Is deze setup goed voor mijn Trex700N converted naar electro?

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door kknops, 8 apr 2011.

  1. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Enige tips of deze setup goed zal werken?

    Daar dit mijn eerste 700 heli is.

    Ik heb mijn setup klaar, alles is besteld en onderweg, wat denk je ervan?

    ESC HobbyWING Platinum PRO 120A HV 5-12S + program card
    BEC RCE-B6X Regulator
    Gy611 + S9251
    3x Hitec HS625MG 6.8kg 0.15sec
    Scorpion HK4025-630KV
    2x 4000mah 20c (10S eventueel :) )
    690mm Spinblades assymetrisch
    Zou dit goed zijn voor sport vlucht en schaal?

    alvast bedankt voor de info

    gr
    Kevin
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  2. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Normaal gesproken bereken je uit het gewenste aantal cellen, de overbrenging en de gewenste headspeed de kV. Maar aangezien jij het allemaal al hebt aangeschaft moet het even andersom. Daarom de vraag:

    -Wat is de overbrengingsverhouding van de motor naar hoofdtandwiel?

    Grt, Marco.

     
  3. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Ik dacht de originel overbrenging te behouden.

    Ik heb wel van de mensen van Spinblades een 6mm 8T tandwiel aangeboden gekregen om de head spead te verlagen. en ook toepasselijker voor het schaalvliegen zeiden ze.

    Dan de tandwielen zouden op de maingear 114T zijn en de autorotation 104T als ik het niet verkeerd voor heb.

    Dank u voor de hulp
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  4. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Paar dingen die me "vreemd" overkomen.

    Meeste 700size helis vliegen op 12S, en 10S 4000mah zal een behoorlijk korte vliegtijd hebben verwacht ik. Normaal is 12S 5000mah
    De scorpion 4025 wordt meestal toegepast op 550/600size helis en 630kV lijkt me aan de hoge kant.

    Maar goed, voor schaal/sport zal het misschien voldoen.
     
  5. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    De persoon waar ik de motor van gekocht heb gebruikte hem op een raptor 90 geconverteerd naar electro.

    Is de setup buiten het motor gedeelte ok om stabiel te vliegen?

    gr
    Kevin
     
  6. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Volgens mij is originele Trex700 overbrengverhouding zo rond de 8.2
    Dus 10S x 3.7V x 630kV / 8.2 = 2800rpm beetje ernstig veel.
     
  7. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Enig advies hier rond? Dus deze berekening geeft niets te maken met de headspeed maar puur de toeren van de motor dus. Die 8T pinion geeft niks aan?

    Andere motor kopen dus???


    gr
    Kevin
     
  8. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    hoofdtandwiel is 114T en pinion is dacht ik 14T, dit geeft 114/14=8.2 dit is de overbrengverhouding van motor naar hoofdas.

    1 lipo cell is nominaal 3,7V dus 10S is 37V

    620kV motor betekent 620 toeren per Volt

    dus 620kV x 37V is 22940 toeren van de motor bij volgas

    dit motortoerental gedeeld door de overbrengverhouding geeft 22940/8.2=2800rpm

    Wanneer je de 8T gebruikt kom je op 1640rpm, weer te laag. En grote kans dat je tandwielen gaat strippen.

    Ik zou eerst eens goed bekijken met hoeveel toeren je wil gaan vliegen en wat je onder sportvliegen verstaat.
    20C pakketten op 10S zijn ook al aan de krappe kant.
     
  9. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    De spinblades die ik gebruik zijn voorzien om op 1600 toeren te vliegen, er vliegen er zelfs mensen mee op 1000 en die doen er lichte 3d zelfs mee

    Videos - Spinblades - Logo 600 SE with 710H - 1000 RPM

    Dus dacht ik, waarom niet. Met sportvliegen bedoe lik dat je eens iets sneller vliegt dan normaal, sportief vliegen bedoel ik dus, geen 3d hoor :)

    gr
    Kevin
     
  10. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    En daarbij 6.8KG cyclic servos ..... op een 700. Ik weet dat je wil sportvliegen maar ik vind dat wel heel erg aan de krappe kant.
     
  11. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Hallo DaMiGe,



    Het is inderdaad aan de krappe kant maar zijn gebruikt geweest op een raptor .90 ook en dat bleek goed mee te vallen.

    Maar heb nog deze besteld om daarna te plaatsen, maar die zullen er pas zijn binnen 1 maand

    BMS-820DMG+HS High Performance Digital Servo (Metal Gear) 9.2kg / .09sec / 45g


    Gr
    Kevin
     
  12. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Als ik het goed begrijp trekt mijn setup op niet veel dus heren.

    Welke budgetair vriendelijke aanpassing is hier toepasselijk?

    Heb een 700M motor van align eventueel die ik kan kopen van iemand.

    Dat zou eventueel het motor probleem oplossen denk ik.

    gr
    Kevin
     
  13. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.329
    Locatie:
    Avenhorn, NL
    Een standaard 700 motor is 450kv voor de f3c versie en een 520kv voor een FBL versie.
    Daar zit dan een pinion van 12tands bij met een 115tands maingear..

    Voor jouw motor en verhouding kan je zowieso al niet de standaard motor mount gebruiken want deze is standaard fixed.. je zult naar een KDE universal motormount toe moeten.

    Je headspeed zal ergens rond de 1900rpm liggen met een standaard setup
     
  14. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Dank je voor de info hier omtrent.

    Ik zal alles nog eens moeten opnieuw bekijken denk ik.

    Ondanks alles, is er een mogelijkheid dat ik het ding aan het vliegen krijg voor 8tjes te vliegen met de eerste setup met 12S 4000mah de 630kv motor de 8t pinion en de originele overbrenging?

    of niet?

    gr
    Kevin
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Punt is, dat de bladen zelf een bepaalt maximaal toerental hebben.
    Ga je daarboven, wordt de kans groter dat het geheel in stukken naar beneden komt

    Daarvoor waarschuwt men hier.. Niet perse dat de motor etc niet goed is, maar puur dat je even moet kijken welk toerental je gaat vliegen om hier je accu en/of tandwielen op aan te gaan passen

    Doel is de motor tegen de 90% a 100% voluit te laten lopen (anders wordt de regelaar of de motor heet)
    Dus met jouw nieuwe gegevens is de berekening zoals iemand hiervoor al heeft uitgeschreven redelijk makkelijk

    Als de spinblades zijn gemaakt op 1600 toeren, kan het goed zijn dat ze er ook niet teveel boven mogen hebben. Ze produceren meer lift als een symmetrisch blad, dus in theorie zit er logica in dat ze met minder toeren de heli van de plek krijgen...
    Maar zoals een voorganger al zei, dan moet je op je accu gaan letten...

    Leuk, die keuzes.... :D
     
  16. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    eerst een setup aan schaffen en dan advies vragen??

    ik had dat net andersom gedaan :confused::rolleyes::yes:
     
  17. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Een scorpion 4025 op een 700=Problemen.... Gaat niet werken. wat de vliegstijl ook is. tevens kan een 6mm 8tands pinion niet eens.... het gat zou groter zijn dan het vlees van de tanden! denk eerder dat dat een verleng pinion is...
     
  18. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Je hebt gelijk, ik heb intussen de setup aangepast naar een BL700M motor.

    Wat de acht tand betreft die is wel goed past mooi in de tanden maar heb me een 12t gekocht vandaag, ze mo ongeveer op een headspead van 1600 brengen

    Enkel de batterijen nog, die zullen eerst 2x4000mah 6s 20c worden.

    de 5000mah zijn nog onderweg.

    Ik denk dat alles dan wel netjes op zijn poten zal komen.

    Of zijn er nog opmerking, de servo's van 6,8kg zullen op een later tijdstip nog wel ds610's worden.


    dank u voor de uitleg en de hulp, heb weer wat bijgeleerd.

    Ps: ivm de setup, ik had me laten zeggen dat het wel zou werken.

    thx


     

Deel Deze Pagina