DLE niet altijd geweldig....

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door razor, 12 mrt 2011.

  1. razor

    razor Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. GiBi

    GiBi

    Lid geworden:
    2 okt 2007
    Berichten:
    510
    Locatie:
    nijlen city
    dat is idd niet zo fantastisch en de reden?
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ziet er niet best uit nee, maar nu weet ik ook genoeg DA voorbeelden waarbij de cilinders uitstapten:)

    Zijn de bouten gebroken of wat?
     
  4. razor

    razor Guest

    geen idee, hetwas ineens kompleet stil, stopte echt in 1 keer, de zuiger is volledig verwoest...
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Motorkap heel gebleven?
     
  6. razor

    razor Guest

    zat er nog niet op, ik moest de motor nog afstellen...
     
  7. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Hee razor Dat is bale man
    Hoe ga je het nu aanpakken
    Ik mag aannemen dat je gaat kijken of je een nieuw blok op garancie kan krijgen

    Zo niet ik heb nog wel onderdelen
    cilinders zuigers
     
  8. razor

    razor Guest

    hij ligt al in de kliko..
    ik heb de krukas al eens vervangen, de carb, ben d'r wel klaar mee.

    komt gewoon een nieuwe op..
     
  9. razor

    razor Guest

    gister de nieuwe DLE erop geplaats, als he mee zit gaan we woensdag vliegen...
     
  10. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Is de krukas nog goed of is die ook stuk
    ik heb er 1 liggen met een foute krukas
    en een kapote sensor
     
  11. razor

    razor Guest

    heb je het filmpje gezien? dan zie je dat de drijfstang krom is, daar mee ook de krukas, de zuiger de cylinders, het ventiel, het huis.

    totaal naar de kloten...

    en de onderdelen die nog wel goed zijn, hebben zo'n klap gemaakt, die vertrouw ik oo k
    niet meer
     
  12. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    lijkt wel of de zuigerpen gebroken is.....

    W.
     
  13. razor

    razor Guest

    Nou. Die zijn beide nog heel.....
     
  14. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    zag er zo uit omdat die drijfstang zo geplooid is.........rare breuk in ieder geval!!! bij mij zouden ze'm héél vlug retour krijgen, met een hartig woordje uitleg erbij!!

    W.
     
  15. Aaalie

    Aaalie Guest

    Was het toevallig in een duikvlucht? Ziet er een beetje uit als onbelast toeren, dan kan je ook zulke ravages tegenkomen.
    Gezien dat het vlot tijdens de eerste vlucht gebeurd is, ben ik wel overtuigd dat er een inferieure zuiger is gemonteerd, welke het snel heeft begeven. Dit moet niet kunnen, en ik neem aan dat je een nieuwe motor kosteloos hebt gehad.
    Gelukkig verder geen schade!

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  16. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Denk niet dat deze vlieger zonder vleugels de lucht is in geweest . :D

    Mvg Johan
     
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Om de een of andere reden kan ik het filmje niet bekijken
    Dus nee niet gezien
    Ik hoop dat je meer mazol hebd met je nieuwe motor
    Ik Draai zelf nogsteeds de sv 100 waarvan iedereen zei dat ze niet goed te krijgen zijn
    Totaal geen problemen mee en loopt als een kogol
    Maar mocht i tog ploffen heb ik al een dle 111 klaar liggen
     
  18. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik heb ondertussen het filmpje bekeken
    die is echt wel stuk
    maar ik heb wel een vraag
    je hebd hier staan dat dit een nieuwe motor betreft
    maar elders zeg je weer dat je de krukas ook al is hebd vervangen

    Dus was dit nou een nieuwe of niet
     
  19. razor

    razor Guest

    de motor heeft 5 vluchten gemaakt,

    toen ik hem nieuw binnen kreeg bleek dat de krukas wangen uit lijn waren, waardoor het achterste lager bloed heet werd, alsook de motor.

    ik heb toen met cyclone gemaild, hun een filmpje gestuurd van de krukas, waarop te zien was dat de krukas niet goed uitgelijnd was.

    vervolgens zouden ze me tegen transport kosten een nieuwe krukas opsturen, maar daar ging ik niet mee akkoord, omdat ik niet zo veel vertrouwen meer in deze firma had, heb ik de krukas laten richten bij een revisie bedrijf,

    omdat zij de propmeenemer niet los kregen hebben ze de meenemer verhit wat resulteerde in een in niet werkende magneet,

    deze heb ik vervangen voor een magneet van een toerenregelaar voor de heli.
    dat werkte,
    daarna bleek de carb niet goed te werken dus die is vervangen voor een tillotson.

    vervolgens heb ik er een 3 tal vluchten mee gemaakt
    echter niet naar mijn zin, toch maar een nieuwe propmeenemer besteld en gelijk ook maar een krukas, die was zo goedkoop, dan gelijk ook maar vervangen.

    vorige week had ik de Pitts weer in zijn nieuwe jasje en zou de eerste vlucht plaatsvinden.

    motor wou niet lopen, blek dat de brandstof tank niet goed was, deze geruild. motor sloeg niet makkelijk aan, maar uiteindelijk kwam hij tot leven.


    na ongeveer 30 sec, tijdens een keer gas geven sloeg hij zo vast als een huis, er zat geen beweging meer in.

    dit was nog een dl100 en eerlijk gezegd neem ik niet de moeite om dat ding terug te sturen naar China,

    want zoals dat gaat,
    maak maar eens hard dat het een productie fout geweest is,

    ik doe nogal aardig wat aan restauratie van oude Citroens, en heb ook al een flink aantal motoren gereviseerd, in zwel model als auto's maar zoals dit kapot gegaan is, heb ik nog nooit meegemaakt.

    ik vermoed dat er een manco in de zuiger zat, 1 zuiger is totaal in 20 stukken uit elkaar gespat.
     
  20. razor

    razor Guest

    momenteel zit de andere Dle erin, deze loopt goed, en als het meezit gaat hij dit weekend dan eindelijk vliegen.. filmpje volgt.
     

Deel Deze Pagina