Politie bezoek tijdens wild vliegen :)

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door marwin, 20 nov 2010.

?

Ik ben voor wild/vrij vliegen!

  1. Ja

    72,6%
  2. Nee

    27,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Ach ja en zo blijft iedereen zijn/haar gedrag verdedigen, vergeet niet het is en blijft techniek, ook een modelvliegtuig kan een eigen leven gaan leiden en je zou ook zelf wel eens een foutje kunnen maken. Let wel modelvliegen wordt in Nederland steeds moeilijker laten we vooral de kans op incidenten zo klein mogelijk houden. Het zal niet voor het eerst zijn dat een club door een dergelijk voorval zijn veld kwijtraakt.

    mvrgrt, Aad
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2010
  2. Bas roR

    Bas roR

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Rotterdam
    Pff oogkleppen! Blijven "wij" verdedigen of blijven "jullie" oneindig de les lezen?
    (..en welke club zit er naast R'dam Airport? Daar zou ik wel lid willen worden dan.)
    Nogmaals: ik acht de kans nihil.
     
  3. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
    Ik denk dat wildvliegen met schuimpjes etc goed moet kunnen maar
    als er dan iets aan komt, naar de grond ermee en blijf even op een meter of 15 max, daarna kun je weer omhoog.



    @topic starter: jij denkt leuk meevliegen.
    Piloot 1:1 vliegtuig denkt dadelijk vliegt ie omhoog, b.v de motor in en
    met alle gevolgen van dien.

    Een piloot weet niet wat jij gaat doen, weet niet of het een schuimpje is of 10 kilo kist etc etc.

    ______________________________________________
    Even los daarvan trekken modelvliegclubs altijd aan het korste eind.
    Stel dat ze hier vaak last van hebben dan maken ze misschien wel bezwaar bij de dicht bij zijnste modelvliegclub.

    En voor je het weet kunnen zij dicht.


    Vind het wel raar dat je jezelf zo blijft verdedigen.

    Ook al was het risico volledig te verwaarlozen het gaat om andere gevolgen die het kan krijgen.
    Als dat vliegveld er vaak last van gaat krijgen dan reken maar dat ze negatief over een modelclub gaan denken en eventueel actie ertegen gaan nemen.



    Je kan ook zeggen:
    Sorry, ik als ik voortaan ga wildvliegen duik ik voortaan meteen weg.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zo lang het een nette discussie blijft ... gewoon open houden. Leerzaam voor iedereen.

    Ergens in deze discussie gaat het over afstand/diepte schatten. Is moeilijk. Hoeveel mensen zijn er al niet bij landing in prikkeldraad geveerd omdat ze dachten al over de afzetting te zijn? Zet maar eens een balsa- of piepschuim-paaltje op veld, en probeer het met vliegtuig te rammen terwijl je 20-30meter verder staat.
     
  5. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Mensen zo is het genoeg, heb geen zin om hier helemaal tot op het bot afgezeken te worden.

    Ik heb mijn fout toegegeven, eerlijk op mijn eigen manier verteld om het spreek baar te maken en dan is het niet de bedoeling dat men mij tot op de grond afbrandt als, prutser, slechtvoorbeeld, of iemand die niet weet wat die doet.

    Ik heb er op dat bewuste moment niet bij stil gedaan!

    De Admin heeft halverwege aangegeven dat het zo genoeg was, en we onder regelgeving en dergelijke door konden gaan en nog zijn er mensen die het nodig vinden om gewoon door te gaan met dat irritante gal spugen op mij.

    Hierover doorzeuren lijkt mij enigszins overdreven en niet nodig. Het lijkt mij dat we het op dit forum moeten hebben over de lol van het vliegen.

    Ik zal altijd blijven wildvliegen, alleen wetend dat het een NO NO is om enigszins in de beurt te komen van de zeer laag overvliegende 1:1 zweef luitjes.

    Over&uit!

    .
     
  6. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Mag ik vragen op welke frequentie jij vliegt? Dan kan ik namelijk ff bekijken of we eventueel een kanaalkniijper definitief van ons frequentiebord kunnen halen door jouw gedrag...

    Weet wel dat je zeer dicht bij één van onze modelvliegplekken (afhankelijk van de windrichting) zit als je daar staat te vliegen
     
  7. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland

    Eigenlijk wilde ik niet meer reageren, maar knijpers? dat is zoo van de vorrige eeuw :)

    Vlieg 2.4Ghz, no worry's

    En daarbij jullie vliegen compleet aan de andere kant. 6 km verder op met de club, dus nog maals no worry's.
     
  8. Wild vliegen

    Beste Marvin,

    " Ik zal altijd blijven wildvliegen, alleen wetend dat het een NO NO is om enigszins in de beurt te komen van de zeer laag overvliegende 1:1 zweef luitjes".

    Geweldig, dat wist je al allemaal en desondanks deed je het (toch) ...........?!

    Briljant, jouw attitude helpt de mensheid vooruit. Chapeau!

    Peter

    PS.:
    Iedereen is gek, behalve ik.
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even speciaal voor de 2 post boven mij, en even algemeen:
    [mod]Nogmaals, ONGEFUNDEEERD afzeiken is niet nodig!,dit is een dringend advies![/mod] Laten we het houden over de regels en ander ONtopic spul..., anders voorzie ik nog dat het topic gesloten word...

    Ontopic,
    Hopenlijk heb je idd 2.4ghz, dat vindt ik een namelijk must voor wildvliegers!!
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    en eventueel om een schade door een "onverklaarbare" crash op jou te kunnen verhalen.
     
  11. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    offtopic reactie verwijdert.
    Emil, mod
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2010
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Nu heb ik jaren bij de modelvliegclub op vliegbasis Twente gevlogen. Het modelvlieg airspace lag naast die van de 1:1 motorvliegclub en zweefvliegclub. Sterker nog het modelvliegveld is officeel een Light Aircraft strip en ligt feitelijk tussen de 2 startbanen in ( uiteraard met de nodige afstand).

    Twente is net als Valkenburg geen actief militair veld meer, maar dat wil dus niet zeggen dat er geen burgerluchtvaart activiteit meer is.

    Nu ga ik jou acties niet goedpraten, want ik vind het werkelijk te idioot voor woorden wat je gedaan hebt maar als er een goede en strenge regelgeving wordt nageleefd dan gaan deze 2 vliegsporten prima samen. Tenminste als er door mensen met gezond verstand wordt gevlogen. Ik weet uit ervaring en door die van mn vader ( al ruim 35 jaar 1:1 zweefvlieger) dat afstanden inschatten vanuit een 1:1 vliegtuig tot bijv een model kist, erg moeilijk is. En een modelzweef kist kan opgemerkt worden als een 1:1 zwever maar dan een x aantal km verderop. Ga maar eens zoeken op het internet naar (dodelijke) ongevallen tussen 1:1 vliegtuigen en modelkisten. Geeft je nog iets meer inzicht in eventuele gevolgen.

    En beter je huiswerk doen als je ergens gaat wildvliegen, doe ik ook als ik een nieuwe locatie verken. En aangezien ik ook brandstof heli vlieg vraag ik mij elke keer o.a. af: Geen geluidsoverlast, geen verkeer in de directe omgeving, hoe groot is de kans op schade in de omgeving als ik bijv storing krijg of een mechanisch/ elec falen? Ja ik vlieg alles 2.4. Oftewel, hoe creeer ik een veilige omgeving voor mijzelf, eventuele omstanders, gebouwen etc etc en het model zelf.

    Ook ik heb afgelopen zomer bezoek gehad van een toevallig passerende motoragent. En na alle vragen uitgebreid te hebben beantwoord en te hebben toegelicht kreeg ik groen licht aangezien ook hij mijn pre flight plan verantwoord en doordacht vond. Uiteraard had hij zn motor al aan de kant gezet, de heli bewonderd, 100 nieuwschierige vragen over het model gesteld en mij op het eind een goede vlucht gewenst en is vervolgens weg gereden.

    Een beetje gezond verstand doet wonderen voor onze geweldige sport.

    Keep it that way!
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2010
  13. elrofotografie

    elrofotografie

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Ergens bij Rotterdam in de buurt
    Ook onzetend stom.
    Wij vliegen in barendrecht en zitten ook in 1 van de drukkere aanvliegroutes naar Rotterdam airport. alvorens wij gaan vliegen moeten wij de LVNL (luchtverkeersleiding Nederland) in rotterdam in kennis stellen en na het vliegen op het eind van die dag, ons ook weer afmelden. Dit voor alle veiligheid die je maar kan wensen.
    Dus vliegen op een afstand van 1,5 km van rotterdam airport is het domste wat je kan doen.
    KNVvL Modelvliegsport - Downloads
    kijk eens op bovenstaande link en je kan een hoop leren wat wel en niet mag.
     
  14. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Zoals ik al eerder had vermeld, vlieg uiteraard met 2.4ghz...
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Marwin, de kans bestaat dat als er een club binnen gemeente is, dat de gemeente in APV je verplicht daar te vliegen. Het kan niet zo zijn dat, door de gemeente, aan clubvliegers eisen worden gesteld en verplichtingen worden opgelegd terwijl die eisen dan niet voor wildvliegers zouden gelden. Dat zou meten met twee maten zijn. Ik zou dat goed checken als ik jou was.
     
  16. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    oke
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  17. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.243
    Locatie:
    Den Haag
    Nee, het is een feit dat het voormalig Militair Vlieg Kamp Valkenburg is. Dat betekent alleen dat de marine luchtvaart dienst er niet meer is. Het is nog steeds een vliegveld, en het is een actief vliegveld.

    Marwin, weet je hoe de gemeentegrens loopt en of je in Wassenaar of Katwijk stond te vliegen? In Wassenaar is er namelijk een APV die het modelvliegen geheel verbied.

    Bij Terlet zijn er ooit een zweefvliegtuig en modelvliegtuig in botsing geraakt. Resultaat ... 1 dode en 1 gewonde. Niet te lichtzinnig over denken dus.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2010
  18. Bas roR

    Bas roR

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ben me bewust van die regel, ik weet donders goed dat het daar niet mag.. de rest van de regels heb ik ook allemaal gelezen hoor.
    Dat jullie dat met de club zo regelen is verstandig omdat daar vast grotere dingen rondvliegen dan een parkmaster. (Is dat het veld naast de tunnel? Dus als daar 1 iemand zin heeft om een vluchtje te maken moeten jullie dat gaan aanmelden? Vervelend lijkt me dat.)

    Maar zolang je niet eens weet waar ik dan precies vlieg en hoe kan je het niet klakkeloos dom(st) gaan noemen, ook al mag het volgens de letter van de wet niet.
    Ik weet de aanvliegroutes bij verschillende windrichten wel hoor.. en ik heb op die locatie N.B. samen met een piloot die vanaf R'dam airport vliegt staan modelvliegen op die plek en het er nog over gehad..

    Maar goed.. ik sta volgens mij weer tegen die ene muur te praten; het enige dat ik eigenlijk kwijt wilde is een stukje over politiebezoek tijdens wildvliegen.
     
  19. sokolum

    sokolum

    Lid geworden:
    8 feb 2009
    Berichten:
    189
    Terlet, omgeving Arnhem is het niet? Wassenaar ligt daar niet in de buurt, of er moet een tweede Wassenaar in NL bestaan?

    Trouwens, waar zie jij in de APV dat verbod staan voor modelvliegen in Wassenaar? Heb je een bron vermelding?

    Ik heb het even voor je opgezocht, feiten zonder bron vermelding is niets waard:
    Als jij het nu het ook naleest, want ik kan het zo gauw het niet vinden.
    Of ik lees het verkeerde document.

    APVW oktober 2010
    http://www.wassenaar.nl/Docs/de_gemeente/verordeningen/2010/APVW oktober 2010.pdf
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  20. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    alsjeblief he, wat een geschreeuw hier!
    het is natuurlijk niet goed te praten maar op deze manier oplossen?
    volgens mij verhard iemand zich alleen maar op deze manier en denkt hij, schijt aan ik die zeikers ik ga daaar vliegen!
    had naar mijn mening ook wel iets minder boos gekund allemaal!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina