de kombocht is best wel moeilijk. Je kunt op volle snelheid in de kombocht gaan, maar dan word de auto zeer nerveus. Ik vond het beter een om een klein beetje te vertragen en er best hoog doorgaan. Zo kon je die tripple makkelijk halen, al is het soms maar nipt daar. Verder was er ook nog een stuk waar er 4-5 matten boven elkaar liggen en daar ging m'n auto echt stuiteren. Voor de rest blijft het een topcircuit! :D
     

Deel Deze Pagina