Team Associated SC10 4X4

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 25 jan 2011.

  1. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
  2. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Dat systeem ziet er wel interessant uit. Hier worden dus geen schijfjes gebruikt maar in plaats daarvan een cilinder vormig "ding" met een soort tandjes er in waar die overheen slipt bij te veel kracht? Waardoor die "click" geluiden maakt; vandaar "clicker"? Of heb ik het nou fout?

    Hoe lang bestaat dit systeem eigenlijk al in de RC wereld? Of is dit compleet nieuw?
     
  3. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Kan niet eens. Auto's zijn nog niet geleverd. In US zijn ze ook al te (pre)bestellen. Prijs (van wat ik al had vernomen) is idd laag, gelukkig. Nu wachten maar! :)
     
  4. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    nee die clicker werkt als een one way diff die je kan in stellen (los of strak)
    dus bij remen in de bocht heb je weinig rem op de voor wielen waardoor je soepeler door de bocht gaat. en dat is dan af te stellen voor een snel of lanzaam parkoer.
    ook bij het neer komen op de voor wielen van een jump heb je dus geen harde klapen op je aandrijf riem, als je nog op de rem staat.

    gr Sander.
     
  5. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ook de slipper plaaten zijn mooi bedacht.
    aan bijde kanten van de spur zitten normaal 2 plaaten, hier dus ook.
    alleen is de eene kant (plaat) voor de achter wielen en de andere (plaat)voor de voorwielen.
    er zit veel techniek in de auto dat is zeker.

    alleen het dat de bodum uit 3 delen bestaad vind ik iets minder.
    maar het zal sterk genoeg zijn.

    gr Sander.
     
  6. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    De levering in de VS is pas vanaf eind Maart Dus dat zal niet eerder dan April Mei worden.
    Ze hebben de tech specs ook niet helemaal goed overgenomen.
     
  7. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Als je goed naar de chassis kijkt van de Losi en de AE valt op dat bij de Losi al het gewicht aan de vookant zit (Lipo naar voren, motor in het midden) Bij de AE zit de motor achterin en de Lipo in het midden. Een conclusie zou kunnen zijn dat de Losi zich oversturend gedraagt en de AE ondersturend. Dus ik zit zo eens naar die filmpjes te kijken en voor wat je er van kan maken met dit beetje materiaal lijkt het daar wel een beetje op he? De AE lijkt wel wat lichtvoetigersoepeler dan de Losi als ie over hobbeltje gaat. Als de AE echter die lange bocht in acceleert is ie alle grip op de voorwielen kwijt, dat zie ik niet bij de Losi. Misschien iets om over na te denken....


    Rijden met de Losi



    AE:




    Als je dat dan vergelikt met een SC10 4x4 conversie dan vind ik die in de bochten toch beter gebalaceerd overkomen:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    er valt geen zinnig word over te zeggen. ik kan welgeteld 4 seconden een rijdende SC zien en daar ga ik geen conclusies uit halen.

    enige is dat de AE ruim 300 gram lichter is als de Losi.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  9. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ja, en hoe hebben ze dat gewogen? Daar valt dus ook geen zinnig woord over te zeggen.
     
  10. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    gewoon de opgegeven specifcaties van de leveranciers tegen elkaar vergelijken. dan kun je tot die conclusie komen.

    ik denk dat ze dat gewogen hebben met een wereldwijd geaccepteerd meetinstrument. een weegschaal.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  11. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    zeg vent, trek je lolbroek eens uit!
    Er staat nergens met welke motorcombo en lipo er gewogen is. Ik meen te hebben gelezen dat het gewicht van de Losi met Tekin SC4X is en 5000mah lipo. Van de SC104x4 weet je het dus niet. Over het algemeen is het gewicht in de specs het rijklaar gewicht. Dat kan dus heel erg varieren en is totaal afhankelijk welke motor en lipo je gebruikt. Zelfs de ESC maakt veel uit. Een MMP weegt 40 gr minder dan een MMM, om maar een voorbeeld te noemen.
     
  12. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Waarom zoveel gezeur over gewicht? Gewoon gas erop met die machientjes:)
     
  13. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    de asso is getest met een Reedy LiPo 5500mAh 7.4V 60C en weegt 307 gram. en ongetwijfeld met een LRP regelaar.

    ga nu niet moeilijk doen over een grammetje hier of een grammetje daar. het feit is nu eenmaal dat de asso ongeveer 300 gram lichter is dan de losi. en dat op auto's van om en nabij de 3 kilo is dat een gewichtsbesparing van ongeveer 10%

    een gat van 300 gram kun je niet compenseren met met gewichtsbesparende maatregelen m.b.t. de electronica.

    ;)

    ik wil eigenlijk eerst zien hoe de klicker het doet. zal de auto beter insturen?
    ze zeggen: met het klicker systeem stuurt de 4wd auto als een 2wd.
    asso geeft als argument dat de 4wd shortcourse "slecht" sturen, en dat ze mede om die reden het klicker systeem hebben toe gepast.
     
  14. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    helemaal corect;).

    gr Sander.
     
  15. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Tuurlijk dat ben ik met je eens. En gewicht is heel belangrijk. Zo vond ik mijn Slash 4x4 met MMM set en 5000Mah 5S Lipo een behoorlijk hoog gewicht hebben en dat merkte je erg goed op een kleine track. Daar had ik 'm helemaal niet voor maar toch ben ik eens gaan kijken hoe ik dat kon verbeteren. Door een kleinere lipo te nemen bespaar ik al ruim 300 gram. M'n huidige Neu motor is al 80 gram lichter geloof ik (van een Castle 1515 naar een Neu 1512) Zelf alu turnbuckles schelen al voelbaar gewicht. Als je alles bij elkaar optelt kom je een heel eind. Gewicht is een van de belangrijkste dingen als het gaat om handling. Acceleratie, remmen en bochten gedrag wordt er heel erg door beinvloed. Mijn Slash 4x4 is zometeen 430 gram lichter dan hij was. Dat ga je merken hoor.
    En dat is wat ik alleen maar wil zeggen. Hang jezelf niet op aan het gewicht van de auto want het hangt er dus helemaal vanaf hoe je hem voldouwd.

    Of eenauto beter gaat sturen van een clicker ben ik ook benieuwd naar. De Slash 2WD suurt agieler dan de 4x4 idd, maar dat licht o.a. aan de heel aandrijlijn op de vooras als je het mij vraagt. Clicker of niet, die zit er nog steeds bij de SC10 4x4. Ik denk dat een sterkere/snellere servo (= weer extra gewicht) ook het sturen verbeterd. Ik vond van wel iig.
     
  16. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    die klicker heeft de functie om off-power ( in bochten ) de voorwiel aandrijving uit te schakelen of te verminderen ( klicker is instelbaar )
    dit kan erg handig zijn op kleine en bochtige tracks ( whoohoo my hometown track :) )

    je hebt dus minder last van het "duwen" in de bochten, en zodra je weer on-power gaat bij exit, heb je weer de full 4WD
     
  17. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    en alweer corect :D.

    gr Sander.
     
  18. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Een lichtere auto wil niet altijd zeggen beter. Auto heeft minder gewicht op de grond staan. Ga er maar van uit dat ze daar bij Asso (en zoveel merken) goed over nadenken hoor. ;)
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Klopt, hence als die gewichtjes in veel 1/10 buggies.
     
  20. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Gewichtjes in een buggy zijn alleen maar bedoeld om de balans in de auto tussen de voor-en achterwielen beter te krijgen. Door het toevoegen van gewicht gaat geen een auto harder rijden.

    Over de clicker: Super systeem om als optie te hebben! De meeste auto's hebben diffs of one-way. Dit zit er tussen in en kan je tot op zekere hoogte afstellen. Op de XX4 zijn later wijzigingen doorgevoerd om de clicker eruit te halen ( en dus permanent 4WD te rijden) maar ook om one-ways erin te passen. Wat het beste is verschilt per circuit en ook deels je rijstijl.

    Deze Asso ziet er erg goed uit. Ben heel benieuwd.

    Michael
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2011

Deel Deze Pagina