Goedendag, ik heb via inruil een Kyosho (Deagostini) verkregen, ik heb nu zo'n startpakketje erbij gekocht met zon brandstof vulflesje en die gloeiplug oplaad ding, ook heb ik een zender, ondvanger en brandstof, de zender werkt nu prima, en hij doet wat hij moet doen (de auto reageert erop) nu heb ik de auto gevuld met de brandstof en de opgelade "Gloeiplug oplaadding" op de gloeiplug aangesloten, hij krijgt brandstof maar als ik 2 a 3 keer aan het trekkoord trek dan blokkeert hij de boel, Wat kan het probleem zijn?
Dat de motor te veel brandstof krijgt; er komt vloeistof in de cilinder en dat blokkeert. Je zal de hoofdsproeier een halve slag armer moeten zetten. Eerst even de gloeiplug eruit draaien, auto op de kop houden en een keer of 6 aan het startkoord trekken; daarmee verwijder je de overtollige brandstof. Dan gloeiplug monteren, sproeier een halve slag armer, gloeiplug steker erop en starten maar!
dus brandstof er in gedaan, op het pompje gedrukt tot de brandstof in de carburateur kwam (niet te veel, dan verzuip je hem). Vervolgens de gloei plug driver er op gedaan en aan het koord getrokken? als hij blokkeert is hij verzopen, de gloeiplug losdraaien en ondersteboven een paar keer trekken (pas op dat er geen vuil in de motor komt) je moet je hoofd sproeier iets dicht draaien volgens mij... bart is me voor ow misschien leuk om te weten, het is niet een Deagostini de maar een Kyosho Alpha-3 gp, Deagostini had hem in delen uit gebracht. (bij een tijdschrift kom je zo onderdelen krijgen en je auto maken)
Hmmm ik doe eigenlijk alleen werken met vliegtuig motortjes maar t klinkt als teveel brandstof(Fuel-lock). Dit moet zich bewijzen door als je de gloei plug eruit draait hij niet meer geblokkeerd is! Als dit het geval is dan je brandstof toevoer een halve slag dicht draaien en nogmaals proberen. Greetz Red
Tja, dat is de kunst van het afstellen....... Als ik een vliegtuig moet afstellen draai ik mn sproeier helemaal dicht en dan 1,5 slag open. vanaf daar ga ik fijn afstellen. Hoe dat bij een auto gaat...... ik vermoed het zelfde.... Succes iig!
Ik denk al dat ik het weet, want als ik de gloeiplug eruit haal en em dan in de goei plug driver doe dan gaat het veertje niet gloeien, dus of de gloeiplug is aan vervanging toe of ik moet de goei plug driver nog even op de lader laten denk ik dan
Misschien is het slim om je woonplaats te vermelden. Wellicht dat er iemand in de buurt woont die je op gang kan helpen. Groetjes snoek
Om zeker te zijn dat alles goed is moet je de gloeistarter helemaal opladen en doe er voor de zekerheid een nieuwe gloeiplug in je motor. M.v.g. Mark
Mijn woonplaats is Ens (Klein dorpje tussen emmeloord en Kampen) ZIe bijgevoegde google maps link: 8307AE - Google Maps
En nu weet iemand in een ander sticky waarop jij gaat reageren of openen dit niet. Je kunt het in je profiel erbij zetten zodat het links van het sticky bij je reactie komt te staan.
De 1e keer starten in de achtertuin, of balkon, om dit te oefenen kan geen kwaad. Een goed idee is dan om de motor met een fohn eerst warm te maken, dit zal (zeker bij een trekstarter) het starten aanzienlijk vereenvoudigen. Je kunt dan i.i.g. eerst zorgen dat de motor goed blijft lopen.
Laten we eerst dit probleem oplossen, lijkt mij (weet wel zeker) een zeer essentieel iets om een motor aan de praat te krijgen......
als jij je gloeiplug driver een nachtje hebt geladen zou hij vol genoeg moeten zitten om he gloeiplug te laten gloeien. is dit niet het geval, is je goeiplug stuk en moet je die vervangen door 1 met de zelfde warmte graad.