Star-Ranger Graupner met Heim mechaniek

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Feagle3, 23 dec 2008.

  1. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Hoi Bert,

    Ja dat klopt, het gewicht verschil van mijn orginele 2mm as en de nieuwe torqtube is echt minimaal. Maar wat je er voor terug krijgt is een staart die direct reageerd. En geen gezwabber meer.
    Ik kon de 2mm as met de hand echt een kwartslag draaien en de nieuwe torqtube dus totaal niet.

    Groetjes Rob.
     
  2. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Klinkt interessant. Hoe heb je de torquetube gelagerd dan in de romp/staart?
     
  3. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ben ik nog mee bezig. Maar er staan al foto's van één lager op mijn eigen draatje. Dit lager moet ik nog in de romp/staart lijmen.
     
  4. Feagle3

    Feagle3

    Lid geworden:
    12 sep 2007
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Dordrecht
    Probleem gevonden van de losgelopen borgring, de 2mm staaldraad was feitelijk een 2mm te lang waardoor deze wrong in de aansluiting, hierdoor vond een lichte slingering plaats die bij hoge toerentallen voor de nodige trillingen zorgde.
    Ik vond de genoemde 'veermethode' een goed idee dus dat voorlopig maar eens proberen zo,as een klein stukje ingekort, een extra borgring gemaakt als backup en het boeltje loopt keurig nu.
    Torquetube zit in de planning en is misschien een fijn winterproject, heb dankzij jullie wat mooie nieuwe ideeen opgedaan ;-)

    Oh, en mocht je je ooit afvragen wat je met je heli moet als er werkzaamheden aan de staart zijn of je je werkbank eens op wil ruimen ?, een keukentrapje is echt een handige hulp :D

    gr, Frans

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Aanzuigen warme lucht

    Hoi Frans,
    Ik begreep dat je weer een "verse" motor hebt klaarliggen. Wat me op de oude foto's opviel is dat de carb zijn lucht door het koellichaam moet aanzuigen. Ik had dat opgelost door een "kanaal" te maken waar vanaf het voorste spant een siliconeslang direct op de carb kon komen. Zodoende zuigt hij koude lucht aan uit het voorcompartiment en dat geeft veel minder stress op de motor en meer vermogen + regelmatiger loop want koude lucht heeft meer zuurstof in zich.

    Jouw foto:

    [​IMG]

    Mijn koellichaam mist (net zichtbaar) een aantal vinnen waardoor de slang bij de carb kan komen:

    [​IMG]

    Groeten, Marco.
     
  6. Feagle3

    Feagle3

    Lid geworden:
    12 sep 2007
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Dordrecht
    Arghh !, zo simpel en zo clever, was er nog niet opgekomen, net nu alles aangesloten en klaar is :-(
    Ga hopelijk van het weekend eerst eens kijken of het lopen wil en dan zal ik weer zachtjes aan het idee gaan wennen de boel weer los te sleutelen, thanx voor de tip ;-)

    groeten,

    Frans
     
  7. bluearrowxl

    bluearrowxl Guest

    Fantastisch!
     
  8. gerritanton

    gerritanton

    Lid geworden:
    14 sep 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Deventer
    Helicopter

    Goedenmiddag,

    Wilde even vragen of de Graupner heli al verkocht was

    Ben net terug van vakantie en kon deze helaas niet meer vinden op
    marktplaats
    Wou deze kopen voor de vraagprijs,

    vr gr G.Haverkamp

    Deventer

    e-mail g.haverkamp@zonnet.nl
     

Deel Deze Pagina